Citat:
Ursprungligen postat av
Njursaltare
Bronsman skjuter ju till ett antal miljoner via Kopparbergs är väl säkrast att tillägga.
En icabutik går ju med vinst tack vare rörelseresultatet.
Gfc existerar pga kopparbärs.
Ta bort Bronsmans miljoner och se vad som blir kvar.
Det är i alla fall inte svårt för mig att se att han tröttnar när han inte kan konkurrera på lika villkor med utländska lag.
Ok, att lägga ned är drastiskt kanske och möjligen inget han egentligen kan besluta om. Han kan avgå och dra bort sina pengar men då tror jag inte Gfc uppfyller kriterierna för att spela i damallsvenskan.
Nja, alltså. Jag tycker också Bronsmans beslut är både logiskt och korrekt, sett ur hans perspektiv. Han har gjort något bra och Kopparbergs har säkert tjänat lite på traven (glöm att de satsat så många år enbart av godhet).
Det är egentligen bara tajmingen och hur han agerat som jag är gediget förbannad på. Utan att egentligen bry mig om just denna klubben, men jag ser en farhåga i att detta kan skada all fotboll på sikt. Bronsman och KGFC kanske är först i en rad av liknande nedläggningshistorier, och den utvecklingen måste kvävas före den ens hinner börja.
Många som sitter här och skrattar nu, men om deras favoritklubb läggs ner i en pågående trend, så fastnar liksom skrattet i halsen. Många här förstår inte att det nästa vecka/år kan vara GAIS, Öster eller Kalmar FF som läggs ned. Av en "enig styrelse" som tröttnat och utan att fråga någon annan.
(edit: obs vad som hänt efter jag skrev ovan.. så ovan behöver egentligen inte kommenteras)