2009-05-04, 22:02
Medlem
RallyRallys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RallyRally
Gick till Nordea idag och skulle betala growboxen. Men kärringen i kassan sa att man behövde mottagarens namn och adress. Samt bankens adress

Dehär är ju allt som står. Hur gör ni när ni ska föra över pengar till elefanten?

Our bank details:
Bank name: postbank
Bank account number: 9278079
iban: NL 48 INGB 0009278079
BIC: INGBNL 2 A
Name of our company: Amsterdam Web Solutions

Måste betala imorrn så kan nån hjälpa?

Citat:
Ursprungligen postat av Logz
Överför via internetbank...

Jag har inget sånt kort
2009-05-04, 22:14
Medlem
fiask0s avatar
Citat:

Jag har inget sånt kort

Vadå inget sånt kort?

Gå in till din bank så får du en dosa för internetbanken så kan du betala 10min senare.
2009-05-04, 22:15
Bannlyst
Citat:

Jag har inget sånt kort
Behöver inget kort för det, men du behöver internetbank. Alltså att du loggar in med dosa osv.
2009-05-04, 22:16
Medlem
Citat:

Jag har inget sånt kort
Hur kan man inte ha internetbank? Jag skaffade det dagen efter jag fyllt 18. Skulle inte klara mig en dag utan den.
2009-05-04, 23:06
Medlem
RallyRallys avatar
Aaah psykooos! Jag förstår mig inte på sånt skit Orkar inte hålla på.

Jag fick en lapp av kärringen som det bara va och fylla i. Tycker att det verkar enklare så...
2009-05-05, 00:00
Medlem
Rikard1982s avatar
Citat:
Aaah psykooos! Jag förstår mig inte på sånt skit Orkar inte hålla på.

Jag fick en lapp av kärringen som det bara va och fylla i. Tycker att det verkar enklare så...

2009 och finns fortfarande såna som dig , gå häng dig jävla bakåtsträvare.
2009-05-05, 00:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Phiber
Trist, du fick innan valborg eller? Man hade ju hoppats på att de skulle vara lite mer drag i det...

Japp det fick jag. Har beställt nytt nu, hoppas på bättre kvalle. Kan ju inte direkt påstå att det var bland dom 3 bästa batchar man tagit... Annars får det bli en släng av 2c-b som jag ska ha kul på.
Fridens
2009-05-05, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandoz
Lämplig dosering är nog ganska individuellt trots allt (jag är nog generellt sett mer känslig mot tryptaminer än fenetylaminer) så 35g torkad peruvian är säkerligen en medeltripp för många, den mängden borde rimligtvis innehålla runt 300 mg meskalin. Och S.P är som sagt svagare, så en intensiv tripp på 30g av den låter lite för bra i mina öron. Sen kan det naturligtvis variera en del mellan olika exemplar men på ett ungefär...

"T. peruvianus 300 mg dose of mescaline contained in 37.5 grams of dry material." Källa: Psychedelic Shamanism av Jim DeKorne

Sökte lite snabbt på google.

"If San Pedro is employed one may anticipate a yield of 3 to 12 grams of mescaline per kilo of dried cactus"

Isåfall skulle det kunna stämma att mescamescas san pedro innehåller 1% meskalin som de påstått (max är 1,2%) och då skulle 30g vara lika med 300mg och 300mg får väl ses som ganska stark dos?

Googlade lite till:

"LOW DOSE, 100 - 200mg A mild buzz, to good trip with some visuals.

MODERATE DOSE, 200 - 300mg Average dosage, strong visuals.

HIGH DOSE, 300 - 500mg Intense visuals, ego dissociation possible.

EXTREME DOSE, 500 - 800mg For experienced, competent explorers only.

MAXIMUM SAFE DOSE, 1000 mg Dangerous ground to tread on.

HIGHEST KNOWN DOSE, 1500 mg Mr. Death might be the ultimate discovery?"

Beror nog på hur känslig man är hur man reagerar på 300mg, men nog får man säg en tripp alltid. Som sagt så verkade min polare flyga rätt bra.
Senast redigerad av sumialic 2009-05-05 kl. 01:45.
2009-05-05, 08:28
Medlem
Sandozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sumialic
Sökte lite snabbt på google.

"If San Pedro is employed one may anticipate a yield of 3 to 12 grams of mescaline per kilo of dried cactus"

Isåfall skulle det kunna stämma att mescamescas san pedro innehåller 1% meskalin som de påstått (max är 1,2%) och då skulle 30g vara lika med 300mg och 300mg får väl ses som ganska stark dos?

Beror nog på hur känslig man är hur man reagerar på 300mg, men nog får man säg en tripp alltid. Som sagt så verkade min polare flyga rätt bra.

1% är rent försäljarsnack, snarare 0.5% om ni haft tur.

"T. pachanoi 300 mg dose of mescaline contained in 100.0 grams of dry material." Källa: Psychedelic Shamanism av Jim DeKorne.
2009-05-05, 10:45
Medlem
Citat:
1% är rent försäljarsnack, snarare 0.5% om ni haft tur.

"T. pachanoi 300 mg dose of mescaline contained in 100.0 grams of dry material." Källa: Psychedelic Shamanism av Jim DeKorne.

Men... Du måste väl förstå att det innehåller olika mycket beroende på hur man har skött kaktusarna? Enligt din källa skulle det alltid vara 300mg i 100g torkat material. Min källa motsäger ju det och det är verkligen inte rimligt att det alltid skulle vara 300mg i 100g.

""If San Pedro is employed one may anticipate a yield of 3 to 12 grams of mescaline per kilo of dried cactus""

Betyder att san pedro kan innehålla 300mg till 1200mg per 100 gram. Och jag vet att min kompis fick en bra tripp för han har ingen anledning att ljuga om det för mig. Lite placebo? kanske, men knappast så mycket som han beskrev.
2009-05-05, 13:41
Medlem
Sandozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sumialic
Men... Du måste väl förstå att det innehåller olika mycket beroende på hur man har skött kaktusarna? Enligt din källa skulle det alltid vara 300mg i 100g torkat material. Min källa motsäger ju det och det är verkligen inte rimligt att det alltid skulle vara 300mg i 100g.

""If San Pedro is employed one may anticipate a yield of 3 to 12 grams of mescaline per kilo of dried cactus""

Betyder att san pedro kan innehålla 300mg till 1200mg per 100 gram. Och jag vet att min kompis fick en bra tripp för han har ingen anledning att ljuga om det för mig. Lite placebo? kanske, men knappast så mycket som han beskrev.

Jovisst men hur man än väljer att räkna och oavsett hur exemplariskt mescamesca har skött sina kaktusar så är S.P den svagaste av de mest kända arterna och 30g torkat anses allmänt vara en väldigt låg dos. Hör efter med folk som har koll, du referar ju endast till en person. Jag har aldrig hört någon med stor erfarenhet av kaktusar som påstått att torkad S.P, mer än i ytterst sällsynta fall, innehåller 1% meskalin, de flesta påstår att man måste få i sig mellan 50-100g för att trippa loss (självfallet skiljer det sig åt mellan olika exemplar vilket också gör det märkligt att mescamesca utlovar 1% meskalin i sina). Hur stor erfarenhet har din vän av meskalin och av serotonerga hallucinogener överlag? Oavsett om det skulle vara så att han, mot all förmodan, skulle fått i sig 300mg meskalin på 30g S.P, vilket som sagt är högst osannolikt, så kan det inte räknas som mer än en medelstark dos, om man är en van trippare blir man inte direkt eld och lågor på den dosen.

Att undergroundshoppen mescamesca skulle ha S.P-kaktusar av världsklass, sådana som de främsta odlarna, som har sysslat med kaktusodling i trettio-fyrtio år, lyckas frambringa vidhåller jag är rent försäljarsnack. Dels för att siffran är alldeles för hög, dels jag inte för ett ögonblick tror på att de känner till det exakta procentvärdet. Inga av de etablerade öppna shoppar som säljer torkad S.P, vilket det f ö finns gott om, lyckas få fram S.P där man i allmänhet får en stark tripp av endast 30g torkat växtmaterial.

Men om det börjar droppa in rapporter från seriösa trippare här om att de blev starkt påverkade av 30g S.P så får jag väl omvärdera dessa gossar eftersom de i så fall sitter på en oerhörd expertis.
2009-05-05, 14:45
Medlem
Citat:
Jovisst men hur man än väljer att räkna och oavsett hur exemplariskt mescamesca har skött sina kaktusar så är S.P den svagaste av de mest kända arterna och 30g torkat anses allmänt vara en väldigt låg dos. Hör efter med folk som har koll, du referar ju endast till en person. Jag har aldrig hört någon med stor erfarenhet av kaktusar som påstått att torkad S.P, mer än i ytterst sällsynta fall, innehåller 1% meskalin, de flesta påstår att man måste få i sig mellan 50-100g för att trippa loss (självfallet skiljer det sig åt mellan olika exemplar vilket också gör det märkligt att mescamesca utlovar 1% meskalin i sina). Hur stor erfarenhet har din vän av meskalin och av serotonerga hallucinogener överlag? Oavsett om det skulle vara så att han, mot all förmodan, skulle fått i sig 300mg meskalin på 30g S.P, vilket som sagt är högst osannolikt, så kan det inte räknas som mer än en medelstark dos, om man är en van trippare blir man inte direkt eld och lågor på den dosen.

Att undergroundshoppen mescamesca skulle ha S.P-kaktusar av världsklass, sådana som de främsta odlarna, som har sysslat med kaktusodling i trettio-fyrtio år, lyckas frambringa vidhåller jag är rent försäljarsnack. Dels för att siffran är alldeles för hög, dels jag inte för ett ögonblick tror på att de känner till det exakta procentvärdet. Inga av de etablerade öppna shoppar som säljer torkad S.P, vilket det f ö finns gott om, lyckas få fram S.P där man i allmänhet får en stark tripp av endast 30g torkat växtmaterial.

Men om det börjar droppa in rapporter från seriösa trippare här om att de blev starkt påverkade av 30g S.P så får jag väl omvärdera dessa gossar eftersom de i så fall sitter på en oerhörd expertis.

Säger inte att du har fel då du säkerligen har mer erfarenhet av kaktusar än mig utan säger bara att jag hittade en sida på första googlingen som sa att 100gram san pedro skulle kunna innehålla så mycket som 1200mg meskalin.

Min kompis är ingen direkt van trippare, men ändå inte helt ny. Svamp 5 gånger och 4-ho-met 2 gånger typ. Jag hade egentligen velat köpa hem och testa själv, men är inte så förtjust av att trippa. Dock jävligt fascinerad av det hela.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in