Citat:
Ursprungligen postat av
HermaeusMora
Låter ju som en bra idé men har man svårt att sluta spendera pengar på onödiga saker vanligtvis så tror jag det blir ganska svårt att lyckas

Då är det bara mat, hyra, el, vatten och sen kanske transport som man får lägga pengar på?
Ja, och sprit, horor och blixtlås i reserv.
Citat:
Ursprungligen postat av
8978wxu642
Såna här saker är lite tramsiga, oftast skapade och promotade av folk som alltid måste göra en stor grej av allt. Samma typ av människor som postar på facebook varje gång dom har tränat.
Ja, vad fan gick de och köpte allt skräp för tidigare? Vi andra höll inte på så, och behöver inte sola oss i glansen av sånt trams.
Citat:
Ursprungligen postat av
Out-of-Step
Tycker appen Tink fungerar bra till de som är intresserade av att sänka sina kostnader på skit. Man kopplar sina bankkonton till appen och importerar sina transaktioner, de transaktioner som inte automatiskt tilldelas en kategori kan du själv kategorisera. Poängen här är att du månad för månad kan se ett pajdiagram över hur mycket du spenderar i olika kategorier.
Mmm, paj... det också ja.
Citat:
Ursprungligen postat av
suset
Vad som anses vara nödvändigt är helt subjektivt.
Ärkesvinet Dan Eliasson, ja.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kaffemedaffe
Varför bara ett år? Varför inte "no buy life"? Tycker detta låter oäkta och mest som en plojgrej för uppmärksamhet.
Precis. Nu ska jag erkänna att jag köper saker. Men betydligt färre än de flesta andra. Inget annat vore rimligt.