2009-05-04, 19:01
Medlem
Illuzionzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phiber
mescamesca kör san pedro och därav infon om 30g...

Vad kostar detta hos denna shop då?
2009-05-04, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phiber
mescamesca kör san pedro och därav infon om 30g...

Så de är gröna med andra ord?

Annars säljer ju EDIT 20g torkad Peruvian Torch, skulle de räcka för att få en medel tripp tror ni?
2009-05-04, 19:23
Medlem
Sandozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nerooo

Annars säljer ju EDIT 20g torkad Peruvian Torch, skulle de räcka för att få en medel tripp tror ni?

När det gäller peruvian, som är mycket starkare än S.P, så ger 20g en ganska svag tripp (även när man endast använder de delar som innehåller mest meskalin). Vad tar de hos edit, 200kr typ?
2009-05-04, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandoz
När det gäller peruvian, som är mycket starkare än S.P, så ger 20g en ganska svag tripp (även när man endast använder de delar som innehåller mest meskalin). Vad tar de hos edit, 200kr typ?

Aha okej det var lite tråkigt. Trodde det skulle räcka med 20g till en medel tripp med tanke på att de säljer den mängden.

De tar 9.99£ så det blir ju ca 120kr + frakt. Men nu när jag försökte gå vidare och köpa det så fick jag fram att de inte fraktade till Sverige. Vilket var tråkigt.
2009-05-04, 20:08
Medlem
Citat:
Ja, meskalinet finns ju precis innanför skalet och de gröna köttdelarna.

Det låter väldigt märkligt med en kraftig tripp på 30g torkad S.P, hur man än räknar.

Jag tror det var S.P, men är som sagt inte säker.

30gram var det iaf för det beställdes hem till mig och jag vägde det. Var ett brunaktikgt pulver. Var inte med när min polare trippade, men ser ingen anledning till att han skulle ljuga.
2009-05-04, 20:19
Medlem
Sandozs avatar
Citat:
Aha okej det var lite tråkigt. Trodde det skulle räcka med 20g till en medel tripp med tanke på att de säljer den mängden.

De tar 9.99£ så det blir ju ca 120kr + frakt. Men nu när jag försökte gå vidare och köpa det så fick jag fram att de inte fraktade till Sverige. Vilket var tråkigt.

20g tycker jag absolut verkar vara i underkant för peruvian, men försäljarna överdriver ju gärna potensen. Men om man använder någon sorts harmala så kanske man kommer igång (jag uppfattar 35g peruvian som en ganska låg dos och jag är rätt känslig). Det finns en annan pålitlig sida som säljer torkad peruvian till Sverige, fast de är dyrare.

Annars är det ju väldigt trevligt att ha några fina meskalinkaktusar hemma, laglig, billig och lättskött drogodling.
2009-05-04, 20:39
Medlem
RallyRallys avatar
Gick till Nordea idag och skulle betala growboxen. Men kärringen i kassan sa att man behövde mottagarens namn och adress. Samt bankens adress

Dehär är ju allt som står. Hur gör ni när ni ska föra över pengar till elefanten?

Our bank details:
Bank name: postbank
Bank account number: 9278079
iban: NL 48 INGB 0009278079
BIC: INGBNL 2 A
Name of our company: Amsterdam Web Solutions
2009-05-04, 20:40
Medlem
Citat:
20g tycker jag absolut verkar vara i underkant för peruvian, men försäljarna överdriver ju gärna potensen. Men om man använder någon sorts harmala så kanske man kommer igång (jag uppfattar 35g peruvian som en ganska låg dos och jag är rätt känslig). Det finns en annan pålitlig sida som säljer torkad peruvian till Sverige, fast de är dyrare.

Annars är det ju väldigt trevligt att ha några fina meskalinkaktusar hemma, laglig, billig och lättskött drogodling.

Okej, jo självklart överdriver försäljarna. Man får egentligen ta det de skriver med en nypa salt och forska lite själv om saken.

Hur många gram måste man upp i egentligen för att få en medeltripp?

Hur mycket dyrare är den sidan? Meskalin, är något absolut jag skulle vilja testa. Men det verkar helt klart enklast att köpa sig en egen kaktus. Har varit på väg flera gånger, men det har aldrig riktigt blivit av helt enkelt.
2009-05-04, 21:13
Medlem
Phibers avatar
Citat:

Aldrig köpt från mescamesca själv.
2009-05-04, 21:34
Medlem
Sandozs avatar
Citat:
Okej, jo självklart överdriver försäljarna. Man får egentligen ta det de skriver med en nypa salt och forska lite själv om saken.

Hur många gram måste man upp i egentligen för att få en medeltripp?

Hur mycket dyrare är den sidan? Meskalin, är något absolut jag skulle vilja testa. Men det verkar helt klart enklast att köpa sig en egen kaktus. Har varit på väg flera gånger, men det har aldrig riktigt blivit av helt enkelt.

Lämplig dosering är nog ganska individuellt trots allt (jag är nog generellt sett mer känslig mot tryptaminer än fenetylaminer) så 35g torkad peruvian är säkerligen en medeltripp för många, den mängden borde rimligtvis innehålla runt 300 mg meskalin. Och S.P är som sagt svagare, så en intensiv tripp på 30g av den låter lite för bra i mina öron. Sen kan det naturligtvis variera en del mellan olika exemplar men på ett ungefär...

"T. peruvianus 300 mg dose of mescaline contained in 37.5 grams of dry material." Källa: Psychedelic Shamanism av Jim DeKorne

Citat:
Ursprungligen postat av Rikard1982
Hur många gram svamp(copelandia) var det i en sån påse man beställde från elephantos?

1.2g
Senast redigerad av Sandoz 2009-05-04 kl. 21:39.
2009-05-04, 21:34
Medlem
Rikard1982s avatar
Hur många gram svamp(copelandia) var det i en sån påse man beställde från elephantos?
2009-05-04, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RallyRally
Gick till Nordea idag och skulle betala growboxen. Men kärringen i kassan sa att man behövde mottagarens namn och adress. Samt bankens adress

Dehär är ju allt som står. Hur gör ni när ni ska föra över pengar till elefanten?

Our bank details:
Bank name: postbank
Bank account number: 9278079
iban: NL 48 INGB 0009278079
BIC: INGBNL 2 A
Name of our company: Amsterdam Web Solutions
Överför via internetbank...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem