2021-01-29, 15:21
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Dagen efter hans resonemang angående desinfektionsmedel frågar en journalist om han kan göra ett förtydligande

Reporter, April 24: Can you clarify your comments about injections of disinfectant?

Trump: No, I was asking a question sarcastically to reporters like you, just to see what would happen.

Now, disinfectant, or doing this, maybe on the hands, would work. And I was asking the question of the gentleman who was there yesterday — Bill — because when they say that something will last three or four hours or six hours, but if the sun is out or if they use disinfectant, it goes away in less than a minute. Did you hear about this yesterday? But I was asking a sarcastic — and a very sarcastic question — to the reporters in the room about disinfectant on the inside. But it does kill it and it would kill it on the hands and that would make things much better. That was done in the form of a sarcastic question to the reporters. Okay.

Reporter: But you were asking your medical experts to look into it.

Trump: Uh, no, no, no, no.

Reporter: Were you being sarcastic with them?

Trump: To look into whether or not sun and disinfectant on the hands, but whether or not sun can help us because, I mean, he came in yesterday and he said they’ve done a big study. This is a study. This isn’t where he hasn’t done it. This is where they’ve come in with a final report that sun has a massive impact, negatively, on this vir– in other words, it does not live well with humidity, and it doesn’t live well with sun — sunlight — heat. It doesn’t live well with heat and sun and disinfectant. And that’s what I brought out. And I thought it was clear. Okay. Anything else?

https://www.factcheck.org/2020/04/the-white-house-spins-trumps-disinfectant-remarks/
Jag förstår inte riktigt grejen med att försvara Donald Trumps uttalanden till varje pris

Jag är ledsen att du inte förstår men jag gjorde ett ärligt försök. Kan du beskriva din tolkning av vad han menade med sitt resonemang? Om jag förstått dig rätt så tolkar du det som en direkt uppmaning från DJT att genom förtäring eller injicering omedelbart sätta igång att självmedicera och att det ingalunda var ett hypotetiskt resonemang om möjligheter för ett visst kemiskt ämne att verka som behandling?
Citera
2021-01-29, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
LOL. Förgiftning av desinfektionsmedel berodde inte på att folk klunkade i sig det efter Trumps utspel utan efter att man överutnyttjade det på ett oförsiktigt sätt genom att använda det PÅ kroppen. Ökningen av förgiftningsfall ökade långt innan Trumps desinfektionsskandal.
Ni är verkligen lost i space

https://www.businessinsider.com/kansas-man-consumes-cleaner-trump-disinfectants-cure-coronavirus-2020-4?r=US&IR=T

Flera samtal till Gift-centralen inom 18h efter Trumps uttalande
https://www.npr.org/sections/coronavirus-live-updates/2020/04/25/845015236/nyc-poison-control-sees-uptick-in-calls-after-trumps-disinfectant-comments

"Illinois has also said they experienced a significant increase in calls to poison control following the President's statement"... "person gargling with a bleach and mouthwash mixture to kill germs"
https://edition.cnn.com/2020/04/27/politics/donald-trump-disinfectants-coronavirus/index.html

Så... bara för att gemene man inser att det var väldigt korkat sagt, och de är inte korkade nog att testa eller testar inte FÖR mycket och de måste ringa in för att de mår dåligt...
Det räddar Trump menar du?

Om det nu var så oskyldigt - varför var han tvungen att försvara det?
Med att det var sarkastigt....
Citera
2021-01-29, 15:28
Medlem
siisters avatar
Citat:
Jag är ledsen att du inte förstår men jag gjorde ett ärligt försök. Kan du beskriva din tolkning av vad han menade med sitt resonemang? Om jag förstått dig rätt så tolkar du det som en direkt uppmaning från DJT att genom förtäring eller injicering omedelbart sätta igång att självmedicera och att det ingalunda var ett hypotetiskt resonemang om möjligheter för ett visst kemiskt ämne att verka som behandling?

Jag tolkar det som att han gjorde ett dumt uttalande och kunde inte erkänna hur dumt det var så han skyllde på att media inte förstår sarkasm. Du tolkar det som att han gjorde ett avancerat resonemang, jag förstår
Citera
2021-01-29, 15:45
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Jag tolkar det som att han gjorde ett dumt uttalande och kunde inte erkänna hur dumt det var så han skyllde på att media inte förstår sarkasm. Du tolkar det som att han gjorde ett avancerat resonemang, jag förstår

Varför var det dumt? Alla normalbegåvade förstår precis vad han menade men i kontexten att det var dumt för att psykiskt störda kan vantolka det precis som anti Trumpers så borde han uttryckt sig annorlunda kan du ha rätt i. Så dumt i ditt perspektiv, det kan jag förstå men det gör det inte rätt med ett sunt sinne.
Citera
2021-01-29, 16:08
Medlem
siisters avatar
Citat:
Varför var det dumt? Alla normalbegåvade förstår precis vad han menade men i kontexten att det var dumt för att psykiskt störda kan vantolka det precis som anti Trumpers så borde han uttryckt sig annorlunda kan du ha rätt i. Så dumt i ditt perspektiv, det kan jag förstå men det gör det inte rätt med ett sunt sinne.

Eftersom han bortförklarade saken med att han var sarkastisk (inte första gången det händer) var det uppenbarligen inte något avancerat resonemang från första början. Ser inte någon anledning till att få hans ord att framstå som smartare än vad dom egentligen är.

No, I was asking a question sarcastically to reporters like you, just to see what would happen.
April 24, 2020
https://www.nbcnews.com/politics/donald-trump/trump-says-he-was-being-sarcastic-comments-about-injecting-disinfectants-n1191991

Men om jag förstår dig rätt menar du att det där hade ingenting att göra med det han sa på presskonferensen 23 april -20? Vad för senare tillfälle handlar det om?

Citat:
Det han svarar på i din sista video är inte en ett svar eller förklaring på det hypotetiska resonemanget han förde i det inlägget jag svarade på utan som han beskriver ett sarkastiskt utfall mot en reporter vid ett senare tillfälle som lider av samma symtom som du möjligtvis.
Citera
2021-01-29, 17:54
Bannlyst
Citat:
Eftersom han bortförklarade saken med att han var sarkastisk (inte första gången det händer) var det uppenbarligen inte något avancerat resonemang från första början. Ser inte någon anledning till att få hans ord att framstå som smartare än vad dom egentligen är.

No, I was asking a question sarcastically to reporters like you, just to see what would happen.
April 24, 2020
https://www.nbcnews.com/politics/donald-trump/trump-says-he-was-being-sarcastic-comments-about-injecting-disinfectants-n1191991

Men om jag förstår dig rätt menar du att det där hade ingenting att göra med det han sa på presskonferensen 23 april -20? Vad för senare tillfälle handlar det om?
Donald Trump upprepade detta vid debatten med Biden.

Han sa att hans uttalanden om att desinfektera lungorna bara var sarkastiskt.
Märkligt nog var det ingen som begrep det. Inte ens Breitbart news som skrev en artikel om ett obskyrt bolag i australien som arbetar med invärtes ljusterapi.

för övrigt: https://images.news18.com/ibnlive/uploads/2020/10/1603437876_untitled-design-2.png
Citera
2021-01-29, 18:13
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ni vänsterblivna är för roliga. Du kan alltså inte identifiera ett hypotetiskt resonemang från en aktiv uppmaning till att människor skall hälla i sig desinfektionsmedel
Resonemanget gällde en aktiv substans som finns i den kemiska sammansättningen vi finner i dessa
produkter och som slår ut corona viruset på minuter och hurvida det skulle kunna gå att använda detta för någon form av behandling. Det är den sistnämda tolkningen som alla normalt fungerande människor gör. Sedan har du en liten minoritet som på grund av låg intelligens eller psykisk sjukdom gör en helt annan tolkning. Vi kan tyvärr inte anpassa samhället helt så att vi skyddar dessa till 100%

Om injicera inte betyder injicera om man har din typ av intelligens så är jag glad att jag inte har drabbats av den typen...

Ett citat från
The 75 most ridiculous Trump quotes

On Why People Would Vote For Him
"To be blunt, people would vote for me. They just would. Why? Maybe because I'm so good looking."

https://www.shortlist.com/news/most-ridiculous-trump-quotes-ever

Citera
2021-01-29, 22:01
Medlem
Alltid för att Pence inte vinkade av honom.
Citera
2021-01-30, 06:44
Medlem
lasternassummas avatar
Till minne av förre president Donald Trump.

Donald Trump: The 100 Most Humiliating Moments of His Presidency
Det är elva minuter. Det är nästan värt att titta igenom. Man glömmer. Han har har sagt mycket tokigt den gode Donald.

https://www.youtube.com/watch?v=KI4dvc8WeSE

Kommer det att bli en comeback för Donald 2014? Nu har ju Kevin McCarthy, som fördömde att Trump hetsade lynchmobben att gå till anfall mot Kongressen, varit hos Trump i Florida för att få Trump att delta i valarbetet 2022, så vem vet? Republikanerna har inte sågat Trump.

https://news.yahoo.com/trump-rep-kevin-mccarthy-discussed-221907612.html

Citera
2021-01-30, 08:20
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Jodå, det är analogt nog. Och jämförelsen mellan "bevisa att du inte är pedofil" och "bevisa att det inte valfuskats" är klockren. Båda är rätt omöjliga, iaf om det finns folk som vägrar att acceptera något som talar emot pedofili/valfusk.

Det är ju ingen analogi överhuvudtaget eftersom pedofilanalogin var ironi i syfte att visa hur absurt det är att efterfråga bevis för icke-existens av något. Bevis för att valfusk inte förekommit har jag aldrig efterfrågat så skippa den halmgubben.
Citera
2021-01-30, 08:24
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Du har ju suttit och orerat om icke godkända bevis i tråden. Att bevisen kan värderas olika är en helt annan sak. Men man kan lägga fram den bevisning man vill, ingen kommer underkänna den pga 'hörsägen'. Flyttar du målstolparna nu, så otroligt förvånande...

Detta blir mitt sista ord i denna off topic-diskussion.

Du är okunnig. Fri bevisprövning är inte detsamma som fri bevisvärdering. Men om du vill hävda att löst skvaller som det Trump påstås ha sagt värderas som bevis av svenska domstolar så kan du väl kontakta dem och fråga?
Citera
2021-01-30, 08:26
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Det hela utmynnade ju i en diskussion om vad vänsterjournalister sagt. Menar du att vänsterjournalistik är att jämställa med vetenskap?

Du kan ju omöjligen vara så dum. Jag konstaterade att en vänsterjournalists påståenden om vad Trump sagt inte utgör vare sig vetenskapligt eller juridiskt bevis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in