2009-02-18, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
Det är väl snarare: "Varför suger det att plugga?"

Skulle gärna plugga hela livet om man kunde leva på det..

För er som inte är helt fördärvade av kapitalismen(och ni som är, men vill inte vara) googla på The Venus Project och lär er/sprid kunskap.
Citera
2009-02-18, 18:50
Medlem
Bob Luntas avatar
Det suger inte att jobba. Jag skulle äta pissoarpuckar om jag fick lön för det. Alla som har uppfattningen att jobb är värdelöst uppmanas härmed att gå in på chefens kontor och köra en Lotto-Åke uppsägning och lämna plats för oss som faktiskt vill göra rätt för oss i samhället.

Jävla tattare.
Citera
2009-02-18, 19:31
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob Lunta
Det suger inte att jobba. Jag skulle äta pissoarpuckar om jag fick lön för det. Alla som har uppfattningen att jobb är värdelöst uppmanas härmed att gå in på chefens kontor och köra en Lotto-Åke uppsägning och lämna plats för oss som faktiskt vill göra rätt för oss i samhället.

Jävla tattare.

Vad jobbar du själv med?
Citera
2009-02-18, 19:39
Medlem
Som 21 årig arbetssökande fick jag det sagt rätt upp i ansiktet sist jag var på arbetsförmedlingen "alla jobb är tråkiga. Det ska inte va kul."

nehe tänkte jag..pallar man knega på nåt horjobb 8 timmar varje dag i resten av livet? Lika bra o ta livet eller leva på csn så länge som möjligt. Universitet vettifan om jag kommer in eller klarar av med min sociala fobi eller min sönderdruckna hjärna
Citera
2009-02-18, 21:23
Medlem
Så här är dets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raol
Hur enformigt blir det inte att sitta isolerad på en båt i en månad då??

Vem skrämde liv i den här gamla tråden?

Men att sitta isolerad på en båt i en månad behöver inte vara så hemskt. Vissa båtar har ett gym, och några härliga kollegor som man kan umgås med under tiden.

Men jag förstår inte varför man startar en sån här gnäll-tråd. Bara för att vissa slackers inte fattar att livet inte blir bättre än vad man gör det till. Alla måste jobba och alla har ett yrke som de absolut inte vill jobba med. Varför har man ett jobb som man hatar? Trivs man inte med sitt jobb så skaffar man ett annat. Skaffa taxi-körkort eller vad som helst, även om det är svårt att få jobb i Sverige så finns det faktiskt jobb som inte kräver 5 års utbildning.
Citera
2009-02-18, 22:14
Medlem
bopbopbils avatar
Det krävs en attitydförändring hos folket därute!

Gillar man inte jobbet man har, skaffa ett nytt. Kan ta tid och man kan få kämpa men det är det värt om man slipper skit som att vantrivas med jobbet man har.

Jag är precis uppe i ett jobb-byte. Kör truck på ett lager nu och trivs inte alls, jobbade på ett annat lager innan med samma sak och trivdes som fisken i vattnet. Så snart blir det nytt jobb igen, kommer bli så mys!
Citera
2009-02-19, 00:50
Bannlyst
Om det suger och jobba varför jobbar ni? Ni behöver inte arbeta 40 timmar i veckan, jag skulle klara mig rent teoretiskt på mitt helgextrajobb. 5-8 tusen i månaden - mat och bostad 4000 och några tusenlappar till nöjen. Rent praktiskt skulle 10 timmar i veckan räcka för att hålla mig flytande men som sagt man är på jakt efter guld och gröna skogar och vill därför jobba mer. Allt handlar om prioriteringar gott folk. I slutändan jobbar man för man själv vill, alla som grämer sig lever i självförnekelse. Jag brukar säga att man inte ska klaga så länge man får betalt.
Citera
2009-02-19, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RödaBaronen
Om det suger och jobba varför jobbar ni? Ni behöver inte arbeta 40 timmar i veckan, jag skulle klara mig rent teoretiskt på mitt helgextrajobb. 5-8 tusen i månaden - mat och bostad 4000 och några tusenlappar till nöjen. Rent praktiskt skulle 10 timmar i veckan räcka för att hålla mig flytande men som sagt man är på jakt efter guld och gröna skogar och vill därför jobba mer. Allt handlar om prioriteringar gott folk. I slutändan jobbar man för man själv vill, alla som grämer sig lever i självförnekelse. Jag brukar säga att man inte ska klaga så länge man får betalt.

finns inte en chans att jag ställer mig vid ett rullband och matar kataloger 40 timmar i veckan för resten av mitt liv..
Citera
2009-02-19, 01:04
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kartraith
Skulle gärna plugga hela livet om man kunde leva på det..

För er som inte är helt fördärvade av kapitalismen(och ni som är, men vill inte vara) googla på The Venus Project och lär er/sprid kunskap.

Det kan man väl om du satsar på ett forskaryrke?
Citera
2009-02-19, 02:33
Medlem
brainspaces avatar
Det suger när man jobbar och det suger att sitta på arslet och vara arbetslös. Allt suger!
Citera
2009-02-19, 02:55
Medlem
ESS-Lunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eatme
Känner inte ni också att det är så tråkigt att jobba? Nästan oavsett vilket jobb det än är så är det tråkigt?
Typ när man går upp på morgonen så vill man bara ligga kvar. När man är på jobbet räknar man tiden i minuter tills man slutar.
Varje dag dom sista timmarna så säger jag till mig själv "nu är det bara en timme kvar".
Alltså hur fan slutar man upp med denna skiten!? Har haft flera jobb nu och jag känner så på precis alla jobb. Spelar ingen roll och jag har bra kompisar och har trevligt på rasterna, eller om det är slappt. Eller kännar alla så!?
För när jag ser alla gamlingar som har jobbat i 30 år på samma jobb så mår jag illa, fattar inte hur dom pallar..!?
Någon som har lite tips på hur man ska klara arbetslivet bättre? Eller är det meningen att det ska suga så här hårt!? Hur gör ni för att palla?

Min definition på en dum person är en person som antingen inte är smart nog att skaffa sig ett jobb som den tycker är roligt eller en person som klagar på sitt nuvarande jobb utan att byta.
Citera
2009-02-19, 02:56
Medlem
ESS-Lunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Åkebråke
Som 21 årig arbetssökande fick jag det sagt rätt upp i ansiktet sist jag var på arbetsförmedlingen "alla jobb är tråkiga. Det ska inte va kul."

nehe tänkte jag..pallar man knega på nåt horjobb 8 timmar varje dag i resten av livet? Lika bra o ta livet eller leva på csn så länge som möjligt. Universitet vettifan om jag kommer in eller klarar av med min sociala fobi eller min sönderdruckna hjärna

haha det bevisar bara hur korkade alla arbetsförmedlare är
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in