2009-02-19, 03:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Åkebråke
Som 21 årig arbetssökande fick jag det sagt rätt upp i ansiktet sist jag var på arbetsförmedlingen "alla jobb är tråkiga. Det ska inte va kul."

nehe tänkte jag..pallar man knega på nåt horjobb 8 timmar varje dag i resten av livet? Lika bra o ta livet eller leva på csn så länge som möjligt. Universitet vettifan om jag kommer in eller klarar av med min sociala fobi eller min sönderdruckna hjärna

Du verkar vara en förnuftig person. Kom så tar vi över nåt ödehus i någon by i Norrland och lever på hb och odlar röka som vi flitigt konsumerar. Sen fixar vi så pass mkt bidrag vi kan tillsammans och köper så billig mat vi kan. Vi använder en oförsäkrad och oskattad bil för att ta oss till närmaste affär och all vår fritid använder vi till att försöka göra oss självförsörjande!
Citera
2009-02-19, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hierakin
Du verkar vara en förnuftig person. Kom så tar vi över nåt ödehus i någon by i Norrland och lever på hb och odlar röka som vi flitigt konsumerar. Sen fixar vi så pass mkt bidrag vi kan tillsammans och köper så billig mat vi kan. Vi använder en oförsäkrad och oskattad bil för att ta oss till närmaste affär och all vår fritid använder vi till att försöka göra oss självförsörjande!

nej du, jag ska arbeta flitigt och försörja min familj
Citera
2009-02-19, 11:04
Medlem
Aladdin Sanes avatar
Jag gillar mitt jobb.

Utmanande, minst sagt.

Ibland kan man vara helt slut när man kommer hem, men ändå sätta sig ner, pusta ut och tänka på vilken najs dag man har haft.

Skulle aldrig stå ut med ett jobb jag inte tyckte om.
Citera
2009-02-19, 11:04
Medlem
MrOaikis avatar
Det har folk redan försökt. Hela kommunismen var ju i princip en stor sådan verksamhet. För att inte tala om alla kooperativ!

Citat:
Citera
2009-02-19, 11:39
Medlem
Så här är dets avatar
Citat:

Men faktiskt, varför skaffar inte alla lata dårar ett kollektiv i Norrland där de odlar sin egen mat och lever utan pengar? Då jobbar ni bara för er egen överlevnad och slipper jobba för sura chefer. Sen kan ni röka på och supa hur mycket ni vill på era överjästa potatisskal utan att någon klagar. Jag skulle inte bry mig om ni försörjde er själva istället för att utnyttja samhället.
Citera
2009-02-19, 13:00
Bannlyst
Öh, ni måste ju vara födda idioter, eller nåt fel måste det vara

Hur i hela helvetet kunde ni ta det jag sa i mitt tidigare inlägg seriöst?
Folk är ju fan dummare än vad jag trodde nere i Stockholm eller var ni nu håller hus...
Citera
2009-02-19, 13:06
Medlem
MacsterMacs avatar
Citat:
Öh, ni måste ju vara födda idioter, eller nåt fel måste det vara

Hur i hela helvetet kunde ni ta det jag sa i mitt tidigare inlägg seriöst?
Folk är ju fan dummare än vad jag trodde nere i Stockholm eller var ni nu håller hus...

Du fick ju inget seriöst svar heller..norrlandsidiot.

Har man ett ruttet jävla jobb man hatar så är det väl bara att få sparken och utnyttja vårt fina sociala skyddsnät.
Citera
2009-02-19, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brainspace
Det suger när man jobbar och det suger att sitta på arslet och vara arbetslös. Allt suger!

Exakt, livet suger.

Däremot så föredrar jag såhär långt arbete mot arbetslöshet, för fyfan vad vardagen känns meningslös när man är arbetslös...

Även om det inte per definition är roligt att jobba, så kan man om man skaffar sig ett bra jobb trivas. Nu har jag iofs inte jobbat i en månad på mitt nya jobb, men än så länge är det klart bättre än arbetslöshetens gråa vardag, för helger existerar inte i den.
Citera
2009-02-19, 13:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MacsterMac
Du fick ju inget seriöst svar heller..norrlandsidiot.

Har man ett ruttet jävla jobb man hatar så är det väl bara att få sparken och utnyttja vårt fina sociala skyddsnät.

Haha okej, jag är en norrlandsidiot som bara lever på skattepengar och kör skoter hela dagarna och klappar renarna på kvällen
Citera
2009-02-19, 20:03
Medlem
Vukovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eatme
Känner inte ni också att det är så tråkigt att jobba? Nästan oavsett vilket jobb det än är så är det tråkigt?
Typ när man går upp på morgonen så vill man bara ligga kvar. När man är på jobbet räknar man tiden i minuter tills man slutar.
Varje dag dom sista timmarna så säger jag till mig själv "nu är det bara en timme kvar".
Alltså hur fan slutar man upp med denna skiten!? Har haft flera jobb nu och jag känner så på precis alla jobb. Spelar ingen roll och jag har bra kompisar och har trevligt på rasterna, eller om det är slappt. Eller kännar alla så!?
För när jag ser alla gamlingar som har jobbat i 30 år på samma jobb så mår jag illa, fattar inte hur dom pallar..!?
Någon som har lite tips på hur man ska klara arbetslivet bättre? Eller är det meningen att det ska suga så här hårt!? Hur gör ni för att palla?

Jag brukar tänka på att ringa och sjukanmäla mig ibland, men då tänker jag på hur mycket pengar jag förlorar på det, typ tusen spänn. Sen tänker jag på vad jag skulle göra av den här dagen, om jag låg kvar i sängen? å inser att jag skulle få betala tusen spänn för att sova till kl 14 och klia pung resten av dagen. de ger mej motivation att gå till jobbet.
Citera
2009-03-08, 04:31
Medlem
scatmåsens avatar
ujuj
Senast redigerad av scatmåsen 2009-03-08 kl. 04:35. Anledning: vill ta bort hamna fel!
Citera
2009-03-08, 04:43
Medlem
xCCCPxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Åkebråke
Som 21 årig arbetssökande fick jag det sagt rätt upp i ansiktet sist jag var på arbetsförmedlingen "alla jobb är tråkiga. Det ska inte va kul."

nehe tänkte jag..pallar man knega på nåt horjobb 8 timmar varje dag i resten av livet? Lika bra o ta livet eller leva på csn så länge som möjligt. Universitet vettifan om jag kommer in eller klarar av med min sociala fobi eller min sönderdruckna hjärna

Citat:
Ursprungligen postat av ESS-Lund

haha det bevisar bara hur korkade alla arbetsförmedlare är

Samt att den arbetsförmedlaren (vilket måste vara ett av de slappaste jobb man kan ha) förmodligen är rätt trött på att sitta och tjata med arbetslösa dagarna in i ända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in