Citat:
Det finns väl egentligen inte något som hindrar laget att byta namn och "gå upp" i exempelvis IFK Göteborg eller Öis?
Att ansluta sig till lagens alliansföreningar går väl bara det får ett ok på deras årsmöten?
Chansen att det blir IFK ser jag som 0 och ingen då det finns årsmötesbeslut på att gå "andra hållet". Med tanke på att laget bara består av egna talanger också.
Öis är jag inte lika säker på, de värvade ju redan spelare till årets säsong, att fort och lätt kunna kliva upp till Allsvenskan kanske inte är helt otänkbart?
Bronsman själv är ju Gaisare så att han skulle va knuten till IFK är väl inte så troligt.
Att ansluta sig till lagens alliansföreningar går väl bara det får ett ok på deras årsmöten?
Chansen att det blir IFK ser jag som 0 och ingen då det finns årsmötesbeslut på att gå "andra hållet". Med tanke på att laget bara består av egna talanger också.
Öis är jag inte lika säker på, de värvade ju redan spelare till årets säsong, att fort och lätt kunna kliva upp till Allsvenskan kanske inte är helt otänkbart?
Bronsman själv är ju Gaisare så att han skulle va knuten till IFK är väl inte så troligt.
De större Göteborgsklubbarna är ju inte intresserade, så lär inte bli något övertagande av dom. Men framförallt för att Bronsman ställt sig i vägen för alla former av räddningar av klubbens A-lag eftersom han vägrar släppa ordförandeposten.
Hade han valt den enklaste vägen att bara lämna som både sponsor och ordförande och låtit någon annan ta över hade det ju varit en relativt enkel lösning och laget hade kunnat fortsätta. Men han verkar fast övertygad om att antingen drivs klubben med Europatopp som mål eller så skall den inte finnas. Inga mellanting, inga mål om mittenplaceringar. Bäst - annars kan det kvitta. Och ingen annan skall få ta över det han skapat och försämra hans livsverk. Typ så. Oerhört märklig inställning, i alla fall utåt sett. Sedan finns det säkert något bakomliggande som inte framkommit ännu.