2020-12-17, 23:00
Medlem
Tror snarare säljaren försökte göra dig en tjänst. Du får vad du betalar för, och han var nog mer intressad av att få en nöjd kund långsiktigt.
Citera
2020-12-17, 23:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cleanasfuck
Tror snarare säljaren försökte göra dig en tjänst. Du får vad du betalar för, och han var nog mer intressad av att få en nöjd kund långsiktigt.

Detta.

Om TS nu endast har två krav: inbyggt batteri och 12k eller billigare, är det väl bara att springa till biltema och köpa en elcykel med inbyggt batteri för 9999:-
https://www.biltema.se/fritid/cyklar/elcyklar/elcykel-city-sport-28-8-vaxlar-2000042352

Den kommer inte vara en bra elcykel, men den kommer vara en elcykel för under 12k och med inbyggt batteri.

Varsågod.
Citera
2020-12-17, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Persimåån
Hej!

Jag hoppas att jag skriver under rätt avdelning nu.
Jag har under en längre tid letat elcykel. Igår gick jag förbi XXL och hittade en cykel på rea för 12 000:- där exempelvis batteriet var inbyggt i ramen, något jag letat efter länge till det priset. När jag efter en längre väntan äntligen får prata med en säljare vilseleder han mig direkt och pekar på cyklar för 30 000:- till 40 000:- och förklarar att jag bör undvika cykeln på rea. Jag förklarar flera gånger för säljaren att jag enbart är intresserad av den för 12 000:-. Eftet ca 10 minuter gav jag upp och gick därifrån.

Vad är det som händer? Har någon mer än jag råkat ut för liknande? Det är ju helt sjukt.

Haha. Varför tog du inte bara cykeln och gick i stället? Jävla sopa😁
Citera
2020-12-17, 23:30
Medlem
Citat:
Hej!

Jag har under en längre tid letat elcykel. Igår gick jag förbi XXL och hittade en cykel på rea för 12 000:- där exempelvis batteriet var inbyggt i ramen, något jag letat efter länge till det priset. När jag efter en längre väntan äntligen får prata med en säljare vilseleder han mig direkt och pekar på cyklar för 30 000:- till 40 000:- och förklarar att jag bör undvika cykeln på rea. Jag förklarar flera gånger för säljaren att jag enbart är intresserad av den för 12 000:-. Eftet ca 10 minuter gav jag upp och gick därifrån.

Vad är det som händer? Har någon mer än jag råkat ut för liknande? Det är ju helt sjukt.

-Du verkar inte va den vassaste kniven i lådan.
Citera
2020-12-17, 23:35
Medlem
G-punktens avatar
Låt säljaren sälja! Det är trots allt hans jobb. Om du inte orkar lyssna så får du själv säga ifrån att det inte blir någon megacykel utan att du nu vill betala för den du pekat ut. Konflikträdd av att en butiksmedarbetare gör sitt jobb. Är du kvinna?
Citera
2020-12-17, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jbswebeck
Självklart bad du väl att få prata med chefen, eller kollade upp om du kunde beställa online?

Citat:
Den finns inte på nätet!! Bara ett exemplar kvar, just i den butiken jag var hos

Det verkar som dom försöker använda denna cykel som lockvara. Och i så fall har säljarna fått instruktioner att inte sälja.
Det är vilseledande marknadsföring. Dom bryter mot någon konsumentlagstiftning.
Citera
2020-12-17, 23:37
Medlem
Persimååns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
-Du verkar inte va den vassaste kniven i lådan.
-Förklara gärna varför?
Senast redigerad av Persimåån 2020-12-17 kl. 23:39.
Citera
2020-12-17, 23:38
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Hej!

Det är standard på XXL. Jag skulle köpa ett liggunderlag för camping och hade tittat ut ett lämpligt. Viktigt var att det skulle ta liten plats ihoprullat, då man har begränsat med plats för packning på en mc.
Självklart flög en säljare på mig som en igel och började tjata om att jag skulle köpa ett annat mycket dyrare istället. Han ville inte ge sig heller.

Jag bad att få återkomma och köpte sen ett i en annan butik.
Citera
2020-12-17, 23:39
Medlem
Citat:
-Förklara gärna varför?

Tycker du att det behövs ?
Citera
2020-12-17, 23:39
Medlem
Persimååns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-punkten
Låt säljaren sälja! Det är trots allt hans jobb. Om du inte orkar lyssna så får du själv säga ifrån att det inte blir någon megacykel utan att du nu vill betala för den du pekat ut. Konflikträdd av att en butiksmedarbetare gör sitt jobb. Är du kvinna?
Är du muslim?
Citera
2020-12-17, 23:40
Medlem
Persimååns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
Tycker du att det behövs ?
Jag är rätt intresserad av det svaret, ja
Citera
2020-12-17, 23:43
Medlem
O
Citat:
Jag är rätt intresserad av det svaret, ja

-Släpper dej nu då jag INTE vill få en varning för chatt.-OK ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in