2024-06-08, 23:07
Medlem
olasvenssons avatar
Det jag hänger upp mig mest på är att Mattias gick iväg utan skor och jacka mitt i vintern. Varför gjorde han det? Var han hotad? Var har full/drogad? Fick han en psykos? Gick han i sömnen?

Har man fått något svar om varför Mattias gick ut i kylan utan skor och jacka?
Citera
2024-06-14, 18:45
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Det jag hänger upp mig mest på är att Mattias gick iväg utan skor och jacka mitt i vintern. Varför gjorde han det? Var han hotad? Var har full/drogad? Fick han en psykos? Gick han i sömnen?

Har man fått något svar om varför Mattias gick ut i kylan utan skor och jacka?

Kan det inte varit så enkelt att han råkade bli utelåst av misstag ,och hans mobil låg ju inne för laddning i källaren hos kompisen ?Så ringa in till dem gick ju inte....

Kanske det var därför han sprang runt huset för att finna ett fönster eller dylikt ner till källarlokalen, för att påkalla uppmärksamhet för att kunna komma in igen ?
Senast redigerad av landbandy 2024-06-14 kl. 18:50.
Citera
2024-06-15, 00:00
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Kan det inte varit så enkelt att han råkade bli utelåst av misstag ,och hans mobil låg ju inne för laddning i källaren hos kompisen ?Så ringa in till dem gick ju inte....

Kanske det var därför han sprang runt huset för att finna ett fönster eller dylikt ner till källarlokalen, för att påkalla uppmärksamhet för att kunna komma in igen ?

Det låter ju logiskt. Men då hade han förklarat detta för alla han träffade när han sprang runt och ringde på. Det märkliga är ju att han (enligt uppgift) aldrig sa: ”Jag fryser, kan jag få komma in?”
Citera
2024-06-15, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Det låter ju logiskt. Men då hade han förklarat detta för alla han träffade när han sprang runt och ringde på. Det märkliga är ju att han (enligt uppgift) aldrig sa: ”Jag fryser, kan jag få komma in?”
Var det inte så att han hade tänkt ligga över i huset festen var i? Men det kom mer folk dit som kanske skulle ligga över. Men då ville han inte vara kvar och sova där?
Citera
2024-06-15, 12:00
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gardenflowers
Var det inte så att han hade tänkt ligga över i huset festen var i? Men det kom mer folk dit som kanske skulle ligga över. Men då ville han inte vara kvar och sova där?

Jo så var det ,men att glömma skor och jacka verkar ju väldigt mystiskt .
Jackan hade ju glidit ner bakom soffan enligt vittnen efteråt ,men skorna ?

Någon berättade att det var många som gått in genom garageporten och att där ställt sina skor ,men varför kollade han inte där innan han gav sig iväg ?

Han kunde ju ha bett om hjälp att hitta rocken/ jackan ,men det klart ,att leta bakom en soffa är väl inte prio ett ?

Men att ge sig iväg utan ytterkläder/ skor är ju väldigt impulsivt kan jag tycka ,hmm !?

(Spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2024-06-15 kl. 12:07.
Citera
2024-06-15, 12:03
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75

Håller med dej helt och fullt.

Han hade iofs frågat om att få dricka te när han knackade på hos någon ( om det var ett finare sätt att fråga om att få komma in och värma sig ,kan tänkas ?)

Men att ingen av grannarna både påpekade och sa till honom ; att han skulle få komma in ,gör mig undrandes ?

De visste ju vem han var ,så vad var problemet liksom ?

Konstigt alltihop ....

(Spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2024-06-15 kl. 12:07.
Citera
2024-06-15, 12:07
Medlem
Carl Serungs avatar
Detta fallet är jäkligt märkligt. Visst hittade man en sko som man visste att den tillhörde Mattias?
Vad är den allmänna uppfattningen vad som har hänt honom?
Som sagt, jäkligt märkligt detta. Verkligen gått upp i rök.
Citera
2024-06-15, 12:08
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Detta fallet är jäkligt märkligt. Visst hittade man en sko som man visste att den tillhörde Mattias?

Strumpa !
Citera
2024-06-15, 12:09
Medlem
landbandys avatar
Citat:

Strumpa !

Skorna glömde/ missade han att ta på sig....

En del tror att han blev jagad utav några ...
Citera
2024-06-15, 12:10
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Strumpa !
Och var hittade man denna?
Citera
2024-06-15, 12:15
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Och var hittade man denna?

Någonstans ute ,hoppas någon härinne vet var ?

Det var ritade smilisar bredvid strumpan i gruset ,sådana som betyder "död ":😣typ med X. X. som ögon .

Har hela tiden undrat om M själv gjort smilisarna utifrån panik omkring att han kan varit så pass nedkyld så att han typ tagit av sig strumpan på egen hand ?
Enda sättet att kommunicera om att han var i ett illa-ute-läge !!?
Eftersom mobilen inte var med honom .
Så sorgligt ...

( Spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2024-06-15 kl. 12:22.
Citera
2024-06-15, 12:18
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Någonstans ute ,hoppas någon härinne vet var ?
Det var ritade smilisar bredvid strumpan i gruset ,sådana som betyder "död ":😣typ med X. X. som ögon .
~
Allvarligt?
Låter ju jäkligt konstigt. Men vad är teorin vad som hänt honom? Ljungby är inte så stort, det måste ju snackas om olika teorier? Har för mig att jag läste någonstans att någon hade upplevt honom som psykotisk innan han försvann?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in