2021-01-16, 16:24
Medlem
Har för mig att de dykt och använt undervattens drönare eller soner eller vad det hette?? Vart ska de dyka nu då? De hade ju kollat allt
Citera
2021-01-16, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ycrep
Jag tror att det hände något på festen, och att alla där tiger som muren. De vet något. Har någon funderat på varför inga intervjuer av festdeltagarna har förekommit i kvällspressen?

Förmodligen för att de är minderåriga och föräldrarna inte ger sitt samtycke till intervju.
Citera
2021-01-16, 16:27
Medlem
I dag sen eftermiddag såg jag en drönare vid Sickingevägen/Norrledsbron
Citera
2021-01-16, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkolonko12345
Har du källa på det?

Tror att mamman berättat detta i ett tidigt skede.
Citera
2021-01-16, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 500dollar
Hundarna har markerat vid vattenkanten.

Är det även på samma plats folk hörde honom 'någon' ropa på hjälp? Vet att jag läste att det var svårt att bekräfta var ifrån ljudet kom. Kan ju vara så att han snetänt såpass att han hoppat i självmant. Alternativt är det där han hamnat i trubbel med någon och blivit bortförd/ikastad.

Som nämnt innan vilken typ av droger?

Låter som en snetädning, de förklarar ju varför han knackat dörr för att fråga efter varmt te bla.

Är det någon som vet när dom börjar dyka?
Allt verkar väldigt oklart. Var ropet kom ifrån och vilken/vilka droger han hade tagit. Det verkar också oklart om han tagit det själv el om någon/några "skojat" med Mattias och han var ovetandes.
Dom dök i torsdags men ska göra nya sök i mitten på nästa vecka, då kommer dykare från Sthlm. Det är tydligen väldigt svårsökt just där 😔
Citera
2021-01-16, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ycrep
Jag tror att det hände något på festen, och att alla där tiger som muren. De vet något. Har någon funderat på varför inga intervjuer av festdeltagarna har förekommit i kvällspressen?
Håller med om att det är väldigt tyst. Sen vet man ju inte, det kan ju vara så att dom faktiskt inte vet vad som hände efter festen men dom vet definitivt vad som hände på festen som kan förklara varför han bara gick iväg och lämnade sina grejer.
Citera
2021-01-16, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Contemplater
En snedtändning låter mest troligt i detta sammanhang. Att han går ut utan jacka, skor och mobil och springer runt och frågar främlingar om te istället för att gå hem. Jag är tyvärr inte särskilt välbekant med alla typer av substanser, men hade det rört sig om en vanlig fylla så hade det nog uppfattats av personerna han pratade med. Många droger kan nog göra en helt bäng samtidigt som det ser ut som att någon är hemma. Om han dock framstod som klar och medveten så förklarar det varför hans vänner sa att han på ett lugnt och sansat sätt berättade att han skulle gå utan att de uppfattade det som konstigt. De kan ju självklart också ha sagt det för att de mycket väl visste vad som togs på den där festen och bara ville skydda sig själva från konsekvenserna. Att han skulle ha råkat på några kriminella slödder förklarar varken att han gick ut utan ägodelarna eller hans irrationella beteende utomhus.
Japp, jag håller med!
Citera
2021-01-16, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randigaladan
Förmodligen för att de är minderåriga och föräldrarna inte ger sitt samtycke till intervju.

Helt riktigt. ALLA VET ATT DET FÖREKOM DROGER PÅ FESTEN MEN ALLA MÖRKAR OCH ATT DET FÖREKOMMIT DROGER HELA TIDEN I KOMPIS KRETSEN
Citera
2021-01-16, 17:41
Medlem
SprutLuders avatar
https://file.io/WNwLgYEUlQ2O
Citera
2021-01-16, 17:44
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SprutLuder

Fy fan vad obehagligt att se! Brukade dom slåss såhär?? Har något gått galet denna gång..??
Citera
2021-01-16, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SprutLuder
Vad var detta? Står att filen är raderad.
Var det bröderna som slogs el? Tänker på att det tidigt i tråden skrevs att dom hade pucklat på varandra innan
Senast redigerad av Singlan74 2021-01-16 kl. 17:51.
Citera
2021-01-16, 17:50
Jag vet inte hur Kraftverk fungerar och ber om ursäkt för detta då min fråga kan verka helt dum isåfall.

Min fråga:
Finns det inte på något sätt som man kan stänga "luckor" så vatten inte rinner i ån som strömmar igenom Ljungby? Eller där man behöver söka av? Finns det ingen möjlighet att tömma hela vattnet i just Ljungby området tillfälligt? Så kan man se tydligt vad som finns där?

Det skulle vara fantastiskt om man kunde göra detta. Då kunde man enkelt hoppa ner där och kolla noggrant vad som finns under stockar, grenar m.m.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in