2021-01-06, 10:25
Medlem
Tror också på att han har ett rasistisk motiv på väl av rånoffer. Svenskfientligheten är enorm i oreten och dessutom är det helt okej att vara nazist mot svenskar.
Citera
2021-01-06, 10:32
Medlem
Geomeisters avatar
Tragiskt. Tycker bilden på gärningsmannen verkar spridits på bra så hoppas han åker fast.

Jag minns att det var ett mord på samma plats (meters avstånd) för några år sedan. Kan inte vara kul att bo i området längre.
Citera
2021-01-06, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Queenjani
Kan folk sluta spekulera i varför BO tog ut kontanter och varför flickvännen tappade bort sin telefon, allt som kan sägas om det är sagt redan nu är det bara upprepningar sida upp och sida ner. Ni kacklar som kärringar!

Det är helt ointressant att skuldbelägga offren, det är en mördare lös och fokus nu borde vara att hitta honom. När polisen har identifierat honom kommer de garanterat att kolla ev kopplingar till BO och flickvännen, det görs väl på rutin, men spekulationer i det oändliga i det här läget förstör bara tråden.

Jag skrev för några sidor sedan (men fick inget svar för frågan drunknade väl i allt tjafs) att det var stor aktivitet med poliser i Sundbybergs centrum igår kväll, de åkte runt och spanade och jag frågade om det var samma pådrag i Hallonbergen, Rissne m.fl närliggande områden eller sökte de efter någon just i Sundbyberg?

Insatsstyrkan ca 10-12 st var inne på Mjölnerbacken och sög en person för 45 minuter sedan kan vara något annat eller ha samband.
Citera
2021-01-06, 10:42
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stumpani
Misstänker att det gått till så här. Paret är på restaurangen och äter och sedan ber flickvännen honom att ta ut pengar på hennes kort av nån anledning. Jocke går ut och gör detta och samtidigt skickar tjejen ett meddelande att nu är han på väg till gärningsmannen vid bankomaten. Enligt tidningen stod gärningsmannen vid bankomaten medan andra tog ut men gjorde inget för att sedan hugga just honom. Att han först hugger och sedan återvänder tycker jag visar att han ville säkerställa att han skulle dö. När flickvännen sedan lämnar restaurangen och hittar Jocke. Så kan man ju undra att om hon nu givit honom sitt kort hur har hon då kunnat betala för maten på restaurangen? och om maten var betald varför satt hon då kvar? När hon sedan är hos Jocke har hon märkligt nog tappat sin mobil vilket lämpligt nog döljer spår av samtal till gärningsmannen. Istället lånar hon en telefon och ringer hans chef men kunde hon det numret utantill ellet hade Jocke sin mobil kvar efter rånet. Varför ringa hans chef? Hon borde ju vara jätte chockad ?När man sedan löser hennes intervju med media känns det som att det är sådant som händer men jag har många vänner så det skall nog gå bra. Sedan frågar hon pressen om mördaren är fast. Låter som hon försöker få ut info om fallet. Att man sedan sett en liknande klädd person dagarna efter med kniv låter som att nån ringt in ett villospår då det inte hörts av vad tipset kom ifrån. Inte säkert att denna kille ens var far till deras barn. Hon hade kanske en annan vid sidan om och skrivit han som fader för att få stanna i landet. Sådant har jag själv bevittnat. Som sagt min teori men självklart kan jag ha fel men tycker inte att slump stämmer eftersom det var tidigt på kvällen. Kläderna var säkert köpta för att vilseleda. Tror svar finns i hennes mobil om den kommer fram.
Det du skriver om är redan besvarat om du hade läst en merpart av trådens drygt 1100 inlägg, bl.a. med ett antal redan bemötta svar på olika konspirationsteorier.

Jodå, spekulationer är vad Flashback är till för (så slipper BWisser påpeka detta på nytt i tråden.)

Hon är inte intervjuad med videoupptagning, utan en korkad journalist på AB har lagt in sina egna värderingar när denne likt en usel romanförfattare ger sina egna tolkningar i textforn utav deras möte.
Journalisten har även jagat Joakims sörjande föräldrar för att få fram intressant material som ger klick till AB sponsorers stora glädje.

Säger inte att du är helt fel ute, men hon och Joakim stod denna chef nära, och i en chock av liknande magnitud agerar människor irrationellt och oerhört olika.

Du tror inte på slump vilket är okej, och jag tror i detta fall på den vetenskapliga teorin om "Ockhams rakkniv".
Citera
2021-01-06, 10:46
Medlem
whatthefucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixtenssjal
Insatsstyrkan ca 10-12 st var inne på Mjölnerbacken och sög en person för 45 minuter sedan kan vara något annat eller ha samband.

Vilket nummer?
Citera
2021-01-06, 10:49
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trancas
Du får inte glömma bort att kvinnor generellt är empatilösa varelser. De är sk mottagare av kärlek och ej givare, och har de gjort slut så är kvinnor stenhårda. Deras instinkter är att se till att de och barnen blir försörjda och att hitta nya försörjare om den gamla slutat att provide - vilket nu hände. De är inte programmerade till något annat. Jag tror således inte man kan bedöma huruvida hon är inblandad eller ej baserat på Aftonhorans blodsugeri-intervju. Hon är kvinna.

För övrigt uppskattar jag det identifieringsarbete som skett på kläderna här på Flashback. I dessa lägen är Flashbacks anhängare i kriminaltrådarna fantastiska och en given komplettering till Polisen. Jag minns tex när tyskan mördade barnen i Arbogamordet. Där hackades hennes email på tidigt stadium och hon var misstänkt här långt innan Polisen misstänkte henne.

wow, coolt
det missade jag
Go Flashbackare!

Jo, kvinnor tänker mest på försörjning
men dom hade ju redan varit isär ett tag, hur klarade dom sig då?
Hon försökte väl bara starta upp ett swishkonto via AB:s läsare?
Citera
2021-01-06, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Går utmärkt att dricksa med kortet så ingen trovärdig förklaring.

Han kanske inte vill betala med kort. Så det är wn UTMÄRKT förklaring.
Citera
2021-01-06, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Pundare, mulatt 185 cm. Bor i Hallonbergen. Färgglad klädsel. Går på soc. Utökat soc med personrån. Och förmodligen knivskärningar. Han borde gripas innan 04:00.

Du har en specifik person i åtanke?

Skulle gissa på att vem det än är så åker han fast innan veckans slut.
Citera
2021-01-06, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.A.Palm
Vill man hitta mördaren är det väl grundläggande att noggrant diskutera igenom alla olika omständigheter i samband med mordet?
Att bara jaga i blindo för att inte råka vädra någon felaktig hypotes verkar inte särskilt smart.

JA och den hypotesen har diskuterats sönder till leda. Ytterligare ett inlägg som repeterar exakt samma sak tillför ingenting utan nu är det bara käbbel och upprepningar av vad någon annan skrev två inlägg tidigare. Vad tillför det att diskutera i oändlighet om BO skulle använda kontanterna till att betala barnvakten eller notan på krogen - spelar det någon roll?

Och att väga flickvännens minsta stavelse på guldvåg och analysera sönder hur hon eller mamman citerats av en reporter, när vi alla vet att man för det första aldrig blir exakt citerad a journalister (det har i alla fall jag aldrig blivit när jag blivit intervjuad, inte av illvilja utan för att de skriver om och förenklar så det ska passa texten eller t.o.m radlängden) om de inte uttrycker tillräckligt mycket sorg enligt er kan det helt enkelt bero på en kass reporter som inte lärt sig att skriva tillräckligt snyftigt. Hans närstående sörjer nog på sitt sätt, det finns ingen anledning att skuldbelägga hans mamma för att hon inte haft tillräckligt mycket kontakt med sin mördade son senaste åren. Jag tror säkert hon ångrar och plågas av det just nu ändå!

Det kanske framgår helt uppenbart av övervakningsfilmen att detta var ett slumpmässigt personrån. Vi har inte sett filmen och vet inte vilken information polisen har fått fram.
Men den teori som alla ni Kalle Anka detektiver har snöat in er på är väl den mest långsökta och osannolika.

Om flickvännen skulle beställa ett mord på sin pojkvän finns det väl en miljon enklare sätt att utföra det på än att hon ska ringa mördaren medan de är på restaurang och berätta att hon precis lurat iväg honom att ta ut kontanter i bankomaten så nu kan mördaren slå till mitt framför den enda övervakningskamera som finns i hela Rissne - vid bankomaten!

Men visst det finns en teoretisk liten möjlighet att det gick till på det viset. Vi har alla läst och begrundat den möjligheten nu och kan bära den med oss - kan vi släppa det nu och istället hjälpas åt att hitta killen? Någonstans ligger han och trycker och någon måste se honom eller höra något rykte om en vän, granne, någon som liknar honom, förr eller senare. Vi på Flashback har inte polisens resurser och tillgång till allt utredningsmaterial. Vad vi kan bidra med är djungeltrumman och att t.ex identifiera märket på jackan som gjorts i tråden, sånt polisen inte har tid att ägna sig åt.
Senast redigerad av Queenjani 2021-01-06 kl. 11:07.
Citera
2021-01-06, 11:07
Medlem
TaxenSixtens avatar
Han ser ut att ha Championbrallor med breda revärer. Äldre sort. Försökte länka men lyckdes inte.
Senast redigerad av TaxenSixten 2021-01-06 kl. 11:11.
Citera
2021-01-06, 11:08
Medlem
Tomatpures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
https://www.ebay.co.uk/itm/SAIL-RACING-Wmrt-Jacket-Mens-Jacket-Size-40-L-Blue-s2885-/264818405136
Fel tryck bak, fel ränder vid botten
Citera
2021-01-06, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Queenjani
JA och den hypotesen har diskuterats sönder till leda. Ytterligare ett inlägg som repeterar exakt samma sak tillför ingenting utan nu är det bara käbbel och upprepningar av vad någon annan skrev två inlägg tidigare. Vad tillför det att diskutera i oändlighet om BO skulle använda kontanterna till att betala barnvakten eller notan på krogen - spelar det någon roll?

Och att väga flickvännens minsta stavelse på guldvåg och analysera sönder hur hon eller mamman citerats av en reporter, när vi alla vet att man för det första aldrig blir exakt citerad a journalister (det har i alla fall jag aldrig blivit när jag blivit intervjuad, inte av illvilja utan för att de skriver om och förenklar så det ska passa texten eller t.o.m radlängden) om de inte uttrycker tillräckligt mycket sorg enligt er kan det helt enkelt bero på en kass reporter som inte lärt sig att skriva tillräckligt snyftigt. Hans närstående sörjer nog på sitt sätt, det finns ingen anledning att skuldbelägga hans mamma för att hon inte haft tillräckligt mycket kontakt med sin mördade son senaste åren. Jag tror säkert hon ångrar och plågas av det just nu ändå!

Det kanske framgår helt uppenbart av övervakningsfilmen att detta var ett slumpmässigt personrån. Vi har inte sett filmen och vet inte vilken information polisen har fått fram.
Men den teori som alla ni Kalle Anka detektiver har snöat in er på är väl den mest långsökta och osannolika.

Om flickvännen skulle beställa ett mord på sin pojkvän finns det väl en miljon enklare sätt att utföra det på än att hon ska ringa mördaren medan de är på restaurang och berätta att hon precis lurat iväg honom att ta ut kontanter i bankomaten så nu kan mördaren slå till mitt framför den enda övervakningskamera som finns i hela Rissne - vid bankomaten!

Men visst det finns en teoretisk liten möjlighet att det gick till på det viset. Vi har alla läst och begrundat den möjligheten nu och kan bära den med oss - kan vi släppa det nu och istället hjälpas åt att hitta killen? Någonstans ligger han och trycker och någon måste se honom eller höra något rykte om en vän, granne, någon som liknar honom, förr eller senare. Vi på Flashback har inte polisens resurser och tillgång till allt utredningsmaterial. Vad vi kan bidra med är djungeltrumman och att t.ex identifiera märket på jackan som gjorts i tråden, sånt polisen inte har tid att ägna sig åt.

Det statistiskt mest sannolika är att det inte handlar om ett slumpvis utvalt offer och att en närstående är inblandad. Självklart är hon intressant då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in