2020-12-13, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adamivitahuset
Visst, mitt liv är extremt tråkigt men det är inte pga av att jag inte går ut, festar, dejtar, inte har vänner, äter på restaurang osv.
Jag kan unna mig allt det där samtidigt som jag unnar mig kvinnor
men jag känner att hur kan pizza göra mig glad, en ny bil, eller att trängas på dansgolv fullpackat med arabiska män, eller sitta på pubar med svenska tjommar och heja på hockey- eller fotbollslag.
Maten jag äter är okej, det är min livsfilosofi. Mest för att jag inte vill lägga tid på att handla ofta.

Jag vill leva livet på mitt sätt men det finns hinder i vägen. Som det är nu kan jag inte finna ens en ljusglimt i tillvaron. Jag känner ingen motivation till att leva ett meningslöst liv som det vore att leva ett svenssonliv. Till vilken nytta och för vem...
Jag skulle kunna köpa det ena efter det andra men jag vill inte ha prylarna. Jag har vad jag behöver. Skulle jag köpt ex. nya kläder innan dom går sönder så skulle jag gjort det för att en kvinnas skull.

Jag vill inte ha något alls eller något skarpt, inte mer mellanmjölk. Jag kan se mig själv i ett tropiskt land som ex. Brasilien med en liten tajt brasilianska bak på motorcykeln. Det är det jag vill, inget av detta som erbjuds här.
Utan att vara självgod så är jag övertygad om att det är jag som kommit längre i utvecklingen än folk i allmänhet.

Så vad fn gör du i Umeå om du eg vill vara i Brasilien?

Ena sekunden så avskyr du folk som åker till Hawaii och i nästa inlägg så visar det sig att du oxå vill iväg men inte tar dig för det?
Citera
2020-12-13, 19:30
Medlem
Varför skulle man behöva leva så, menar du då?
Det är väl den som gör det som uppenbart är fattig, och inte osannolikt en idiot?

De flesta lever inte på det viset och varesig fattiga eller skuldtyngda för det, vill jag tro ...
Citera
2020-12-13, 19:37
Medlem
Du låter själv fattig och som en förlorare.
Citera
2020-12-13, 21:01
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tremendously
Det är klart att man är fattig om det man "äger" är betalt med lånade pengar. Säger ju sig självt.
Är du ett barn eller trollar? Man är fattig för att man har lån? Lol... Länder, företag, privatpersoner har alla lån och det gör en inte fattig. Har jag själv högt studielån som jag tjänar grovt med pengar på pga den låga räntan, och jag är långt ifrån fattig. Snälla tänk lite.
Citera
2020-12-13, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Är du ett barn eller trollar? Man är fattig för att man har lån? Lol... Länder, företag, privatpersoner har alla lån och det gör en inte fattig. Har jag själv högt studielån som jag tjänar grovt med pengar på pga den låga räntan, och jag är långt ifrån fattig. Snälla tänk lite.

Wallenberg och Co har alla byggt sina förmögenheter med hjälp av lånade pengar.
Finns säkert nåt enstaka undantag men de är just undantag.
Citera
2020-12-13, 21:08
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Wallenberg och Co har alla byggt sina förmögenheter med hjälp av lånade pengar.
Finns säkert nåt enstaka undantag men de är just undantag.
Nästan omöjligt att expandera utan lån. Alla lånar överallt och det är inget fel på det. Tillgånger består av lån + eget kapital. Kidsen måste lära sig detta grundläggande.
Citera
2020-12-13, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Nästan omöjligt att expandera utan lån. Alla lånar överallt och det är inget fel på det. Tillgånger består av lån + eget kapital. Kidsen måste lära sig detta grundläggande.

Exakt.

Och fattigmansversionen på det är att ta CSN-lån och lägga vartenda öre på fonder. Ger de över 4% vinst efter skatten så är det ren vinst. Följer det index så är det närmare 7-8%.
Senast redigerad av Bruz-Lee 2020-12-13 kl. 21:15.
Citera
2020-12-13, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adamivitahuset
Jag köper säckar med ris och budgetpasta, havregryn, röda linser och rapsolja. Förutom pizzaåterfall så är detta min mat. Ibland även ägg och de billigaste fiskpinnarna som jag värmer i mikrovågsugn. Minimalistisk ideologi.
Jag bor billigt men mysigt och centralt i Umeå, och har ställt av bilen. Cyklar om jag ska någonstans. Busskort och annat kan ni glömma.
Jag köper kläder på UFF och skor på second hand. Första bästa billiga.
Jag tar inga lån, i så fall ska det vara nollränta. Dobblar aldrig. Ger aldrig tiggare någonting.
Jag lever av mina fonder som trots detta växer. Jag röker och dricker inte alkohol eller kaffe. Dricker kranvatten. Snusar den billigaste sorten men ska lägga av med det också.

Alla förmåner och stipendier jag kan finna drar jag nytta av till max. Inget lämnas åt slumpen.
CSN-skulderna läste jag ekonomi tre terminer och fick avskrivna, sen slutade jag. Tyckte inte det var lönt att fortsätta programmet och bli en fjant.
Jag skulle aldrig gifta mig och jag skulle inte köpa något jag verkligen inte behöver.
Jag sköter mina tänder och räkningar till punkt och pricka. Har aldrig haft ett hål och aldrig fått en påminnelse. Behöver inte gå till tandläkare mer än vartannat år, och då oftast inte i Sverige.
Jag besöker, har aldrig besökt och kommer aldrig besöka s.k. sevärdheter. Det enda jag inte sparar på är kosttillskott som verkligen gör nytta, internet och prostituerade.

Exempelvis läkarfamiljer ska ha det ena med det fjärde. Status... Oftast är det kvinnan som pushar mannen att köpa saker som förvisso kan vara roliga att handla men som aldrig används och bara blir stående.
Jag ser högavlönade pajasläkare och jurister med huslån som bränner pengar på trams och några veckor om året med barnen i Dubai eller USA till ingen nytta. Vad gör dom där... Jag har förvisso också varit där. Rent mög. För detta ska dom vända mycket papper på sina kontor hela året och titta många patienter i baken.

Min slutsats är att folk som är fattiga, har skulder eller är hos fogden få skylla sig själva. Det är deras narcissism, dåliga självkänsla, hagalenhet, dumhet, övertändhet och kortsiktiga tänkande som försatt dem i deras situation. Dom kommer inte ur ekorrhjulet, dom kan inte slå sig fria. Dom är slavar nu, vare sig dom förstår det eller ej.

Håller ni med mig att fattiga och skuldsatta människor har sig själva att skylla? Hur borde dom tänka eller ha tänkt för att aldrig hamna där dom är?

Rätt märklig men ändå intressant trådstart. I mina öron låter ditt liv ganska torftigt och trist men vill du leva på det sättet så ska du ju absolut göra det. Kan nån finna lycka i enkla saker som inte kostar allt för mycket pengar så är ju det bra.

Risken är väl bara att du kanske ångrar dig den dagen det är för sent?

Till din fråga om skuldsatta och fattiga personer, ja dom har nog sig själva att skylla oftast.
Citera
2020-12-13, 21:23
Medlem
Ditt liv låter riktigt tråkigt TS, du verkar vara bitter och deprimerad.

Om vi säger såhär - jag avundas dig inte

Men vi prioriterar ju alla olika. Trivs du med hur du lever så fortsätt så!
Citera
2020-12-13, 22:03
Medlem
tuggishs avatar
Ekorrhjulet låter som en riktig dröm jämfört med ditt miserabla liv

Vad är det för fel med att jobba och köpa onödig skit? Åka till Dubai? Det är rätt kul hela grejen.
Citera
2020-12-14, 02:07
Citat:
Ursprungligen postat av Intermittent
Rätt märklig men ändå intressant trådstart. I mina öron låter ditt liv ganska torftigt och trist men vill du leva på det sättet så ska du ju absolut göra det. Kan nån finna lycka i enkla saker som inte kostar allt för mycket pengar så är ju det bra.

Risken är väl bara att du kanske ångrar dig den dagen det är för sent?

Till din fråga om skuldsatta och fattiga personer, ja dom har nog sig själva att skylla oftast.
Risken att jag ångrar mig är troligtvis mycket liten. Antagligen minde än att du skulle ångra dig att du inte lever som jag.
Det enda jag ångrar är att jag inte lever än mer som jag vill.

Citat:
Ursprungligen postat av tuggish
Ekorrhjulet låter som en riktig dröm jämfört med ditt miserabla liv

Vad är det för fel med att jobba och köpa onödig skit? Åka till Dubai? Det är rätt kul hela grejen.
Hur långt kommer folk i utveckling och på sina inre resor när dom jobbar och lever i ekorrhjul och lägger kraft på altanliv och att ex. resa till Dubai...? Inte långt alls. Det tråkiga är att dom inte ens förstår det själva.
Citera
2020-12-14, 02:16
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Så vad fn gör du i Umeå om du eg vill vara i Brasilien?

Ena sekunden så avskyr du folk som åker till Hawaii och i nästa inlägg så visar det sig att du oxå vill iväg men inte tar dig för det?
Jag är varken spontan eller impulsiv.
Jag väntar, jag ser en idé och tar fram en plan. Jag genomlyser den, vänder och vrider på allt. Håller planen så genomför jag den. Jag planerar varje steg. Jag gör inget förhastat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in