2020-12-13, 19:58
Medlem
Du var alldeles för passiv. Vid tredje dejten ska man redan haft sex.
Citera
2020-12-13, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Du var alldeles för passiv. Vid tredje dejten ska man redan haft sex.
Svårt att pöka i en padelhall.
Citera
2020-12-13, 20:10
Medlem
Tycker det generellt sätt verkar som att du har läst nån bok om "hur man dejtar".

Pratar om att du tog på charmkostymen, varvade ditten med datten.

Såhär är det..du går på en dejt. Du är dig själv. Endast. Inte några större tankar eller planerande om beteenden.

För det märks. Tydligt som fan. Likväl som det märks när en tjej spelar svår eller kör nått form av spel.

Sen frågar man inte om en person är introvert. Låter ju asmärkligt om det inte kommer naturligt när man samtalar.

Jag tex pratar jävligt gärna och mycket. Kommer det upp på tal så drar jag bara till med "vet du vad som alltid stått i mina utvecklingssamtal i grundskolan? Bra, duktig men snackar mycket. Så det är så jag är" sen garvar båda och så släpper man in henne lite mer om hon inte kan ta den platsen själv.

Men du måste göra det med antingen charm eller humor. Och humor funkar ALLTID.
Citera
2020-12-13, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av socialkontroll
Svårt att pöka i en padelhall.
Du skulle ha föreslagit en dejt hemma hos dig eller henne redan första eller andra gången. Hur många gånger tror du hon hade lust att gå och spela padel med dig i väntan på att du ska ta initiativ?
Citera
2020-12-13, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Tycker det generellt sätt verkar som att du har läst nån bok om "hur man dejtar".

Pratar om att du tog på charmkostymen, varvade ditten med datten.

Såhär är det..du går på en dejt. Du är dig själv. Endast. Inte några större tankar eller planerande om beteenden.

För det märks. Tydligt som fan. Likväl som det märks när en tjej spelar svår eller kör nått form av spel.

Sen frågar man inte om en person är introvert. Låter ju asmärkligt om det inte kommer naturligt när man samtalar.

Jag tex pratar jävligt gärna och mycket. Kommer det upp på tal så drar jag bara till med "vet du vad som alltid stått i mina utvecklingssamtal i grundskolan? Bra, duktig men snackar mycket. Så det är så jag är" sen garvar båda och så släpper man in henne lite mer om hon inte kan ta den platsen själv.

Men du måste göra det med antingen charm eller humor. Och humor funkar ALLTID.
Nej, jag har inte läst nån bok i ämnet. Det är nu i efterhand jag har börjat analysera. Jag hade inget manus väl på plats, om du tyckte det lät så. Jag var spontan och naturlig. Återigen, frågan formulerades inte på det sättet som folk i tråden verkar tolka det. Men jag är öppen för att frågan kan ha uppfattats som märklig/otrevlig/whatever, och kommer inte föra in fler samtal på det ämnet i framtiden.
Citera
2020-12-13, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Du skulle ha föreslagit en dejt hemma hos dig eller henne redan första eller andra gången. Hur många gånger tror du hon hade lust att gå och spela padel med dig i väntan på att du ska ta initiativ?
Om vi säger så här, jag föreslog alternativ, men hon ville spela padel.
Fattar var du vill komma och tar med mig detta.
Citera
2020-12-13, 20:20
Medlem
Citat:
Om vi säger så här, jag föreslog alternativ, men hon ville spela padel.
Fattar var du vill komma och tar med mig detta.
Okej, då var hon väl helt enkelt bara inte intresserad av att bli ihop med dig.
Citera
2020-12-13, 20:25
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Jag fattar. Såklart var den förklaringen förmodligen bara den enklaste vägen att ta sig ur det hela. Men förmodligen hade hon rätt på ett plan ändå. Jag försöker vara så öppen jag kan när jag lär känna någon, och hon var å andra sidan ganska sluten. Vi var förmodligen ingen match, även om jag hade velat ge det någon chans till.
Jag förstår vad du menar. Men jag skulle ändå vilja vidhålla att frågan jag ställde inte nödvändigtvis har en inneboende otrevlig laddning. Utan att det snarare beror på sammanhanget, syftet med varför man frågar och vad man utstrålar. Nu formulerades inte heller frågan på det sättet du antydde. I det här fallet var syftet, vilket borde varit ganska tydligt, att jag ville komma fram till att vi var lika på den punkten. Med det sagt förstår jag dock att folk kan skilja sig angående vad man anser som övertramp.
All förstår ju att du bara menade väl och vart du ville komma med frågan. Det är inte det. Det är bara det att den typen av fråga helt enkelt inte funkar. Det spelar mindre eller ingen roll att det var ett försök att komma fram till att ni är lika. Det blir lite "Du, luktar det illa när du skiter? Vet du, det lukar fan när jag skiter också. Vi är nog ganska lika du och jag" över det hela.

Att eventuellt diskutera någons introverta sinnestillstånd går väl bra om man redan har en etablerad relation. För jag håller inte med dig, frågan är laddad. Helt oavsett ditt syfte. Det är skillnad på att säga "Jag gillar spännande personer, därför gillar jag att vara med dig" och att säga "Jag gillar introverta personer, därför gillar jag att vara med dig".

Vilket i vilket fall inte alls behöver betyda att frågan hade ett skit med varför hon bröt. Jag hajade bara till på just den delen av din berättelse. Man kan liksom inte fråga sånt på en dejt även om man har de bästa intentioner i världen. Det ska vara om hon själv väljer att prata om det av någon anledning.
Citera
2020-12-13, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
All förstår ju att du bara menade väl och vart du ville komma med frågan. Det är inte det. Det är bara det att den typen av fråga helt enkelt inte funkar. Det spelar mindre eller ingen roll att det var ett försök att komma fram till att ni är lika. Det blir lite "Du, luktar det illa när du skiter? Vet du, det lukar fan när jag skiter också. Vi är nog ganska lika du och jag" över det hela.

Att eventuellt diskutera någons introverta sinnestillstånd går väl bra om man redan har en etablerad relation. För jag håller inte med dig, frågan är laddad. Helt oavsett ditt syfte. Det är skillnad på att säga "Jag gillar spännande personer, därför gillar jag att vara med dig" och att säga "Jag gillar introverta personer, därför gillar jag att vara med dig".

Vilket i vilket fall inte alls behöver betyda att frågan hade ett skit med varför hon bröt. Jag hajade bara till på just den delen av din berättelse. Man kan liksom inte fråga sånt på en dejt även om man har de bästa intentioner i världen. Det ska vara om hon själv väljer att prata om det av någon anledning.
Ok. Jag kommer i alla fall inte leda in några fler samtal på just det ämnet i framtiden.
Om det nu var där skon klämde den här gången (vilket jag hoppas att det inte var), så känner jag mig som en idiot. Och faktumet att svaret på den frågan inte existerar, gör att jag gräver jag ner mig i skiten.

Edit. Förresten. Anser du att den omvända frågan skulle vara lika olämplig? "Är du extrovert"? För det handlar mycket om vad man läser in i begreppen. Enligt många har ju "extrovert" en positivare laddning än "introvert". För mig är orden i princip värdeneutrala.
Som sagt så var min fråga till henne formulerad på ett betydligt mer öppet sätt än så. Jag undrar mest för sakens skull.
Senast redigerad av socialkontroll 2020-12-13 kl. 20:48.
Citera
2020-12-13, 20:56
Medlem
3dls avatar
Citat:
Jag har aldrig dejtat någon tidigare. Detta eftersom jag avskyr otydliga och vaga relationer.

Hur har du tänkt närma dig det motsatta könet egentligen, skicka kravspecifikation och äktenskapsavtal till hennes föräldrar? Råka sträcka dig efter samma köttbullepaket på ICA och inse att ni har såå mycket gemensamt att ni blir sambor samma kväll?

Dejta gör man för att under lättsamma former ta pulsen på nån man är nyfiken på, finns inga garantier. Men om konvon inte lyfter på tre (!!) försök så finns inget att hämta där, det du gör just nu är att sörja ett önsketänkande. Ut i löpspåret med dig, frisk luft rensar hjärnan
Citera
2020-12-13, 21:04
Medlem
Idumeas avatar
Okej, men antagligen så kände väl hon också att era konversationer aldrig riktigt "lyfte". Du säger själv att det inte slog några gnistor. Det var nog det som var problemet, mer än att du sa att hon var introvert. Klockan tickar inte, särskilt inte om du är kille. De flesta män åldras som ett vin och du kommer antagligen vara som snyggast om fem år.
Citera
2020-12-13, 21:05
Medlem
insvepts avatar
Du var förmodligen för passiv på dejterna, tog det inte vidare.
Under tiden fick hon 200 nya alternativ som är snyggare och bättre än du på alla sätt.
Hon tappade intresset och blir pumpad av snygg-chad med 6-packet och tattooooos just nu.

Du ska inte tro att tjejen har något som helst ansvar att komma med egna initiativ eller på något sätt föra dejtingen vidare, det har hon absolut inte eftersom hon är född med ett hål mellan benen och därmed blir uppassad likt en prinsessa 24/7 tills efter 30-strecket.

Välkommen till nätdejting.
Senast redigerad av insvept 2020-12-13 kl. 21:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in