2020-12-12, 03:05
Medlem
Med tanke på dina tidigare trådar, så förstår jag att du mår dåligt och kan inte se det klart så du klandrar ner på andra att dom är dumma idioter..
Finns bokstavskombination som passar in på sig, kan bara lista ut vilka bokstäver.
Citera
2020-12-12, 03:09
Medlem
Ontogeness avatar
Den logiken skulle helt godtyckligt kunna appliceras på samtliga problem där en individ har problem antingen helt eller delvis på grund av sina egna dåliga val, det är inte direkt någonting nytt du tänkt fram här. Det som dock är svårdefinierat är var man drar gränsen för huruvida individen har sig själv att skylla kontra ett scenario där externa faktorer orsakat problemet ifråga, men jag ska inte gå in på det mer än så då det snarare är en filosofisk diskurs.

Vad duktig du är på att spara pengar, bra jobbat. Orkade dock knappt läsa din trådstart på grund av att du verkar så jävla självgod, ja vi fattar att du tycker att du är bättre än alla de som är skuldsatta, men det finns verkligen ingen poäng med att dela med sig av sin självupplevda överlägsenhet (skaffa kompisar/en partner om du vill ha uppmärksamhet istället)...

Jag är för övrigt väldigt ekonomisk av mig och sparsamhet är liksom en del av min livsstil, men i och med att jag förstår att alla inte tänker som jag + är inte otrygg i mig själv och törstar efter en klapp på axeln så håller jag käften för att jag vet att ingen egentligen bryr sig.

Herregud....
Citera
2020-12-12, 03:15
Medlem
Kul liv du har
Citera
2020-12-12, 03:36
Medlem
Kul att du försöker framhålla dig som lite förmer än din omgivning men jämför dig med samhällets bottenskikt. Ja, med det måttet kan de flesta nog känna sig lite upphöjda. Guldstjärna till dig min gosse!
Citera
2020-12-12, 03:55
Medlem
Är du jude? Blev du mobbad under skoltiden? Hade du snåla föräldrar (både kärleksmässigt och materialistmässigt) som barn? Hur som haver pöjk blir det havregryn för dig resten av livet och du kommer aldrig få smaka på en kvinnas fitta så lika bra att erkänna dig själv som officiell bög så kanske du får smaska på Lars och Kenneths kuk i hissen på centralstationen inom snar framtid. Du får nog säga till banken att du har ett önskemål att de ska ta ut alla dina tillgångar i cash och lägga dem över din tafatta näringsfattiga kropp när du ligger där dödförklarad i kistan så får du förhoppningsvis med dig allt du lyckats spara under din judeinspirerade livstid på jordklotet till ditt nästa liv, där hamnar dock alla som är extremt snåla som dig och där har pengar inget värde för det finns inget annat än havregryn där och bara tillräckligt med syre så att du inte ska kvävas till döds, där får du fortsätta äta din havregryn i all oändlighet för det finns inget annat, dock blir det en nedgradering, så käkar du havregryn från AXA idag får du räkna med Lidls budgethavregryn.
Senast redigerad av ddelicous 2020-12-12 kl. 04:01.
Citera
2020-12-12, 04:17
Medlem
Tremendouslys avatar
Det låter som du kopierat Ullareds-Morgans kostråd. Vad äter du för skräpmat egentligen? Får typ kräkningar av att läsa det du skriver.

Rapsolja? Hade du tänkt att dö innan 50 eller?
Senast redigerad av Tremendously 2020-12-12 kl. 04:21.
Citera
2020-12-12, 04:19
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
Är man fattig för att man är skuldsatt? I sådant fall är nog alla i hela världen fattiga

Det är klart att man är fattig om det man "äger" är betalt med lånade pengar. Säger ju sig självt.
Citera
2020-12-12, 04:20
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adamivitahuset
Jag köper säckar med ris och budgetpasta, havregryn, röda linser och rapsolja. Förutom pizzaåterfall så är detta min mat. Ibland även ägg och de billigaste fiskpinnarna som jag värmer i mikrovågsugn. Minimalistisk ideologi.
Jag bor billigt men mysigt och centralt i Umeå, och har ställt av bilen. Cyklar om jag ska någonstans. Busskort och annat kan ni glömma.
Jag köper kläder på UFF och skor på second hand. Första bästa billiga.
Jag tar inga lån, i så fall ska det vara nollränta. Dobblar aldrig. Ger aldrig tiggare någonting.
Jag lever av mina fonder som trots detta växer. Jag röker och dricker inte alkohol eller kaffe. Dricker kranvatten. Snusar den billigaste sorten men ska lägga av med det också.

Alla förmåner och stipendier jag kan finna drar jag nytta av till max. Inget lämnas åt slumpen.
CSN-skulderna läste jag ekonomi tre terminer och fick avskrivna, sen slutade jag. Tyckte inte det var lönt att fortsätta programmet och bli en fjant.
Jag skulle aldrig gifta mig och jag skulle inte köpa något jag verkligen inte behöver.
Jag sköter mina tänder och räkningar till punkt och pricka. Har aldrig haft ett hål och aldrig fått en påminnelse. Behöver inte gå till tandläkare mer än vartannat år, och då oftast inte i Sverige.
Jag besöker, har aldrig besökt och kommer aldrig besöka s.k. sevärdheter. Det enda jag inte sparar på är kosttillskott som verkligen gör nytta, internet och prostituerade.

Exempelvis läkarfamiljer ska ha det ena med det fjärde. Status... Oftast är det kvinnan som pushar mannen att köpa saker som förvisso kan vara roliga att handla men som aldrig används och bara blir stående.
Jag ser högavlönade pajasläkare och jurister med huslån som bränner pengar på trams och några veckor om året med barnen i Dubai eller USA till ingen nytta. Vad gör dom där... Jag har förvisso också varit där. Rent mög. För detta ska dom vända mycket papper på sina kontor hela året och titta många patienter i baken.

Min slutsats är att folk som är fattiga, har skulder eller är hos fogden få skylla sig själva. Det är deras narcissism, dåliga självkänsla, hagalenhet, dumhet, övertändhet och kortsiktiga tänkande som försatt dem i deras situation. Dom kommer inte ur ekorrhjulet, dom kan inte slå sig fria. Dom är slavar nu, vare sig dom förstår det eller ej.

Håller ni med mig att fattiga och skuldsatta människor har sig själva att skylla? Hur borde dom tänka eller ha tänkt för att aldrig hamna där dom är?

Du är alltså fattig men inte skuldsatt?
Citera
2020-12-12, 04:28
Medlem
Som Conan säger, det handlar inte om ATT leva, utan HUR. Som barbarkung borde han veta.

Leva dumsnålt hela livet ger inget.
Citera
2020-12-12, 04:32
Bannlyst
Citat:
Jag köper säckar med ris och budgetpasta, havregryn, röda linser och rapsolja. Förutom pizzaåterfall så är detta min mat. Ibland även ägg och de billigaste fiskpinnarna som jag värmer i mikrovågsugn. Minimalistisk ideologi.
Jag bor billigt men mysigt och centralt i Umeå, och har ställt av bilen. Cyklar om jag ska någonstans. Busskort och annat kan ni glömma.
Jag tar inga lån, i så fall ska det vara nollränta. Dobblar aldrig. Ger aldrig tiggare någonting.
Jag lever av mina fonder som trots detta växer. Jag röker och dricker inte alkohol eller kaffe. Dricker kranvatten. Snusar den billigaste sorten men ska lägga av med det också.

Alla förmåner och stipendier jag kan finna drar jag nytta av till max. Inget lämnas åt slumpen.
CSN-skulderna läste jag ekonomi tre terminer och fick avskrivna, sen slutade jag. Tyckte inte det var lönt att fortsätta programmet och bli en fjant.
Jag skulle aldrig gifta mig och jag skulle inte köpa något jag verkligen inte behöver.
Jag sköter mina tänder och räkningar till punkt och pricka. Har aldrig haft ett hål och aldrig fått en påminnelse. Behöver inte gå till tandläkare mer än vartannat år, och då oftast inte i Sverige.
Jag besöker, har aldrig besökt och kommer aldrig besöka s.k. sevärdheter. Det enda jag inte sparar på är kosttillskott som verkligen gör nytta, internet och prostituerade.

Exempelvis läkarfamiljer ska ha det ena med det fjärde. Status... Oftast är det kvinnan som pushar mannen att köpa saker som förvisso kan vara roliga att handla men som aldrig används och bara blir stående.
Jag ser högavlönade pajasläkare och jurister med huslån som bränner pengar på trams och några veckor om året med barnen i Dubai eller USA till ingen nytta. Vad gör dom där... Jag har förvisso också varit där. Rent mög. För detta ska dom vända mycket papper på sina kontor hela året och titta många patienter i baken.

Min slutsats är att folk som är fattiga, har skulder eller är hos fogden få skylla sig själva. Det är deras narcissism, dåliga självkänsla, hagalenhet, dumhet, övertändhet och kortsiktiga tänkande som försatt dem i deras situation. Dom kommer inte ur ekorrhjulet, dom kan inte slå sig fria. Dom är slavar nu, vare sig dom förstår det eller ej.

Håller ni med mig att fattiga och skuldsatta människor har sig själva att skylla? Hur borde dom tänka eller ha tänkt för att aldrig hamna där dom är?

det finns muslimer som får csn lån och får dessa avskrivna för att muslimer är det synd om. det finns en muslim som var "butikschef" på elgiganten som hade en lön men som hade csnskulder som han ville ha avskrivna. i förhör kan man utläsa att polisen frågar om detta och vad muslimen svarar. det ska finnas minst en artikel som tar upp att muslimerna tar csn lån och får dem avskrivna.

du kan ju kolla upp det och hur många vita svenskar som får sina csn lån avskrivna. så en norm kan inte bara appliceras på alla. du snålar för din egen skull men om du skulle ha lån hade du fått betala för de so får sina csn lån avskrivna för någon måste ju ta den förlusten. det är de som tvingas ta lån som får bära och ta kostnaden för de som får sina lån avskrivna och det är inte de vita svenskarnas för att de måste ta lån. man tar inte lån som vit svensk bara för att ha tillgång till lånade pengar.
Citera
2020-12-12, 04:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tremendously
Det är klart att man är fattig om det man "äger" är betalt med lånade pengar. Säger ju sig självt.

Beror på belåningsgrad. Människor som har lånat pengar till hus är inte barskrapta. Värdet på huset överstiger vanligtvis lånen med god marginal.
Citera
2020-12-12, 04:45
Medlem
Citat:

Jag håller med om att de med dålig ekonomi jag sig själva att skylla.

Däremot skulle jag välja gemene mans skuldsatta liv framför ditt alla dagar i veckan. Även om jag håller med om att det är sunt att bygga upp en stabil ekonomi, så blir livet väldigt tråkigt om allt går ut på att minimera kostnader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in