2020-12-31, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Ja då får du väl geniförklara folk som Jockeboi & Jonna som startar offentliga Instagramkrig med sin framtida respektive (inklusive Polisanmälningar, och utredningarna) allt för att bygga intresse kring sin följarbas.

Jag ser dessa som ett ganska så extremt medialt övertramp. I linje med:
Nina Rung, Nilla Fischers tårar om orättvisa när hon ska få en utmärkselse osv.

Det skulle inte förvåna mig om vi inom de närmsta 2 åren får se en "lika löner" strejk av Damfotbollen i Sverige där man typ vägrar spela i en omgång eller vägrar sätta sig på spelarbussen till en landskamp.

Man kan bli imponerad även av genialiska bankrånare. dvs obs att det ligger ingen "värdering" i att jag skrev "geniförklara?". Har egentligen ingen åsikt alls just nu. Får återkomma när hela bilden klarnat, eller så skickar jag ner historien som en parentes och fokuserar på annan (och för mig) viktigare fotboll.
Citera
2020-12-31, 12:42
Medlem
Njursaltares avatar
GFC Fortsätter i Damallsvenskan

Dom kör på...

https://www.svt.se/sport/fotboll/goteborg-fc

Citat:
”Till vår stora glädje och tacksamhet har det kommit ett positivt gensvar från ett par föreningar om att utveckla damfotbollen i Göteborg i ett nära samarbete oss emellan. Vi kommer utan dröjsmål att sätta oss med de aktuella föreningarna och diskutera detta. Vår ambition är att ha en lösning klar under våren”, skriver klubbe
Senast redigerad av Njursaltare 2020-12-31 kl. 12:46.
Citera
2020-12-31, 12:54
Medlem
sonicguides avatar
Bronsman var lite för slö för att ta kontakt med alla och göra en ordentlig marknadsundersökning. Det kan också vara så att det hade varit en sämre väg att gå fram med tanke på att man kanske fått skambud tillbaka om ryktet spridit sig på fel sätt mellan göteborgsklubbarna. Nu kan man förhandla vidare. Det mediala ropet på hjälp fungerade och jag tror faktiskt det skulle fungera igen om än inte de närmsta åren.
Bronsman kan tacka media som hjälpte till på det sätt han säkert planerat.
Citera
2020-12-31, 13:52
Medlem
Majornapacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Bronsman var lite för slö för att ta kontakt med alla och göra en ordentlig marknadsundersökning. Det kan också vara så att det hade varit en sämre väg att gå fram med tanke på att man kanske fått skambud tillbaka om ryktet spridit sig på fel sätt mellan göteborgsklubbarna. Nu kan man förhandla vidare. Det mediala ropet på hjälp fungerade och jag tror faktiskt det skulle fungera igen om än inte de närmsta åren.
Bronsman kan tacka media som hjälpte till på det sätt han säkert planerat.

Ja, en smart taktik för att få upp intresset och lite nya kulor från sponsorer och kommun.
Citera
2020-12-31, 13:56
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Njursaltare
Dom kör på...

https://www.svt.se/sport/fotboll/goteborg-fc

Undra vilka klubbar eller vilka det är som skjutit in pengar så att spektaklet kan leva vidare?
Citera
2020-12-31, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Undra vilka klubbar eller vilka det är som skjutit in pengar så att spektaklet kan leva vidare?

Det var egentligen inte pengar som fattades, utan ett intresse. Och intresset var tydligen dolt, men upptäcktes när de hotade med nedläggning. Sedan får vi väl se hur äkta intresset egentligen är och hur mycket som byggde på tillfällig PK-panik.

På sikt är projektet dödsdömt i en stad som Göteborg, som har minst 4 andra klubbar som för alltid kommer vara större, så för att kunna lyckas i Europa måste de bredda sitt stöd utanför Göteborg och helst från hela Sverige. Kommer nog inte gå och klubben kommer gå upp i någon annan om 2-3 år, men naturligtvis mycket bra att den tillfälligt räddades så andra hinner bygga upp sig tillräckligt för att ta över. Eller att KGFC kan fortsätta agera som regionens toppklubb med övriga under sig i paraplyet och där man nöjer sig med att harva i mellanmjölk utan den hopplösa jakten på Europatopp. Men då måste ju Bronsman bort först. Hans snedvridna framtidsvision kvarstår ju och även om någon nu lurat i honom att Europatopp är möjlig, så kommer han ju inom max ett par år inse att en svensk klubb inte kan nå dit, oavsett idrott.
Citera
2020-12-31, 14:40
Medlem
Cheeswisss avatar
Just Damfotboll har ju det jävligt knepigt ekonomiskt.
Var det Tyresö som köpte Martha och gick i konkurs strax efter.
Och nu lägger Svenska mästarna ner sin verksamhet?

Tänk om Malmö FF lägger ner sin verksamhet?
Det handlar ju om publik och intäkter från tv och media och sponsorer.
Om det går 425 betalande på en match i Damallsvenskan och 20000 på en match i Allsvenskan.
Svensk damfotboll funkar inte tyvärr då ligger handbollsdamerna före
Citera
2020-12-31, 15:50
Medlem
Kommer Peter Bronsman sitta kvar vid rodret eller avgår han?
Citera
2020-12-31, 15:58
Medlem
lutar åt att det blir samarbete med häcken

https://www.aftonbladet.se/sportblad...ete-med-hacken
Citera
2020-12-31, 16:06
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen

Kaka söker maka. PK hustlare hittar kommun husltare
Citera
2020-12-31, 17:43
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen

Det enda rimliga utfallet. För Häcken återstår dock säkert mycket att lösa organisatoriskt innan de kan tacka ja. Man får hoppas att alla sponsorer som funnits tidigare kan hänga på och kanske några nya tillkommer.
Citera
2020-12-31, 18:03
Fy fan. Jag visste det! Finns det en jävla klubb som vill begå självmord i godhetens tecken så är det såklart Häcken. Kul för Göteborg FC dock som kommer få 100 nya hens i publiken när Sveriges fulaste hejaklack börjar gå på deras matcher.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in