• 3
  • 4
2021-01-04, 00:29
Medlem
Nordoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harlettoscara
Nthandeln har kat, ja. Men konsumtionen i det stora hela har vl gtt ner nd? Minns att jag sg ngon rapport om det, men rtta mig om jag har fel!

aha ja s kan det vara, fr hoppas det i alla fall
Citera
2021-01-04, 01:12
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Varfr bara ett r? Varfr inte "no buy life"? Tycker detta lter okta och mest som en plojgrej fr uppmrksamhet. Ungefr som miljmuppar som skaffar barn. De enda jag kan ta p allvar r de som steriliserar sig fr miljn. De r i alla fall inga hycklare.
Citera
2021-01-04, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exmate
Att snla med allt under ett helt r fast man inte r tvungen, lter mer som tvngsmssigt beteende n sunt ekonomiskt tnkande. Det r inget fel att vara ekonomisk och sparsam s lnge man inte r dumsnl. Pengar fr brukas men inte slsas r ett enklare koncept att flja.

r det ens ngon strre skillnad mellan no buy year, dr man endast fr spendera pengar p sdant som r ndvndigt, och konceptet "pengar fr brukas men inte slsas"? Rent spontant lter det nstan som samma eller ett snarlikt koncept. Fr man slsar ju pengar p ondiga saker etc, vilket r vad man frsker undvika genom att ha no buy year. Samtidigt fr man inte slsa pengar med det konceptet som du freslog istllet.
Citera
2021-01-05, 02:46
Avstngd
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermaeusMora
Lter ju som en bra id men har man svrt att sluta spendera pengar p ondiga saker vanligtvis s tror jag det blir ganska svrt att lyckas
D r det bara mat, hyra, el, vatten och sen kanske transport som man fr lgga pengar p?

Ja, och sprit, horor och blixtls i reserv.

Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Sna hr saker r lite tramsiga, oftast skapade och promotade av folk som alltid mste gra en stor grej av allt. Samma typ av mnniskor som postar p facebook varje gng dom har trnat.

Ja, vad fan gick de och kpte allt skrp fr tidigare? Vi andra hll inte p s, och behver inte sola oss i glansen av snt trams.

Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Tycker appen Tink fungerar bra till de som r intresserade av att snka sina kostnader p skit. Man kopplar sina bankkonton till appen och importerar sina transaktioner, de transaktioner som inte automatiskt tilldelas en kategori kan du sjlv kategorisera. Pongen hr r att du mnad fr mnad kan se ett pajdiagram ver hur mycket du spenderar i olika kategorier.

Mmm, paj... det ocks ja.

Citat:
Ursprungligen postat av suset
Vad som anses vara ndvndigt r helt subjektivt.

rkesvinet Dan Eliasson, ja.

Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Varfr bara ett r? Varfr inte "no buy life"? Tycker detta lter okta och mest som en plojgrej fr uppmrksamhet.

Precis. Nu ska jag erknna att jag kper saker. Men betydligt frre n de flesta andra. Inget annat vore rimligt.
Citera
2021-01-06, 15:54
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
Precis. Nu ska jag erknna att jag kper saker. Men betydligt frre n de flesta andra. Inget annat vore rimligt.
Du vertygar inte mig i alla fall. Tror du r fake. Jag har inte kpt en enda sak som jag inte har tit eller haft p mig under de senaste tjugo ren. Och min "garderob" ryms i en ICA-kasse. Om du r rlig med dina ambitioner s sluta ljug fr dig sjlv och brja kasta. Kasta kasta kasta. Och erstt inte. Nr du r fri frn allt du inte behver kan du brja ditt liv som fri.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in