2021-01-14, 10:03
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hbdunkar
Kan tänka mig att Amazon kommer hävda att Parler brutit mot någon av Amazons regler. I och med att det stäms hej vilt i USA står det säkert i kontraktet att om regeln bryts så gäller inte kontraktet. Så jag ger nog Parler en ganska liten chans att vinna denna stämning.

Tänk dig att det är 1 lite puckad och efterbliven David emot 1000 Goliat.

Citat:
they found a small time independent practitioner who doesn't even have a website* to file what may be the silliest antitrust lawsuit I've seen in a long time. It's so bad that by the end of it, Parler may very well be paying Amazon a lot of money.

Gissar att hearingen kom att ta ungefär 1 timme och sen kommer domaren att avslå.
Citera
2021-01-14, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hbdunkar
Kan tänka mig att Amazon kommer hävda att Parler brutit mot någon av Amazons regler. I och med att det stäms hej vilt i USA står det säkert i kontraktet att om regeln bryts så gäller inte kontraktet. Så jag ger nog Parler en ganska liten chans att vinna denna stämning.
Antalet jurister och advokater avgör, kan Parler anlita 10 st kan Amazon sätta in 20 ggr så många och dra ut processen i det oändliga.
Senast redigerad av nbsp 2021-01-14 kl. 10:33.
Citera
2021-01-14, 10:17
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Antalet jurister och advokater avgör, kan "Earler" anlita 10 st kan Amazon sätta in 20 ggr så många och dra ut processen i det oändliga.
Så är det.
Senast redigerad av Flashsmash 2021-01-14 kl. 10:20.
Citera
2021-01-14, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Varit en stark förespråkare av AWS som Arkitekt inom IT men nu kommer jag fan aldrig rekommendera denna cloud lösning.

Går man vänsterns ärenden är man lika ondskefull och Fascistisk som vänstern själv.

Vidrigt beteende då detta uppenbsrt inte handlar om en normal nedstängning.
Tror det är många fler som resonerar tvärtom, vill jag verkligen använda AWS om de hostar såna som Parler?
Citera
2021-01-14, 11:16
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Tror det är många fler som resonerar tvärtom, vill jag verkligen använda AWS om de hostar såna som Parler?

Varför ska jag bry mig om vilka andra de hostar, det är lika intressant som vilka andra tjänster som kör trafik genom samma routrar på internet. Vad jag däremot skulle vara bekymrad över är om andra kunder blir avstängda på detta godtyckliga sätt utan varsel, en sådan risk tar inte jag.
Citera
2021-01-14, 11:24
Medlem
Orobanches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Har du någon länk till Trump hos GAB?

Länka gärna honom och alla andra man bör följa för att få klarhet i vad som pågår just nu.

Att följa rapporteringen från MSM är lika upplysande som att läsa Kalle Anka.

Det går så kolossalt trögt på GAB för närvarande. Det strömmar till nya medlemmar helt galet!
Citera
2021-01-14, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Du tycker alltså att en nedstängning av Facebook hade varit jämförbar med en nedstängning av Parler? Och du tycker att kravallerna på gatorna i London 2011, eller Husbykravallerna, var jämförbara med stormningen av Kapitolium?

Okej. Facebook lär ha 1,6 miljarder dagliga användare. Se https://www.websitehostingrating.com/sv/facebook-statistics/.

Parler lär ha 2,5 miljoner dagliga användare. Något sådant. Så det är nästan tusen gånger fler människor som använder Facebook än som använder Parler. Se https://en.wikipedia.org/wiki/Parler

Facebook är dessutom en plattform "för alla". Den väldigt mycket mindre plattformen Parler domineras av användare (långt ut) på högerkanten.

Och du jämför Husbykravallerna med stormningen av Kapitolium? Säg mig, hur gick det till när Husbykillarna angrep riksdagshuset? Vad hände när de svinade ner i Gamla stan och gick bärsärk på Södermalm och utanför slottet?

Va, gjorde de inte det?

Nehej. Jaså, men jämför då inte Husbykravallerna med stormningen av USA:s kongress.
Jaja, såklart har vi här en kille som inte kan förstå att principer ska vara fasta för att de ska förstås. Först och främst, när har jag jämfört Husbykravallerna med stormingen av Kongressen? Citera mig där jag ordagrant säger att stormningen av kongressen och Husbykravallerna var likartade eller ens utgjorde samma hot mot demokratin? Du påstår att jag har likställt dessa två, så bevisbördan ligger på dig.

Okej då, du kommer aldrig att hitta några såna inlägg från mig utan det ovanstående var bara till för att visa hur lite du har på fötterna innan du påstår saker, vilket är en extremt ful manipulationsteknik du använder dig av. Tyvärr biter den inte på mig eftersom det jag pratar om är principen. Det hävdas att nedstängningen och borttagningen av Parler från Google och Amazon var legitim för att det på Parler spreds en massa konspirationer och uppvigling. Följer man den principen rakt ut ska alla företag där detta förekommit också stänga av andra siter där detta har förekommit, exempelvis Facebook och Gmail där både det ena och det andra planerats. Ska vi ta det ett steg längre kan man ju ge sig på mobilabonnemang eftersom det med dessa abonnemang också ringts och planerats våldsdåd och upplopp. Eftersom denna princip lyfts fram ska man vara konsekvent i denna, likgiltigt hur många användare som finns på plattformen. Eller är du för att man ska få immunitet från konsekvenser baserad på hur populär man är? Då kanske du också är för att Coca Cola inte ska behöva stå ansvariga för hur mycket regnskog de skövlar då de är ett jättepopulärt företag.

Sorry, men hela ditt inlägg avslöjar både att du är manipulativ, att du inte kan svara på min fråga, att du är inkonsekvent och att du i sak hävdar att ju större och populärt ett företag är ju mer immunitet från konsekvenser ska man få. Jag hoppas verkligen att ditt nick Egnatankar verkligen stämmer att detta enbart är dina egna tankar och inte allmängiltiga för skulle dina tankar genomsyra samhället skulle vi verkligen leva i ett obehagligt samhälle...
Senast redigerad av JagheterHenrik 2021-01-14 kl. 13:21.
Citera
2021-01-14, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Om big tech har hotat andra som erbjuder cloud servrar så att de inte vågar ta emot Parler som kund blir det svårt att lyckas ja. Egna servrar kräver både internetaccess och ström så detta kan big tech stoppa med sina hot också. Maffiametoder som är svåra att bekämpa alltså, imponerande nog att de kan ordna en stämning med tanke på att deras jurister blev hotade och tvingades lämna Parler pga det,

Så inför framtiden så håller man helt enkelt käft och gör som dessa säger tills man blir lika stor så att man kan hosta sig själv som ex Facebook. Enda sättet att överleva tydligen om man vill växa som företag online. Skrämmande och ett riktigt uppvaknande det här, trodde inte det här var möjlighet att göra så här. Dom verkar ju ha fullständig kontroll. Trodde definitivt inte att vänstern kontrollerade internet så kraftfullt man får verkligen hålla tyst nu. Är inte kapatalism högerns grej🤔 Man lyckas inte stänga streaming sajter mm där film och musikbranschen förlorar 100 tals miljarder men en otydlig twitter kommentar från Trump så stängs allt inom 24h.
Citera
2021-01-14, 13:57
Medlem
arbetets avatar
Här är Parlers inlaga till rätten mot Amazon Web Service för dem som vill läsa. Parler verkar ha ett "case" men Amazon har säkert bättre jurister på sin sida. Vad AWS kallar "suspension" är "termination" egentligen hävdar Parler och då är det kontraktsbrott det AWS gjort:

Case 2:21-cv-00031-BJR Document 21 Filed 01/13/21

https://www.courtlistener.com/recap/gov.uscourts.wawd.294664/gov.uscourts.wawd.294664.21.0.pdf
Citera
2021-01-14, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UlphSvenson
Kan och kan, vid rejält kraftiga brott kanske. Kan ju bryta mot reglerna hos leverantören. Men med tanke på de sidor ni redan har och hur de låter folk bete sig verkar det aldrig hända.

Men ni (höhöhö) "högerblivna" får väl bygga ett eget internet då. Hur svårt kan det vara för ett gäng som är så mycket smartare än alla andra, bara kör.
Det finns väl redan, "Darknet".
Citera
2021-01-14, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Därefter kommer kreditkortsfcetagen att spärra Parler. Sedan blir deras bankkonto uppsagda. Därefter gör man samma sak med alla som jobbar där.

Vi går mot en dystopisk tid där USA utvecklas till att bli en enpartistat av sovjet-typ & all opposition kommer att tystas, de-plattformas & förbjudas.

Detta är krig & vi är bara i början.

Nej, det är ett enkelt affärsbeslut, inget krig. Parler gör politik av det hela för att dölja sin bristande betalningsförmaga da deras intäkter har inte hunnit med kostnaderna (och har en publik som är ekonomisk svag vilket inte lockar riskkapital) . klassisk Trump strunt - fattar inte business,konkurs och skyller på andra.
Citera
2021-01-14, 16:13
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av initieramig
Nej, det är ett enkelt affärsbeslut, inget krig. Parler gör politik av det hela för att dölja sin bristande betalningsförmaga da deras intäkter har inte hunnit med kostnaderna (och har en publik som är ekonomisk svag vilket inte lockar riskkapital) . klassisk Trump strunt - fattar inte business,konkurs och skyller på andra.
Parler är bara en av många som drabbats. Inte du inte ser ett mönster vid det här laget så har vi nog inget att diskutera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in