2020-12-14, 13:31
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Nä de har inte bara sig själv att skylla om samhället blir tillräckligt vanstyrt så kommer nästan alla vara fattiga.

Vad jobbar du med och vad ska du göra med dina pengar?
Jag förvaltar mitt kapital. Daytrader ibland. Valutaspekulant. Har några mynt i lådan som ligger. Jag ska köpa en hästens säng för pengarna och aldrig gå ur den.
Citera
2020-12-14, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adamivitahuset
Jag förvaltar mitt kapital. Daytrader ibland. Valutaspekulant. Har några mynt i lådan som ligger. Jag ska köpa en hästens säng för pengarna och aldrig gå ur den.

Det finns moa ingen mening med ditt liv annat än att samla på dig pengar tills du dör. Är det rätt uppfattat?
Citera
2020-12-14, 14:11
Medlem
tuggishs avatar
Citat:
Risken att jag ångrar mig är troligtvis mycket liten. Antagligen minde än att du skulle ångra dig att du inte lever som jag.
Det enda jag ångrar är att jag inte lever än mer som jag vill.

Hur långt kommer folk i utveckling och på sina inre resor när dom jobbar och lever i ekorrhjul och lägger kraft på altanliv och att ex. resa till Dubai...? Inte långt alls. Det tråkiga är att dom inte ens förstår det själva.

Hur långt kommer man om man sitter och dricker kranvatten i sin ensamhet i norrland?
Citera
2020-12-14, 14:44
Citat:
Ursprungligen postat av tuggish
Hur långt kommer man om man sitter och dricker kranvatten i sin ensamhet i norrland?
Det beror helt på vad ens syfte med livet är, såsom man själv ser det. Om det är att bli uppfinnare, nobelpristagare eller äga en Lamborghini.. Nej, då leder det inte dit.
Jag har dock inte dom ambitionerna. Inga alls allvarligt talat förutom att föröka mig lite till och sen dö. Jag vill dö när det är gjort och det blir någon gång efter att pandemin är över.

Fast nu ska jag inte vara sån så att det blir en självuppfyllande profetia. Men åtminstone när jag känner att det är dags att gå vidare så gör jag det.
Senast redigerad av Adamivitahuset 2020-12-14 kl. 14:50.
Citera
2020-12-14, 16:48
Medlem
Fyfan vilket tråkigt liv du lever, jag skulle hellre vilja vara DÖD än att leva som du.
Citera
2020-12-14, 18:26
Medlem
GmbHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wallabroder
Fyfan vilket tråkigt liv du lever, jag skulle hellre vilja vara DÖD än att leva som du.

Oroa dig inte, den dagen kommer.
Citera
2020-12-14, 19:02
Medlem
Citat:
Det beror helt på vad ens syfte med livet är, såsom man själv ser det. Om det är att bli uppfinnare, nobelpristagare eller äga en Lamborghini.. Nej, då leder det inte dit.
Jag har dock inte dom ambitionerna. Inga alls allvarligt talat förutom att föröka mig lite till och sen dö. Jag vill dö när det är gjort och det blir någon gång efter att pandemin är över.

Fast nu ska jag inte vara sån så att det blir en självuppfyllande profetia. Men åtminstone när jag känner att det är dags att gå vidare så gör jag det.

Hur ska du "föröka" dig?
Citera
2020-12-14, 22:31
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Hur ska du "föröka" dig?
Med tanke på att heltidsarbetande kvinnor i ex. Ukraina bara tjänar ca 25 000 kr om året så är sådana krav inte svåra att ställa.
Citera
2020-12-15, 19:31
Medlem
Citat:
Jag köper säckar med ris och budgetpasta, havregryn, röda linser och rapsolja. Förutom pizzaåterfall så är detta min mat. Ibland även ägg och de billigaste fiskpinnarna som jag värmer i mikrovågsugn. Minimalistisk ideologi.
Jag bor billigt men mysigt och centralt i Umeå, och har ställt av bilen. Cyklar om jag ska någonstans. Busskort och annat kan ni glömma.
Jag köper kläder på UFF och skor på second hand. Första bästa billiga.
Jag tar inga lån, i så fall ska det vara nollränta. Dobblar aldrig. Ger aldrig tiggare någonting.
Jag lever av mina fonder som trots detta växer. Jag röker och dricker inte alkohol eller kaffe. Dricker kranvatten. Snusar den billigaste sorten men ska lägga av med det också.

Alla förmåner och stipendier jag kan finna drar jag nytta av till max. Inget lämnas åt slumpen.
CSN-skulderna läste jag ekonomi tre terminer och fick avskrivna, sen slutade jag. Tyckte inte det var lönt att fortsätta programmet och bli en fjant.
Jag skulle aldrig gifta mig och jag skulle inte köpa något jag verkligen inte behöver.
Jag sköter mina tänder och räkningar till punkt och pricka. Har aldrig haft ett hål och aldrig fått en påminnelse. Behöver inte gå till tandläkare mer än vartannat år, och då oftast inte i Sverige.
Jag besöker, har aldrig besökt och kommer aldrig besöka s.k. sevärdheter. Det enda jag inte sparar på är kosttillskott som verkligen gör nytta, internet och prostituerade.

Exempelvis läkarfamiljer ska ha det ena med det fjärde. Status... Oftast är det kvinnan som pushar mannen att köpa saker som förvisso kan vara roliga att handla men som aldrig används och bara blir stående.
Jag ser högavlönade pajasläkare och jurister med huslån som bränner pengar på trams och några veckor om året med barnen i Dubai eller USA till ingen nytta. Vad gör dom där... Jag har förvisso också varit där. Rent mög. För detta ska dom vända mycket papper på sina kontor hela året och titta många patienter i baken.

Min slutsats är att folk som är fattiga, har skulder eller är hos fogden få skylla sig själva. Det är deras narcissism, dåliga självkänsla, hagalenhet, dumhet, övertändhet och kortsiktiga tänkande som försatt dem i deras situation. Dom kommer inte ur ekorrhjulet, dom kan inte slå sig fria. Dom är slavar nu, vare sig dom förstår det eller ej.

Håller ni med mig att fattiga och skuldsatta människor har sig själva att skylla? Hur borde dom tänka eller ha tänkt för att aldrig hamna där dom är?

Hur lång tid har du levt hitintills? Hur mycket pengar har du samlat på dig?
Citera
2020-12-16, 05:15
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Är du ett barn eller trollar? Man är fattig för att man har lån? Lol... Länder, företag, privatpersoner har alla lån och det gör en inte fattig. Har jag själv högt studielån som jag tjänar grovt med pengar på pga den låga räntan, och jag är långt ifrån fattig. Snälla tänk lite.

Man är fattig om det man har är lånat. Behöver man jobba varje dag för att "äga" det man har så är man fattig, oavsett hur mycket man tjänar. Försök inte vrid det på något annat sätt är du snäll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in