2021-01-29, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Diskmedel är säkert hälsovådligt att injicera, men det var desinfektionsmedel som Donald Trump föreslog att man skulle injicera. Det är nog garanterat dödligt.

https://www.youtube.com/watch?v=33QdTOyXz3w

Jojo, snart kommer alla rycka ut till Trumps försvar och föra fram att han egentligen menade nåt annat, och det var inte exakt si eller så han sa....

För tydlighets skull - skulle jag tex säga att Cyanid kanske är en vettig lösning mot Corona så skulle jag idiotförklara mig själv - så nej jag säger inte att det ÄR en lösning men att bara andas en sådan tanke är totalt uppåt väggarna. Det är lika korkat detta med Trump, oavsett "förklaringar".
Citera
2021-01-29, 13:37
Medlem
Citat:
Diskmedel är säkert hälsovådligt att injicera, men det var desinfektionsmedel som Donald Trump föreslog att man skulle injicera. Det är nog garanterat dödligt.

Trump har sagt så mycket galenskaper att man inte kan förstå att han var president. Tillsammans med QAnon har han devalverat konstitutionen, demokratin och president-makten på ett sätt som bara gynnar deep state.
Citera
2021-01-29, 13:39
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Jojo, snart kommer alla rycka ut till Trumps försvar och föra fram att han egentligen menade nåt annat, och det var inte exakt si eller så han sa....

För tydlighets skull - skulle jag tex säga att Cyanid kanske är en vettig lösning mot Corona så skulle jag idiotförklara mig själv - så nej jag säger inte att det ÄR en lösning men att bara andas en sådan tanke är totalt uppåt väggarna. Det är lika korkat detta med Trump, oavsett "förklaringar".

Om injektion av desinfektionsmedel
Första reaktionen på Trumps förslag om att injicera desinfektionsmedel var att flera medier gick ut och varnade allmänheten för att inte göra som Donald sa. Jag har inte hört om någon som testade, så jag hoppas att varningen gick ut i tid.

FoxNews var ju länge 100% lojala mot Trump vad han än gjorde och vad han än sa, men här varnade FoxNews för att det var giftigt (poisonous).

Rush Limbaugh och Breitbart däremot, försvarade Trumps förslag.

Efter någon dag kom en retrett från Trump.

«Donald Trump claimed his suggestion cleaning products should be tested as a coronavirus treatment was a sarcastic comment intended to provoke reporters, insisting he knew disinfectants should only be used to sanitise skin.»

https://www.ft.com/content/e6f53b73-2fd4-486d-a24b-fa4e050ddc39

Citera
2021-01-29, 14:04
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:

Ni vänsterblivna är för roliga. Du kan alltså inte identifiera ett hypotetiskt resonemang från en aktiv uppmaning till att människor skall hälla i sig desinfektionsmedel
Resonemanget gällde en aktiv substans som finns i den kemiska sammansättningen vi finner i dessa
produkter och som slår ut corona viruset på minuter och hurvida det skulle kunna gå att använda detta för någon form av behandling. Det är den sistnämda tolkningen som alla normalt fungerande människor gör. Sedan har du en liten minoritet som på grund av låg intelligens eller psykisk sjukdom gör en helt annan tolkning. Vi kan tyvärr inte anpassa samhället helt så att vi skyddar dessa till 100%
Citera
2021-01-29, 14:11
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Ni vänsterblivna är för roliga. Du kan alltså inte identifiera ett hypotetiskt resonemang från en aktiv uppmaning till att människor skall hälla i sig desinfektionsmedel
Resonemanget gällde en aktiv substans som finns i den kemiska sammansättningen vi finner i dessa
produkter och som slår ut corona viruset på minuter och hurvida det skulle kunna gå att använda detta för någon form av behandling. Det är den sistnämda tolkningen som alla normalt fungerande människor gör. Sedan har du en liten minoritet som på grund av låg intelligens eller psykisk sjukdom gör en helt annan tolkning. Vi kan tyvärr inte anpassa samhället helt så att vi skyddar dessa till 100%

Så inlägget ovanför ditt stämmer inte? Det var inte sarkasm utan ett hypotetiskt resonemang kring en aktiv substans?
Citera
2021-01-29, 14:27
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Så inlägget ovanför ditt stämmer inte? Det var inte sarkasm utan ett hypotetiskt resonemang kring en aktiv substans?

Ledsen jag finner inte riktigt klarhet i vad du frågar om. Du kan inte möjligtvis förtydliga din fråga?
Citera
2021-01-29, 14:38
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ledsen jag finner inte riktigt klarhet i vad du frågar om. Du kan inte möjligtvis förtydliga din fråga?

Du skrattar åt "vänsterblivna" som inte förstår skillnaden mellan ett hypotetiskt resonemang från en aktiv uppmaning. Enligt dig pratade han om en substans man finner i den kemiska sammansättningen i produkterna, han pratade inte om desinfektionsmedel specifikt.

I inlägget ovan ditt finns det citat om att Trump var sarkastisk och inte alls menade det han sa
(FB) Trumps eftermäle – Hur kommer vi att minnas Trump?

Det var därför jag undrade: Så inlägget ovanför ditt stämmer inte? Det var inte sarkasm utan ett hypotetiskt resonemang kring en aktiv substans? Trump säger att han var sarkastisk men du menar att han resonerade (på ett helt rimligt sätt?) om jag förstår dig rätt?

Jag hittar inte någon förklaring från Trumps håll där han utvecklar sitt resonemang om desinfektionsmedel på det sätt du beskriver

https://youtu.be/hMSY-F2zEzw
Citera
2021-01-29, 14:41
Medlem
Citat:
Om injektion av desinfektionsmedel
Första reaktionen på Trumps förslag om att injicera desinfektionsmedel var att flera medier gick ut och varnade allmänheten för att inte göra som Donald sa. Jag har inte hört om någon som testade, så jag hoppas att varningen gick ut i tid.

FoxNews var ju länge 100% lojala mot Trump vad han än gjorde och vad han än sa, men här varnade FoxNews för att det var giftigt (poisonous).

Rush Limbaugh och Breitbart däremot, försvarade Trumps förslag.

Efter någon dag kom en retrett från Trump.

«Donald Trump claimed his suggestion cleaning products should be tested as a coronavirus treatment was a sarcastic comment intended to provoke reporters, insisting he knew disinfectants should only be used to sanitise skin.»

https://www.ft.com/content/e6f53b73-2fd4-486d-a24b-fa4e050ddc39

Kraftig ökning av sjukdomsfall pga desinfektionsmedel.
Dock startade ökningen redan i mars - förstås pga ökat användande mot Corona.
https://time.com/5835244/accidental-poisonings-trump/

En slutsats man kan ta är iallafall är det finns människor som inte inser att det är hälsofarligt, så Trumps antydningar är minst iaf nonchalanta.

Försvaret av hans uttalande slår också knut på sig själv när man ställer det mot att han menade att det var sarkastiskt sagt. ...
Citera
2021-01-29, 14:46
Medlem
humanlifes avatar
Citat:

En slutsats man kan ta är iallafall är det finns människor som inte inser att det är hälsofarligt, så Trumps antydningar är minst iaf nonchalanta.

Försvaret av hans uttalande slår också knut på sig själv när man ställer det mot att han menade att det var sarkastiskt sagt. ...
Jösses, det visste jag inte! Trump är en farlig person.
Citera
2021-01-29, 14:50
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Du skrattar åt "vänsterblivna" som inte förstår skillnaden mellan ett hypotetiskt resonemang från en aktiv uppmaning. Enligt dig pratade han om en substans man finner i den kemiska sammansättningen i produkterna, han pratade inte om desinfektionsmedel specifikt.

I inlägget ovan ditt finns det citat om att Trump var sarkastisk och inte alls menade det han sa
(FB) Trumps eftermäle – Hur kommer vi att minnas Trump?

Det var därför jag undrade: Så inlägget ovanför ditt stämmer inte? Det var inte sarkasm utan ett hypotetiskt resonemang kring en aktiv substans? Trump säger att han var sarkastisk men du menar att han resonerade (på ett helt rimligt sätt?) om jag förstår dig rätt?

Jag hittar inte någon förklaring från Trumps håll där han utvecklar sitt resonemang om desinfektionsmedel på det sätt du beskriver

https://youtu.be/hMSY-F2zEzw

Det han svarar på i din sista video är inte en ett svar eller förklaring på det hypotetiska resonemanget han förde i det inlägget jag svarade på utan som han beskriver ett sarkastiskt utfall mot en reporter vid ett senare tillfälle som lider av samma symtom som du möjligtvis.
Citera
2021-01-29, 14:55
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:

LOL. Förgiftning av desinfektionsmedel berodde inte på att folk klunkade i sig det efter Trumps utspel utan efter att man överutnyttjade det på ett oförsiktigt sätt genom att använda det PÅ kroppen. Ökningen av förgiftningsfall ökade långt innan Trumps desinfektionsskandal.
Ni är verkligen lost i space
Senast redigerad av DRAVKCAB 2021-01-29 kl. 14:58.
Citera
2021-01-29, 15:09
Medlem
siisters avatar
Citat:
Det han svarar på i din sista video är inte en ett svar eller förklaring på det hypotetiska resonemanget han förde i det inlägget jag svarade på utan som han beskriver ett sarkastiskt utfall mot en reporter vid ett senare tillfälle som lider av samma symtom som du möjligtvis.

Dagen efter hans resonemang angående desinfektionsmedel frågar en journalist om han kan göra ett förtydligande

Reporter, April 24: Can you clarify your comments about injections of disinfectant?

Trump: No, I was asking a question sarcastically to reporters like you, just to see what would happen.

Now, disinfectant, or doing this, maybe on the hands, would work. And I was asking the question of the gentleman who was there yesterday — Bill — because when they say that something will last three or four hours or six hours, but if the sun is out or if they use disinfectant, it goes away in less than a minute. Did you hear about this yesterday? But I was asking a sarcastic — and a very sarcastic question — to the reporters in the room about disinfectant on the inside. But it does kill it and it would kill it on the hands and that would make things much better. That was done in the form of a sarcastic question to the reporters. Okay.

Reporter: But you were asking your medical experts to look into it.

Trump: Uh, no, no, no, no.

Reporter: Were you being sarcastic with them?

Trump: To look into whether or not sun and disinfectant on the hands, but whether or not sun can help us because, I mean, he came in yesterday and he said they’ve done a big study. This is a study. This isn’t where he hasn’t done it. This is where they’ve come in with a final report that sun has a massive impact, negatively, on this vir– in other words, it does not live well with humidity, and it doesn’t live well with sun — sunlight — heat. It doesn’t live well with heat and sun and disinfectant. And that’s what I brought out. And I thought it was clear. Okay. Anything else?

https://www.factcheck.org/2020/04/the-white-house-spins-trumps-disinfectant-remarks/
Jag förstår inte riktigt grejen med att försvara Donald Trumps uttalanden till varje pris
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in