2021-01-28, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JensPulver123
Vet man att brsen ppnar exakt 15:30? eller kan det vara "frseningar" med detta? Gr det att p ngot stt sl p notis p Avanza nr den ppnar?

Den ppnar alltid 1530 men avanza har en frdrjning p ca 15 minuter innan du ser ngot. Du kan dock lgga en order vid 1531 och den skickas d till den ppna marknaden enligt marknadskurs (om du valt det). Detta har jag ftt frklarat fr mig och har inte provat sjlv. Ngon annan som har ngot att invnda?
Citera
2021-01-28, 13:12
Medlem
CHleames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruno.K
Den ppnar alltid 1530 men avanza har en frdrjning p ca 15 minuter innan du ser ngot. Du kan dock lgga en order vid 1531 och den skickas d till den ppna marknaden enligt marknadskurs (om du valt det). Detta har jag ftt frklarat fr mig och har inte provat sjlv. Ngon annan som har ngot att invnda?

Korrekt enl min erfarenhet frn ngra r tillbaks.

P den tiden kunde man kpa till realtid kurser hos mklarna
Citera
2021-01-28, 13:14
Medlem
Jag har 50 000 i fonder. Ska jag slja allt och kpa p Gamestop nu? Kommer jag bli rik?
Citera
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Detta behver absolut inte leda till en krasch, men just nu s pverkas allt annat frutom WSB-hypade aktier negativt, allts allt som inte r GME, AMC och BB. Och allt lr fortstta falla, vanligt folk frlorar mycket pengar. Sen kan du ocks absolut ha rtt att brsen blir bttre i efterhand nr de brsmanipulerande hyenorna blivit bankrutt. Vem vet, men i nrmsta tiden ser jag det som negativt att allt gr t helvete.
Allt lr fortstta falla? Europabrserna har terhmtat sig ganska bra, dessutom mnga bra rapporter som slppts idag (Apple, Facebook, Tesla) s jag tror dagen inte blir s mrkrd i USA heller. Som sagt, OMX ndde ATH frra veckan och det har ven amerikanska brserna gjort tidigare s detta r en naturlig korrektion med lite sell offs igr. Absolut har allt kring GME ett finger med i det hela, med det r inte hela storyn.

Fattar inte att man ska g igenom detta mnader efter mnader alltid nr brsen skakar lite, att folk tror att brsen stndigt gr upp paraboliskt. Om man ska hoppa hjdhopp och n nya hjder backar man fr att ta sats; samma med aktiemarknaden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHleame
Korrekt enl min erfarenhet frn ngra r tillbaks.

P den tiden kunde man kpa till realtid kurser hos mklarna

Det gr att kpa till realtidskurser fr nasdaq och nyse.

https://www.avanza.se/min-profil/ins...bonnemang.html
Citera
2021-01-28, 13:15
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnyOnes
Jag har 50 000 i fonder. Ska jag slja allt och kpa p Gamestop nu? Kommer jag bli rik?
Om du kan riskera att frlora allt, absolut. Nr du minst anar det idag eller imorgon brjar sell off fr GME och d blir det svrt att komma ut.
Citera
2021-01-28, 13:16
Medlem
Citat:

Det r en rejl risk, jag har ocks svrt att se att den ska ka s mycket mer just nu. Den kommer antagligen hlla rtt jmn niv medans shortarna "blder", fr att sedan potentiellt ka nr de blir tvungna att stnga.
Citera
2021-01-28, 13:20
Medlem
airbuds avatar
Citat:

Du r fr sent ute fr att bli rik p GME, $1000 verkar vara ngot som mnga siktar p, s i bsta fall gr du bara 100% vinst.
Citera
2021-01-28, 13:23
Medlem
Citat:
Brukar du kpa lottsedlar fr 50 000? Det r s du skall se sdana hr aktier vars vrde bara beror p spekulation och inte har ngot med fretagets egentliga vrde att gra. Satsa inte mer n att du kan skratta om det visar sig att du frlorar alltihop, vilket r rtt troligt om du inte har vldigt bra fingertoppsknsla och sljer precis innan det oundvikliga raset kommer.
Citera
2021-01-28, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Ta det lugnt. Det r vl bara 2 hedgefonder som r kopplade till GME. Korrektionen nu r naturlig (OMX ndde ATH frra veckan) och allt kring GME r bara en liten del.

Hller med, dock s vet man ju inte vilka som kan dras med ner i ett evt fall med dessa hedgefonder. Men ja senaste dagarnas rekyl r i sig inget att oroa sig om. Men det lr vara inflytelserika personer som r i fara d vita huset blandar sig i det. De skulle inte bry sig ht om ngra smsparare blev brnda.

Men svrt att veta, det r alltid ngot att oroa sig ver.
Citera
2021-01-28, 13:35
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Dina pengar lr inte komma innan det r frsent. Imorgon vntas blodbadet brja, sen hur det gr vet ingen. Det kan peaka direkt p fredag, men det kan likvl drja 1-2-3 dagar in p nsta vecka. Allt beror p hur hrt folk hller i sina aktier och nr och i vilken takt blankarna kper fr att stnga sina positioner.

Men hursom s r du alldeles fr sent ute, idag tycker jag r sista chansen.

Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Allt lr fortstta falla? Europabrserna har terhmtat sig ganska bra, dessutom mnga bra rapporter som slppts idag (Apple, Facebook, Tesla) s jag tror dagen inte blir s mrkrd i USA heller. Som sagt, OMX ndde ATH frra veckan och det har ven amerikanska brserna gjort tidigare s detta r en naturlig korrektion med lite sell offs igr. Absolut har allt kring GME ett finger med i det hela, med det r inte hela storyn.

Fattar inte att man ska g igenom detta mnader efter mnader alltid nr brsen skakar lite, att folk tror att brsen stndigt gr upp paraboliskt. Om man ska hoppa hjdhopp och n nya hjder backar man fr att ta sats; samma med aktiemarknaden.

Absolut, jag kan mycket vl vara och cykla i en dyster fantasivrld, den som lever fr se. Har iallafall dragit ut mig ur allt, slt fonder och aktier och vntar ut lget helt enkelt. ven om det inte blir en krasch s tror jag bjssarna kommer dra med sig en hel del nr de gr under.

Citat:
Ursprungligen postat av NikNak
Det r en rejl risk, jag har ocks svrt att se att den ska ka s mycket mer just nu. Den kommer antagligen hlla rtt jmn niv medans shortarna "blder", fr att sedan potentiellt ka nr de blir tvungna att stnga.

Potentiellt? Den kommer garanterat ka. Short rate ligger fortfarande en bra bit ver 100%, blankarna har inte stngt sina positioner n. Nr de vl brjar, det r d raketen kommer stta fart ordentligt. Den lr ka rakt igenom och sprnga mnen p vgen mot andromeda.
Citera
2021-01-28, 13:36
Medlem
boriss avatar
Citat:
Jag har 50 000 i fonder. Ska jag slja allt och kpa p Gamestop nu?

Det tycker jag absolut... INTE att du ska gra.
Du skulle snart slja i panik.

Kp en aktie och hll den. Det rcker. Diamond hands. Om alla gr s blir det inget ras och Wall Street tvingas pynta. Och d har du varit delaktig i det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in