2021-01-06, 11:17
Medlem
TaxenSixtens avatar
Han ser ut att ha Championbrallor med breda revärer. Äldre sort. Försökte länka men lyckdes inte.
Senast redigerad av TaxenSixten 2021-01-06 kl. 11:20.
Citera
2021-01-06, 11:27
Medlem
trancass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
wow, coolt
det missade jag
Go Flashbackare!

Jo, kvinnor tänker mest på försörjning
men dom hade ju redan varit isär ett tag, hur klarade dom sig då?
Hon försökte väl bara starta upp ett swishkonto via AB:s läsare?

Flashback at it´s best. Jag följde som sagt Arbogamordets tråd, och fick PM med tyskans hackade email... det var en skön känsla att få vara med i realtid när trådens medlemmar löste en mordgåta samtidigt som polisen var ute och seglade och hade gripit pappan. Det var min första tid som medlem och jag var mäkta stolt att bli introducerad till dessa bländande hackers. Men det var förstås mkt snömos och ältande fram och tillbaka innan gåtan knäcktes.

Swishkonto - Där har du en poäng. Jag skulle bli förvånad om hon var inblandad.
Citera
2021-01-06, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
finns kamera i varje bankomat

löser inte problemet om man plockar av folk en bit bort
Citera
2021-01-06, 11:28
Medlem
GusFrings avatar
Fallet är särskilt obehagligt och tragiskt om BO är helt okänd för GM sen tidigare och har noll personlig koppling.

Och det visar att svenskar måste lära sig att undvika blattekaos-områden. Helt obegripligt varför en svensk man befinner sig i Rissne; det är ju ingen hemlighet att det är förlorat f.d svenskt territorium. Segregera mera.

Var det inte "komikern" Magnus Betnér som nyligen skulle åka ut till såna här områden för att bevisa hur säkra de är? "Skrattet" sätter sig i halsen.

Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Polisens bilder visar en man som är svart.
Man har dock gått ut med ett signalement som beskriver samtliga färger på kläder, skor och munskydd, men inte färgen på huden.

Så sjukt ruttna myndigheter vi har i det här landet. Officiellt handlar det väl om att skydda svarta från fördomar. Egentligen är det nog mer om att etablissemanget vill skydda sig själva och sin ideologi från kritik.
Citera
2021-01-06, 11:35
Medlem
bredangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stumpani
Misstänker att det gått till så här. Paret är på restaurangen och äter och sedan ber flickvännen honom att ta ut pengar på hennes kort av nån anledning. Jocke går ut och gör detta och samtidigt skickar tjejen ett meddelande att nu är han på väg till gärningsmannen vid bankomaten. Enligt tidningen stod gärningsmannen vid bankomaten medan andra tog ut men gjorde inget för att sedan hugga just honom. Att han först hugger och sedan återvänder tycker jag visar att han ville säkerställa att han skulle dö. När flickvännen sedan lämnar restaurangen och hittar Jocke. Så kan man ju undra att om hon nu givit honom sitt kort hur har hon då kunnat betala för maten på restaurangen? och om maten var betald varför satt hon då kvar? När hon sedan är hos Jocke har hon märkligt nog tappat sin mobil vilket lämpligt nog döljer spår av samtal till gärningsmannen. Istället lånar hon en telefon och ringer hans chef men kunde hon det numret utantill ellet hade Jocke sin mobil kvar efter rånet. Varför ringa hans chef? Hon borde ju vara jätte chockad ?När man sedan löser hennes intervju med media känns det som att det är sådant som händer men jag har många vänner så det skall nog gå bra. Sedan frågar hon pressen om mördaren är fast. Låter som hon försöker få ut info om fallet. Att man sedan sett en liknande klädd person dagarna efter med kniv låter som att nån ringt in ett villospår då det inte hörts av vad tipset kom ifrån. Inte säkert att denna kille ens var far till deras barn. Hon hade kanske en annan vid sidan om och skrivit han som fader för att få stanna i landet. Sådant har jag själv bevittnat. Som sagt min teori men självklart kan jag ha fel men tycker inte att slump stämmer eftersom det var tidigt på kvällen. Kläderna var säkert köpta för att vilseleda. Tror svar finns i hennes mobil om den kommer fram.
Osmakligt men det förstår du säkert inte , dom fick bebisen för några månader sedan . Jag förstår att Flashback är kul för dig men Jocke var en helt vanlig svensk , hårt arbetande , ofta nätter och det här blev hans tack , snorumgar som fått sin utbildning betald av hans skattekronor fabulerar i hop historier utan att ens ha en aning om vem han var , skäms på dig .
Senast redigerad av bredang 2021-01-06 kl. 12:16. Anledning: felstavm
Citera
2021-01-06, 11:44
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trancas
Flashback at it´s best. Jag följde som sagt Arbogamordets tråd, och fick PM med tyskans hackade email... det var en skön känsla att få vara med i realtid när trådens medlemmar löste en mordgåta samtidigt som polisen var ute och seglade och hade gripit pappan. Det var min första tid som medlem och jag var mäkta stolt att bli introducerad till dessa bländande hackers. Men det var förstås mkt snömos och ältande fram och tillbaka innan gåtan knäcktes.

Swishkonto - Där har du en poäng. Jag skulle bli förvånad om hon var inblandad.

Ja fan helt jävla otroligt, och fenomenalt!
Citera
2021-01-06, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GusFring
Helt obegripligt varför en svensk man befinner sig i Rissne; det är ju ingen hemlighet att det är förlorat f.d svenskt territorium.
Skitsnack! Men det är bra om du inte vågar sätta din fot i Rissne. Sådana som dig vill vi inte ha här.
Citera
2021-01-06, 11:47
Medlem
bulletproofsouls avatar
Jag har hört att Js flickvän ska ha varit invandrare. Då borde hennes familj kollas upp. risken är stor att J blev hedersmördad eftersom flickvännens familj inte ville att dottern skulle vara ihop med en svensk. Hennes familj kan lätt ha lejt vilket kronvrak som helst som hänger vid Rinkeby eller Björns Trädgård eller liknande för några tusenlappar.
Citera
2021-01-06, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sixtenssjal
Insatsstyrkan ca 10-12 st var inne på Mjölnerbacken och sög en person för 45 minuter sedan kan vara något annat eller ha samband.

vart på Mjölnerbacken?
Citera
2021-01-06, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
Men flickvännen Fao*uzi har enligt mrkoll bott tillsammans med en Mo*hamed i tio år på samma adress i Sundbyberg. Brorsa eller pojkvän? De är nära i ålder. Och varför pratar hon då om att grannarna skulle passa barnen om brorsan bor där i lägenheten? Eller är det bidragsfusk från brorsans sida?
I 10 år? Det låter mycket underligt med tanke på att hon har 2 barn med Joakim.

Låter som hedersrelaterat mord beställt av flickvännen. Knappast vet väl någon förutom hon nu varför de separerade. Tur är väl att det blir lättare att hitta mördaren om det stämmer.
Citera
2021-01-06, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valyth
I 10 år? Det låter mycket underligt med tanke på att hon har 2 barn med Joakim.

Låter som hedersrelaterat mord beställt av flickvännen. Knappast vet väl någon förutom hon nu varför de separerade. Tur är väl att det blir lättare att hitta mördaren om det stämmer.

Troligen organiserat bidragsfusk. Nordafrikaner (och Irakier) är ju extrema på att lura vårt naiva system på pengar som våra pensionärer slitit och jobbat ihop.
Så utbrett att Irak har ministrar som går på svenska bidrag.
Lite OT men hon var väl från Nordafrika.
Citera
2021-01-06, 12:39
Medlem
Niggwards avatar
Tror sambon är inblandad. Detta var inte bara ett ’random’ mord.

Men vem vet, time will tell.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in