Citat:
Ursprungligen postat av
Garre74
Jojo, snart kommer alla rycka ut till Trumps försvar och föra fram att han egentligen menade nåt annat, och det var inte exakt si eller så han sa....
För tydlighets skull - skulle jag tex säga att Cyanid kanske är en vettig lösning mot Corona så skulle jag idiotförklara mig själv - så nej jag säger inte att det ÄR en lösning men att bara andas en sådan tanke är totalt uppåt väggarna. Det är lika korkat detta med Trump, oavsett "förklaringar".
Om injektion av desinfektionsmedel
Första reaktionen på Trumps förslag om att injicera desinfektionsmedel var att flera medier gick ut och varnade allmänheten för att inte göra som Donald sa. Jag har inte hört om någon som testade, så jag hoppas att varningen gick ut i tid.
FoxNews var ju länge 100% lojala mot Trump vad han än gjorde och vad han än sa, men här varnade FoxNews för att det var giftigt (poisonous).
Rush Limbaugh och Breitbart däremot, försvarade Trumps förslag.
Efter någon dag kom en retrett från Trump.
«Donald Trump claimed his suggestion cleaning products should be tested as a coronavirus treatment was a sarcastic comment intended to provoke reporters, insisting he knew disinfectants should only be used to sanitise skin.»
https://www.ft.com/content/e6f53b73-2fd4-486d-a24b-fa4e050ddc39
–