2021-01-29, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RR-
jag borde ha kpt nr den lg p 190 usd och nu vntar jag bara p att den nr 200 sen om alla har rtt och den n 1000 usd ja d tjnar man ngot men frgan r om man hinner slja vid vinst eller kommer hedgfonden vinna p ntt stt innan man hinner cascha in ?

Du har missuppfattat hela grejen. Kp inte GME om du vill tjna pengar. Jag avrder dig starkt.
Citera
Medlem
All in
Citera
Medlem
jag vet en bra stockpickingsida som levererar bra techaktier
Citera
Medlem
airbuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aragornlegolas
Efter Robinhood skandalen s tnkte jag hoppa ver till en annan brsmklare. r Swedbank nt att kra med?

Webull verkar mnga byta till, ven Tastyworks anvnder mnga till optioner. TDAmeritrade genom Thinkorswim om man kan sin skit.

Robin Hood kan man ju inte anvnda om man inte medborgare i USA, s jag antar att du bor i USA?
Citera
2021-01-29, 22:20
Medlem
Det jag inte frstr r HUR priset p GME ska g upp s mycket som WSB frutspr? Mste vl finnas kpare som kper fr hgre och hgre pris fr det ska ske. Vad r det jag missar?

Fr om hedge-frvaltarna bettat mot GME, innebr inte det bara att dom torskar sjukt mycket pengar ... hur drar det upp priset p aktien i praktiken?
Citera
2021-01-29, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absolut221
Det jag inte frstr r HUR priset p GME ska g upp s mycket som WSB frutspr? Mste vl finnas kpare som kper fr hgre och hgre pris fr det ska ske. Vad r det jag missar?

Fr om hedge-frvaltarna bettat mot GME, innebr inte det bara att dom torskar sjukt mycket pengar ... hur drar det upp priset p aktien i praktiken?

Drfr att teorin r att blankarna tillslut MSTE kpa tillbaka en aktie fr att kunna lmna tillbaka den till den dom "lnat" den av.

Och nr det har gtt tillrckligt lngt fr hedgefonderna s brjar det bli s pass dyrt att betala rnta p aktierna dom inte lmnat tillbaka att dom MSTE kpa.
Och drav driva upp kursen nnu mer nr f sljer.

In theory.
Citera
2021-01-29, 22:23
Medlem
CuckerTarlsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolut221

De mste kpa tillbaka aktierna de har blankat. Och ungefr 120% av aktierna r blankade. Att det finns potential att bli en raket r inte bara ett meme, det r en rimlig mjlighet.
Citera
2021-01-29, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rappy
Du har missuppfattat hela grejen. Kp inte GME om du vill tjna pengar. Jag avrder dig starkt.
vad r det jag har missuppfattat ?
Sen undrar man hur mycket avanza vill ha om allt gr vgen samt hur mycket skatt det ska dras p vinsten ?
Citera
2021-01-29, 22:25
Medlem
happilappis avatar
Att volymen sjunker dag fr dag bdar riktigt gott.

Det finns helt enkelt inte lika mycket aktier i cirkulation, fr dom som kpt tidigt verkar ha lst in dom i valvet. Det lr nog bli mycket svrt att aktivt shorta aktien i detta lge fr att manipulera ner priset, fr det lr vara skyhga kostnader.

Gamblen i det hr lget handlar om vad myndigheterna i USA kommer gra med aktien under helgen. Uppenbarligen spelar det inte s stor roll om Robinhood i princip bannar kp, fr aktien gick upp idag och sedan sidledes. Det finns helt enkelt inte tillrckligt med sljare p detta pris fr att trycka ner kursen.

Om ingen regulering grs s br aktien rent fundamentalt bara fortstta g upp. Och det som stter stopp r nr priset gr s hgt att folk faktiskt brjar slja. Och d kan det g ner snabbt.
Citera
2021-01-29, 22:27
Medlem
airbuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RR-
vad r det jag har missuppfattat ?
Sen undrar man hur mycket avanza vill ha om allt gr vgen samt hur mycket skatt det ska dras p vinsten ?

Om du sitter p 500K att lgga p GameStop br du rimligtvis kunna ska fram den informationen sjlv; eller r det socialbidraget du tnker skicka in?

https://www.avanza.se/konton-lan-pri...geklasser.html
https://www.skatteverket.se/privat/s...800037851.html
Citera
2021-01-29, 22:28
Medlem
Ngon som vet en mklare som tillter kp av amerikanska options fr oss i Sverige? Finns det?
Citera
2021-01-29, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Jag har en sljorder p 1 aktie @ $1.000.000
Lt det sjunka in!

Courtaget dras nr kpet r genomfrt va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto