Citat:
Ursprungligen postat av
AnyOnes
Jag har 50 000 i fonder. Ska jag slja allt och kpa p Gamestop nu? Kommer jag bli rik?
Dina pengar lr inte komma innan det r frsent. Imorgon vntas blodbadet brja, sen hur det gr vet ingen. Det kan peaka direkt p fredag, men det kan likvl drja 1-2-3 dagar in p nsta vecka. Allt beror p hur hrt folk hller i sina aktier och nr och i vilken takt blankarna kper fr att stnga sina positioner.
Men hursom s r du alldeles fr sent ute, idag tycker jag r sista chansen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kirk.Douglas
Allt lr fortstta falla? Europabrserna har terhmtat sig ganska bra, dessutom mnga bra rapporter som slppts idag (Apple, Facebook, Tesla) s jag tror dagen inte blir s mrkrd i USA heller. Som sagt, OMX ndde ATH frra veckan och det har ven amerikanska brserna gjort tidigare s detta r en naturlig korrektion med lite sell offs igr. Absolut har allt kring GME ett finger med i det hela, med det r inte hela storyn.
Fattar inte att man ska g igenom detta mnader efter mnader alltid nr brsen skakar lite, att folk tror att brsen stndigt gr upp paraboliskt. Om man ska hoppa hjdhopp och n nya hjder backar man fr att ta sats; samma med aktiemarknaden.
Absolut, jag kan mycket vl vara och cykla i en dyster fantasivrld, den som lever fr se. Har iallafall dragit ut mig ur allt, slt fonder och aktier och vntar ut lget helt enkelt. ven om det inte blir en krasch s tror jag bjssarna kommer dra med sig en hel del nr de gr under.
Citat:
Ursprungligen postat av
NikNak
Det r en rejl risk, jag har ocks svrt att se att den ska ka s mycket mer just nu. Den kommer antagligen hlla rtt jmn niv medans shortarna "blder", fr att sedan potentiellt ka nr de blir tvungna att stnga.
Potentiellt? Den kommer garanterat ka. Short rate ligger fortfarande en bra bit ver 100%, blankarna har inte stngt sina positioner n. Nr de vl brjar, det r d raketen kommer stta fart ordentligt. Den lr ka rakt igenom och sprnga mnen p vgen mot andromeda.