Citat:
Hmm, till att börja med tror jag kvinnor i synnerhet snarare blir imponerade av att du själv listar ut dom snarare än att du frågar rätt ut. T ex att du vet exakt vilken som är hennes favoritdrink när du beställer utan att ens fråga henne. Det är ju varken fel eller dumt att rätt ut fråga henne vad som är hennes favorit. Men att själv lista ut det genom att observera och lägga på minnet visar på en helt annan nivå av engagemang. Samma sak med sinnesstämning och om hon gillar att komma ut och träffa nya människor etc.Ok. Jag kommer i alla fall inte leda in några fler samtal på just det ämnet i framtiden.
Om det nu var där skon klämde den här gången (vilket jag hoppas att det inte var), så känner jag mig som en idiot. Och faktumet att svaret på den frågan inte existerar, gör att jag gräver jag ner mig i skiten.
Edit. Förresten. Anser du att den omvända frågan skulle vara lika olämplig? "Är du extrovert"? För det handlar mycket om vad man läser in i begreppen. Enligt många har ju "extrovert" en positivare laddning än "introvert". För mig är orden i princip värdeneutrala.
Som sagt så var min fråga till henne formulerad på ett betydligt mer öppet sätt så. Jag undrar mest för sakens skull.
Om det nu var där skon klämde den här gången (vilket jag hoppas att det inte var), så känner jag mig som en idiot. Och faktumet att svaret på den frågan inte existerar, gör att jag gräver jag ner mig i skiten.
Edit. Förresten. Anser du att den omvända frågan skulle vara lika olämplig? "Är du extrovert"? För det handlar mycket om vad man läser in i begreppen. Enligt många har ju "extrovert" en positivare laddning än "introvert". För mig är orden i princip värdeneutrala.
Som sagt så var min fråga till henne formulerad på ett betydligt mer öppet sätt så. Jag undrar mest för sakens skull.
Det kan förvisso, möjligen, finnas en mer positiv laddning i termen extrovert. Personligen tycker jag det låter lite pretentiöst att fråga den typen av frågor över huvud taget. Det skulle vara smidigare att väva in det i mer vardagliga frågor. Hänger du mycket med dina kollegor från jobbet på fritiden? Är du med i några föreningar eller klubbar? Vad brukar du och dina kompisar göra? Osv.
Helt enkelt lär du ju märka rätt snabbt om hon verkar introvert eller extrovert om det nu råkar vara viktigt för dig. Du ska inte behöva fråga. Typ. Och hon känner att hon är viktig och att du engagerar dig i henne när du sedan planerar aktiviteter utefter vad du själv observerat och lagt på minnet. Alltså helt utan att du frågat frågor från något formulär om hon är extrovert eller föredrar rött vin framför vitt etc.
." Jag upplevde det å andra sidan som att vi faktiskt hade en del gemensamt, men jag kan samtidigt förstå henne eftersom det inte riktigt slog gnistor. Mitt svar var bara, "jag förstår. Tack för din ärlighet och lycka till." Innan jag tog bort hennes nummer och raderade våra konversationer.