Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-15, 16:06
  #9745
Medlem
Innan har jag varit säker på drog/fyllepsykos och att han ramlat i ån. Men då borde han fllutit upp nu kan man tycka.


På senare tid lutar jag därför mer åt att han fått fyllespel/drogpsykos och irrat runt bland hus o bilar så larmet gått.
Den grannen som påstås kommit ut o frågat vad han höll på med kan säkert uppfattats som hotfull, och därför har Mattias lagt benen på ryggen.
Tyvärr har han sprungit åt fel håll och slutligen antingen gått ner sig i sankmarken mot Tutaryd, eller krupit ihop o gömt sig (somnat och frusit ihjäl).

Min gissning är att kroppen finns ute i skogen där den första hunden markerade, och skulle man släppa en likhund där så kommer den också markera OM inte djuren redan tagit hand om kvarlevorna...
Citera
2023-06-18, 18:57
  #9746
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnR.Sweden
Att tänka på är ju att flera hundra personer från Polisen, Hemvärnet, frivilliga mm letade dagarna efter att han försvann. Om någon hål eller rör skulle ligga öppet så kollades detta. Om något hål eller rör blivit igen grävt under natten så borde ju eventuellt ett byggföretag reagerat på varför deras jobb plötsligt var ogjort.

Sedan så är ju ungdomarna som var med på festen just ungdomar om något hänt på festen eller i anslutning så har jag svårt att tro att dom skulle kunna hålla helt tyst under så långt tid. Något skulle komma ut tillsist.

Jo det har varit så många godhjärtade människor som sökt efter honom. Något kan ha missats .Jag tänker ändå att ev en tunnel eller
Ett rör som kanske inte låg synligt, det kan varit en tunnel som inte syns , som fyllt igen den från sidan lite så att det inte,syns eller ev brunn och lagt på locket.
Citera
2023-06-18, 19:00
  #9747
Medlem
Sverighiztans avatar
Har följt denna tråden till och från sedan den skapades och jag tycker det är ett jävla under att ingen har korsförhört festdeltagarna mer än vad som gjorts.
De har svaret på allting. Punkt slut.
Citera
2023-06-18, 19:18
  #9748
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverighiztan
Har följt denna tråden till och från sedan den skapades och jag tycker det är ett jävla under att ingen har korsförhört festdeltagarna mer än vad som gjorts.
De har svaret på allting. Punkt slut.


Ja de borde veta mer som skulle varit till väldigt stor hjälp för alla . Att det förekom droger vet vi vid detta laget. Det får ju inte betyda mer än Mattias liv . Därmed har jag inte sagt att Mattias var påverkad.ej heller att de har gjort så Mattias miste sitt liv
Citera
2023-06-18, 19:22
  #9749
Medlem
Sverighiztans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solltan1
Ja de borde veta mer som skulle varit till väldigt stor hjälp för alla . Att det förekom droger vet vi vid detta laget. Det får ju inte betyda mer än Mattias liv . Därmed har jag inte sagt att Mattias var påverkad.ej heller att de har gjort så Mattias miste sitt liv

De har ett finger med i det hela och är totalt jävla skiträdda för att åka dit för mindre grejer..
Citera
2023-06-18, 22:59
  #9750
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverighiztan
De har ett finger med i det hela och är totalt jävla skiträdda för att åka dit för mindre grejer..
Och med vilka grunder (källa) kan Du påstå detta?
Citera
2023-06-18, 23:04
  #9751
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solltan1
Ja de borde veta mer som skulle varit till väldigt stor hjälp för alla . Att det förekom droger vet vi vid detta laget. Det får ju inte betyda mer än Mattias liv . Därmed har jag inte sagt att Mattias var påverkad.ej heller att de har gjort så Mattias miste sitt liv
Var ifrån kommer denna uppgift? (källa)?
Citera
2023-06-18, 23:15
  #9752
Medlem
Hej!

Strax efter att Mattias försvann, sökte Missing People bla. längs vägen i närheten av en bondgård och Laga Å.


Då hittade MP ett "klädesplagg" som det rapporterades om i media.

Är det någon som vet vad det var för "klädesplagg" dem skrev om?

Eller det avfärdades att Mattias skulle haft det på sig (av Polis, anhöriga)?
__________________
Senast redigerad av Spanarn0451 2023-06-18 kl. 23:16. Anledning: förtydligande
Citera
2023-06-18, 23:27
  #9753
Medlem
Det var en strumpa.
Citera
2023-06-18, 23:34
  #9754
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shockhead
Det var en strumpa.
Jag vet att 1 st. strumpa har hittats i skogen, några veckor senare, den som "Mamma" fick DNA testad till slut.

Menar Du att det har hittats 2 st. strumpor. 1 st. där och 1 st. där? (pekar) ------->
Citera
2023-06-18, 23:45
  #9755
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnR.Sweden
Hejsan, jadå. Vi har inte givit upp utan vi gör så gott vi kan.

Mvh SnR Sweden

www.snrsweden.org
Bra jobbat
Dyker Ni nu också?
När dök Ni senast?
Citera
2023-06-19, 02:45
  #9756
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spanarn0451
Jag vet att 1 st. strumpa har hittats i skogen, några veckor senare, den som "Mamma" fick DNA testad till slut.

Menar Du att det har hittats 2 st. strumpor. 1 st. där och 1 st. där? (pekar) ------->


Nej, jag har bara läst om en strumpa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback