Citat:
Vet inte. Min gissning är inte värd mer än någon annans där. Det är antagligen en kombination.
Vad jag däremot vet är att det är ett företag som gått rejält med förlust i flera år och står inför konkurshot.
Man kan skissa på olika scenarion och i ett optimistiskt sådant kanske det går bra på lång sikt, men inte ens då är aktien värd mer än kanske en tiondel av dagens kurs.
Citat:
Jag har inte följt med i vad som hänt med kryptovalutorna på senare tid. Mekanismen bakom det som händer här i GameStop skiljer sig antagligen eftersom detta även är en s.k. short squeeze.
Citat:
Jag har inte någonstans skrivit att jag förordar att människor ska bli utestängda från marknaden. Det vet du. Nej nej, du har inte förstått vad det här handlar om. Du klagar på fria människor som pratar på ett transparent nätverk om en aktie dom gillar. Det är fri marknad.
Du verkar förorda att fria människor ska bli utestängda från marknaden och satta med restriktioner. => det är att rigga marknaden och slå mot den lilla människan mha sin institutionella marknadsmakt. Och det är folk trött på.
Du verkar förorda att fria människor ska bli utestängda från marknaden och satta med restriktioner. => det är att rigga marknaden och slå mot den lilla människan mha sin institutionella marknadsmakt. Och det är folk trött på.
Däremot varnar jag för det olämpliga i att totalt okunniga luras in i att delta i en spekulationsbubbla som kommer sluta med en kurskollaps.
Det finns gott om anonyma konton som vill haussa upp kursen för att själva göra sig en hacka på de alltför många okunniga som inte förstår vad det handlar om och hur det kommer sluta.
Tråden är så full av exempel på det senare att jag knappast behöver citera in exempel.
Citat:
Just så! Kan du släppa din dumma antisemitism? Vi pratar aktier och risker här, ta din efterblivna nazism och kör upp den i din egen röv tack. Varje inlägg från dig handlar om ”judar” på ett eller annat sätt.
Till alla idioter som blir arga för att någon varnar för risker:
Om ni vill satsa era pengar så gör gärna det. Tråden har massa inlägg från folk som inte ens vet hur man köper en aktie eller öht marknadens öppettider. Tror ni att det är sunt att rekommendera dessa att gå in med sina sparpengar i den galnaste aktien sedan... Ja jag vet inte. Folk kommer förlora stora pengar och det är bara en tidsfråga.
Till alla idioter som blir arga för att någon varnar för risker:
Om ni vill satsa era pengar så gör gärna det. Tråden har massa inlägg från folk som inte ens vet hur man köper en aktie eller öht marknadens öppettider. Tror ni att det är sunt att rekommendera dessa att gå in med sina sparpengar i den galnaste aktien sedan... Ja jag vet inte. Folk kommer förlora stora pengar och det är bara en tidsfråga.
Instämmer till fullo i ovanstående.