Vakna 05:00, sätta på vattenkokaren, slå upp en kopp te.
Ta en chokladpudding och en kanelbulle, slö surfa lite med en cigg i handen.
Dra ner till chefen 06:30 , snacka lite skit,
Ut på jobb 07:00, ta en cigg, lägg upp en plan för dagen.
Veva med pensel jävlen till typ 17 / 18:00,
ta paus när man har lust , snacka med lite norrmän
Står man bara och nöter utan kolla på kockan så brukar dagarna gå fort,
Sen är det alltid kul att bli klart med ett jobb, bara mala på tills skiten e klart.
Dra hem mellan 17 - 18, stanna vid ica eller nått, köpa käk och 2 sex pack bira, hem och lira tvspel och öla
Lönen motiverar ju också
Citat:
Ursprungligen postat av eatme
Känner inte ni också att det är så tråkigt att jobba? Nästan oavsett vilket jobb det än är så är det tråkigt?
Typ när man går upp på morgonen så vill man bara ligga kvar. När man är på jobbet räknar man tiden i minuter tills man slutar.
Varje dag dom sista timmarna så säger jag till mig själv "nu är det bara en timme kvar".
Alltså hur fan slutar man upp med denna skiten!? Har haft flera jobb nu och jag känner så på precis alla jobb. Spelar ingen roll och jag har bra kompisar och har trevligt på rasterna, eller om det är slappt. Eller kännar alla så!?
För när jag ser alla gamlingar som har jobbat i 30 år på samma jobb så mår jag illa, fattar inte hur dom pallar..!?
Någon som har lite tips på hur man ska klara arbetslivet bättre? Eller är det meningen att det ska suga så här hårt!? Hur gör ni för att palla?