Citat:
Nämen förlåt, jag glömde ju att det var så det var! Privata aktörer med vinstintressen gör detta av respekt för demokratin och människors säkerhet... Storföretag och näringslivet är ju såna fantastiska bevarare av mänskliga rättigheter och bryr sig egentligen mer om människors säkerhet än pengar!
Gick du på att USA invaderade Irak av solidaritet med kurderna? Det här är det som är roligt med er som försvarar detta, ni är så sjukligt lättmanipulerade och klarar inte av att se igenom det som så uppenbart är ett svepskäl. De stängde ner Parler för att förhindra att få dålig publicitet och på så sätt skulle de tjäna mindre pengar. Är du så naiv att du på allvar tror att de gjorde detta av hänsyn till människors säkerhet?
Men du som verkar vara så bekymrad om människors säkerhet kan väl ge några historiska exempel på när man faktiskt lugnat ner en redan upptrappad situation genom att censurera en grupp redan arga människor? Ge exempel på när det fungerat eftersom du uppenbarligen tror att censur är rätt väg att gå.
Gick du på att USA invaderade Irak av solidaritet med kurderna? Det här är det som är roligt med er som försvarar detta, ni är så sjukligt lättmanipulerade och klarar inte av att se igenom det som så uppenbart är ett svepskäl. De stängde ner Parler för att förhindra att få dålig publicitet och på så sätt skulle de tjäna mindre pengar. Är du så naiv att du på allvar tror att de gjorde detta av hänsyn till människors säkerhet?
Men du som verkar vara så bekymrad om människors säkerhet kan väl ge några historiska exempel på när man faktiskt lugnat ner en redan upptrappad situation genom att censurera en grupp redan arga människor? Ge exempel på när det fungerat eftersom du uppenbarligen tror att censur är rätt väg att gå.
Men du kan väl läsa, jag säger ju att jag är emot censur.
Det kan rent av vara en risk att inte låta ordet vara fritt, något som diskuteras nu men även av de gamla grekerna strax efter att demokratin uppfunnits. MEN någon gång inträffar händelser då man inte har något val. Det kollektiva förståndet måste träda in. Några som däremot har ett val är patriot-idioterna som har mängder med plattformar att välja mellan.
USA är illa ute, riktigt illa, ingen har något att vinna på den splittring av landet som har skett. Inbördeskriget är inte långt borta om det får fortsätta. Det är därför som över 100 stora företag i landet strypt sin sponsring av republikanerna. Många väljare o partikamrater vill inte längre förknippas med en fakepresident som uppviglar till terrorism. De med förståndet i behåll kan se skillnaden mellan Trump + hans galnaste fans och det Rep. partiet. Trump bryr sig inte om dig eller mig o skiter fullständigt i folket. Hans väljare är bara en språngbräda till makten.
Det vi sett prov på den senaste veckan har mycket lite med politik att göra. I en demokrati diskuterar man sakfrågor och följer konstitutionen utan att ta till vapen och uppvigla till terrorism. I det val som följer efter en mandatperiod ger folket "betyg" på sin ledare o den förda politiken genom att rösta. Den möjligheten är något vi ska vara rädd om försvara.