2021-02-01, 22:32
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=On4g1uj71zc&t=71s
Citera
2021-02-01, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citadel-Order
Bäst tips hittills. Jag hade hoppas på lite lägre, men vi har en stor chans imorgon om folk nu äntligen förstår att det är över. Visst kan den gå upp några dollar i inledningen, men rika kommer folk inte att bli, nu är det bara fråga om att få dom att förstå att det är mycket svårare rent psykologiskt att förlora 100 dollar än att vinna 100 dollar så är vi nära målet på 60-100 dollar.

Jag hoppas på en snabb nedgång och sedan köpa in mig och så en snabb uppgång och dumpa allt med upp till 200% vinst,

Jag tänker inte ta mig till Månen men en Omega Speedmaster Moonwatch är inte otänkbart.

Det märks att du inte har någon koll på vad som hände idag. Kan tipsa dig om att kolla lite bakom siffrorna och faktiskt analysera orsakerna. Det som förmodligen hände idag var en så kallad short ladder attack. Googla så lär du dig liter mera också

Om du kollar på länken så ser du att en stor del av tradesen handlar om 100 st fram och tillbaka vilket tyder på en short attack, inte lite misstänksamt eller tror du att det är retail som går fram och tillbaka med sina shares?

https://www.nasdaq.com/market-activi...al-time-trades
Citera
2021-02-01, 22:44
Medlem
alltså snacka om malvin kapital tror att det är forfarande 2020 eller 2021 hur dum i huvudet får man vara när man blåser 6 billioner av 12 på en månad och för vadå en 4 dollar aktie ???
men antar att gud eller karma inte glömmer hur många liv de förstörde under alla dessa år när de blåste folk på sina liv, pengar och framtid och nu få se det gå i röken eller rättare sagt tillbaka till folket. fyyyfan va giriga människor aldrig lär sig...
Citera
2021-02-01, 22:45
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stynxly
Det märks att du inte har någon koll på vad som hände idag. Kan tipsa dig om att kolla lite bakom siffrorna och faktiskt analysera orsakerna. Det som förmodligen hände idag var en så kallad short ladder attack. Googla så lär du dig liter mera också

Om du kollar på länken så ser du att en stor del av tradesen handlar om 100 st fram och tillbaka vilket tyder på en short attack, inte lite misstänksamt eller tror du att det är retail som går fram och tillbaka med sina shares?

Detta är vad som kallas för wishful thinking. Den store Jesse Livermore hade som en av sina 21 teser:
"Wishful thinking must be banished".

Det är så lätt att som nykläckt aktiehandlare bli sittande med en förlustposition, och sen inte göra annat än att leta efter "förklaringar" till att allt kommer att vända och bli bra ändå. Trading handlar mycket om psykologi.
Citera
2021-02-01, 22:46
Medlem
nitinitis avatar
Med så mycket fulspel som pågår just nu från alla håll, speciellt från amerikansk media som är kopplade till hedgefonderna så känns det som att hedgefonderna ligger jävligt risigt till faktiskt och detta säger jag som inte ens äger aktien. Jag tror inte kriget är över på långa vägar då folk faktiskt verkar hålla i aktien trots en dip idag som förmodligen var koordinerad av fulspel.

Blir en intressant vecka att följa. Aktien har varit nere o dippat vid 160 och folk har hållt i den så detta lär inte skrämma de som verkligen tror på "rörelsen". Det är förmodligen nybörjarna som sålt av sina andelar på grund av rädsla vilket borde ses som en vinst för de som äger aktien, att bli av med "pappershänderna".

Jag är på Reddits sida och hoppas wall-streetnissarna får sota.
Citera
2021-02-01, 22:47
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Kort och gott, blankning suger.
Som någon sa en gång: Shorts are shorting for money, Longs are longing for money.

Nej, men vad är det för problem med marknadsneutralitet?
Citera
2021-02-01, 22:48
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zlatan.
Helt sinnessjukt att han sitter kvar. Antingen är han världens idiot eller så är han världens smartaste

Jag hade sprungit med pengarna snabbt.

Helt galet, att inte ens sälja av en del och på så sätt säkra en del. Ballar av stål, som du säger är det ju en tunn linje mellan geni och dåre.
Citera
2021-02-01, 22:48
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Detta är vad som kallas för wishful thinking. Den store Jesse Livermore hade som en av sina 21 teser:
"Wishful thinking must be banished".

Det är så lätt att som nykläckt aktiehandlare bli sittande med en förlustposition, och sen inte göra annat än att leta efter "förklaringar" till att allt kommer att vända och bli bra ändå. Trading handlar mycket om psykologi.

Återigen varför bryr du dig om vår ekonomi och våra pengar? Har du inga egna pengar/liv att bry dig om?!

Du verkar väldigt besatt iallafall.
Citera
2021-02-01, 22:49
Medlem
xmz1312s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Helt galet, att inte ens sälja av en del och på så sätt säkra en del. Ballar av stål, som du säger är det ju en tunn linje mellan geni och dåre.

Han har säkrat 14 miljoner dollares dock. eller nåt åt de hållet iaf.
Citera
2021-02-01, 22:54
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stynxly

I premarket trades hittar man 1 aktie hit, 5 aktier där och 10 aktier här. Vanliga noobs som tradar.

I vanliga real time traden är det 100, 500, ganska feta belopp för en enskild dödlig och nästan alltid jämna antal.

Är det någon slags aggregering månntro?
Dvs att istället för att skriva ut 1, 4, 7, osv aktier som folk handlar på ett specifikt klockslag hos en mäklare så samlar man ihop ett jämnt antal trades från en mäklare och skriver ut de där.
I ärlighetens namn skulle det bli rätt många sidor och sitta och bläddra igenom om varje enskilt köp ska redovisas när det handlar om miljoner trades varje dag och tusentals köp och sälj varje sekund.
Citera
2021-02-01, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xmz1312
Hans majestät har talat. https://www.reddit.com/r/wallstreetb...2021/?sort=new

If he's in, i'm in.

❤️❤️❤️ https://www.youtube.com/watch?v=T3tidwW1gGM
Citera
2021-02-01, 22:56
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Det har han väl gjort, främst med sina optioner tror jag.
Titta på "Cash Total"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in