Citat:
Ursprungligen postat av
King-of-Insight
Funderingar baserat på ny info från idag:
Kolla gärna karta över det aktuella området för att få bättre sammanhang.
Han har lämnat grabb-kvällen, sagt att "jag går nu", vilket ju inte är detsamma som "jag går HEM nu". Planen var troligen att ta sig till festen på klotvägen 8 (?). Om han inte var på klotvägen först, tidigare på kvällen, och sen skulle till grabb-kvällen därefter? På smalspåret bör han ha varit antingen på väg till eller från klotvägen då det ligger i riktningen mellan klotvägen och ågårdsvägen där grabbkvällen var.
Påknackandet på smalsp 3 kan bero på att han var på väg till klotvägen, och dessa ligger väldigt nära och om det gällde klotvägen 8 så ligger detta hus väldigt likt smalsp 3, då båda är sidovägar till sicklingevägen, och båda ligger två hus åt vänster från sicklinge. Det gör det troligt att han var på väg TILL klotvägen, och misstagit smals 3 för klotv 8. inte från, Men kan ju även ha varit på klot innan på kvällen och sedan glömt något eller vill snacka med någon där, och gått i riktning tillbaka. Kan också ha knackat på på väg hem från klot, av den enda anledningen att han är frusen. Eller blivit utkörd pga han är påverkad och inte vill tillbaks utan tar första bästa hus där det är ljust.
Att inte hitta vägen eller inte vara välkommen känns som de enda möjliga orsakerna till påknackandet.
Han blir ivägskrämd/hotat av smalsp 5 (?) som är granne med 3an där han knackar på och ber om vatten/te. Han springer då, kanske skräckslagen, längs smalsp-vägen i riktning mot hus nr 8 där han ev filmas av ö-vakningskamera. Om han nu är på väg hem, och vill gå samma väg tillbaka över bron, så passerar han mkt nära den hotande personens hus, så troligen väljer han då istället bron söderut. Är han på väg till klot 8 så behöver han hitta en alternativ väg dit, utan att behöva komma nära den hotande personens hus. Möjligen vill han komma ännu längre ifrån för att ha marginal och inte bli sedd av han som skrek på honom. I så fall, kolla nästa bro söderut.
Tycker det tyder på att han inte hittade till klot 8. För om han kom därifrån, varför då fråga om något varmt i ett hus typ 150 meter därifrån han kom istället för att gå tillbaka till klot.
Sen fattar jag inte om gården en bit därifrån är avfärdad vid det här laget?
Många bra infallsvinklar och tankar.
Om han har varit på Klotvägen 8 efter grabbkvällen, så bör ju personer i huset på Klotvägen veta om detta? Det borde ha kommit fram nu tycker man. Såvida de inte döljer något.
Därför tror jag snarare att han varpå väg till Klotvägen, men på grund av sinnesförvirring av alkohol/droger blir helvirrig och tar fel på gata och hus.
Som de boende i området skriver så är närområdet relativt lätt genomsökt. Mest bostadshus och låg vegetation etc.. Varför han inte hittas? Mest sannolika är ån - det brukar inte vara krångligare än så. Man kan tycka att undervattenssonder, polishund på båt och mera skulle hitta honom om han är i vattnet - men alltför ofta misslyckas man om man ser på tidigare fall. Och då har personen flutit upp efter ett par veckor eller månader - i närområdet eller flutit en bit med strömmen.