Citat:
Ursprungligen postat av
Nospheratu
All förstår ju att du bara menade väl och vart du ville komma med frågan. Det är inte det. Det är bara det att den typen av fråga helt enkelt inte funkar. Det spelar mindre eller ingen roll att det var ett försök att komma fram till att ni är lika. Det blir lite "Du, luktar det illa när du skiter? Vet du, det lukar fan när jag skiter också. Vi är nog ganska lika du och jag" över det hela.
Att eventuellt diskutera någons introverta sinnestillstånd går väl bra om man redan har en etablerad relation. För jag håller inte med dig, frågan är laddad. Helt oavsett ditt syfte. Det är skillnad på att säga "Jag gillar spännande personer, därför gillar jag att vara med dig" och att säga "Jag gillar introverta personer, därför gillar jag att vara med dig".
Vilket i vilket fall inte alls behöver betyda att frågan hade ett skit med varför hon bröt. Jag hajade bara till på just den delen av din berättelse. Man kan liksom inte fråga sånt på en dejt även om man har de bästa intentioner i världen. Det ska vara om hon själv väljer att prata om det av någon anledning.
Ok. Jag kommer i alla fall inte leda in några fler samtal på just det ämnet i framtiden.
Om det nu var där skon klämde den här gången (vilket jag hoppas att det inte var), så känner jag mig som en idiot. Och faktumet att svaret på den frågan inte existerar, gör att jag gräver jag ner mig i skiten.
Edit. Förresten. Anser du att den omvända frågan skulle vara lika olämplig? "Är du extrovert"? För det handlar mycket om vad man läser in i begreppen. Enligt många har ju "extrovert" en positivare laddning än "introvert". För mig är orden i princip värdeneutrala.
Som sagt så var min fråga till henne formulerad på ett betydligt mer öppet sätt än så. Jag undrar mest för sakens skull.