Citat:
Ursprungligen postat av
HermaeusMora
Lter ju som en bra id men har man svrt att sluta spendera pengar p ondiga saker vanligtvis s tror jag det blir ganska svrt att lyckas

D r det bara mat, hyra, el, vatten och sen kanske transport som man fr lgga pengar p?
Skulle tro att godknda saker att spendera pengar p bland annat beror p hur man bor. Det r viss skillnad p att bo i hyresrtt och att ga sitt boende. ger man sitt boende s kan det tillkomma andra utgifter, som samfllighets- och vgfreningsavgifter, sotning, sophmtning och avfall. Medan man inte betalar sdant utver hyran, elen, eventuellt vatten (om det inte ingr i hyran) om man hyr en lgenhet. Sedan kan man ha olika frskringar (bland annat hemfrskring), vilket jag klassar som godknd utgift. Lgg till ndvndiga underhllskostnader och renoveringsbehov, om man ger sitt boende och det behovet uppstr.
Vissa andra saker kan vara godtagbara ocks. Som ndvndig sjukvrd och tandvrd, samt mediciner. Hygienartiklar och liknande, samt nya skor (om man bara ger ett par, och de gr snder) etc. Men det r ju min syn p vad man i sdana fall fr spendera pengar p om man satsar p No Buy.
Om man tycker att det blir svrt att lyckas s behver man inte brja vldigt strikt redan frn start. Blir kanske lite fusk frsta mnaden eller s, men det kanske underlttar lite.