Citat:
Vet inte. Min gissning r inte vrd mer n ngon annans dr. Det r antagligen en kombination.
Vad jag dremot vet r att det r ett fretag som gtt rejlt med frlust i flera r och str infr konkurshot.
Man kan skissa p olika scenarion och i ett optimistiskt sdant kanske det gr bra p lng sikt, men inte ens d r aktien vrd mer n kanske en tiondel av dagens kurs.
Citat:
Jag har inte fljt med i vad som hnt med kryptovalutorna p senare tid. Mekanismen bakom det som hnder hr i GameStop skiljer sig antagligen eftersom detta ven r en s.k. short squeeze.
Citat:
Jag har inte ngonstans skrivit att jag frordar att mnniskor ska bli utestngda frn marknaden. Det vet du. Nej nej, du har inte frsttt vad det hr handlar om. Du klagar p fria mnniskor som pratar p ett transparent ntverk om en aktie dom gillar. Det r fri marknad.
Du verkar frorda att fria mnniskor ska bli utestngda frn marknaden och satta med restriktioner. => det r att rigga marknaden och sl mot den lilla mnniskan mha sin institutionella marknadsmakt. Och det r folk trtt p.
Du verkar frorda att fria mnniskor ska bli utestngda frn marknaden och satta med restriktioner. => det r att rigga marknaden och sl mot den lilla mnniskan mha sin institutionella marknadsmakt. Och det r folk trtt p.
Dremot varnar jag fr det olmpliga i att totalt okunniga luras in i att delta i en spekulationsbubbla som kommer sluta med en kurskollaps.
Det finns gott om anonyma konton som vill haussa upp kursen fr att sjlva gra sig en hacka p de alltfr mnga okunniga som inte frstr vad det handlar om och hur det kommer sluta.
Trden r s full av exempel p det senare att jag knappast behver citera in exempel.
Citat:
Just s! Kan du slppa din dumma antisemitism? Vi pratar aktier och risker hr, ta din efterblivna nazism och kr upp den i din egen rv tack. Varje inlgg frn dig handlar om judar p ett eller annat stt.
Till alla idioter som blir arga fr att ngon varnar fr risker:
Om ni vill satsa era pengar s gr grna det. Trden har massa inlgg frn folk som inte ens vet hur man kper en aktie eller ht marknadens ppettider. Tror ni att det r sunt att rekommendera dessa att g in med sina sparpengar i den galnaste aktien sedan... Ja jag vet inte. Folk kommer frlora stora pengar och det r bara en tidsfrga.
Till alla idioter som blir arga fr att ngon varnar fr risker:
Om ni vill satsa era pengar s gr grna det. Trden har massa inlgg frn folk som inte ens vet hur man kper en aktie eller ht marknadens ppettider. Tror ni att det r sunt att rekommendera dessa att g in med sina sparpengar i den galnaste aktien sedan... Ja jag vet inte. Folk kommer frlora stora pengar och det r bara en tidsfrga.
Instmmer till fullo i ovanstende.