2020-12-06, 15:40
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Nu gick polisen tidigt ut med att de inte misstänkte brott men jag förstår att det ändå inte är uteslutet. Men om killen varit ute en tid utan skor och jacka mitt i natten skulle det inte kunna vara någon bil som stannat för att erbjuda "hjälp"? Så jäkla långt lär man ju inte gå eller springa utan skor i den här årstiden. Hur kallt var det natten mot lördag 4-5grader?
Citera
2020-12-06, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rampljus-horan
Polisen kanske har fått in uppgifter som tyder på att det inte är i närområdet man bör söka? Eller kanske bara uppgifter som ändrar förutsättningarna på något annat vis?
så kan det ju förstås vara. De skriver själva (FIKK) att de inte vet varför det blivit avbrutna i en kommentar i ett inlägg på sin FB sida.
Citera
2020-12-06, 15:50
Medlem
DrunkenZealots avatar
Det börjar se dystert ut detta va? Så himla tråkigt... 17 år.
Citera
2020-12-06, 15:55
Medlem
daniels84s avatar
Österlen?
https://live.aftonbladet.se/supernyt...urce=share-btn
Citera
2020-12-06, 15:57
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daniels84
Österlen?
https://live.aftonbladet.se/supernyt...urce=share-btn

Du kanske kan slänga in något citat?
Citera
2020-12-06, 16:00
Medlem
daniels84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psflax
Du kanske kan slänga in något citat?
Se bort från länken. Personen hittades i morse, så liten sannolikhet att det har något samband.
Citera
2020-12-06, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Ja precis de har uppdaterat tidigare inlägg, det blev avbrutet för ca 30-45 min sen av polisen. Frågan är varför polisen beordrar dem att avbryta bara sådär annat än i fall att han skulle vara hittad? Någon som vet?
Det kan bero på många saker... Bla kanske polis skall till område med hundar då avbryts sök. Eller tips så dom får nytt område. Alla områden som mp och fikk söker av är områden som polisen ger dom innan söket.
Citera
2020-12-06, 16:30
Medlem
[quote=CrilleKex|73859238]
Från polisens sida
Uppdatering kl. 16.05: Mattias är ännu ej återfunnen.

Polisen kraftsamlar nu för en uthållighet i sökandet och har bland annat begärt hjälp från Försvarsmakten med manskap, fordon och helikopter.

Polisen är fortsatt förtjänt och tacksam för alla tips eller iakttagelser som kan leda till att Mattias hittas.

Om du har uppgifter att lämna om Mattias, ring Polisens växel på telefonnummer 114 14 och berätta vad ärendet gäller. Begär att bli kopplad till ledningscentralen i polisregion syd. Om du ser Mattias nu och/eller det handlar om en nödsituation, ring 112.

Polisen söker efter 17-åriga Mattias som lämnade en adress i stadsdelen Hjortsberg Ljungby vid 00:30 natten till lördag och ännu inte har kommit hem.

Mattias var vid försvinnandet klädd i jeans men i övrigt okänd klädsel. Mattias är cirka 175 cm lång, blond och har en smal kroppsbyggnad.

Ser du Mattias eller vet var han befinner sig, ring 112!

Har du upplysningar om var Mattias befunnit sig under natten ringer du 114 14 och uppger vad ärendet gäller.

Tips i kommentarsfältet undanbedes då detta inte bevakas i realtid.

/Polisen Ljungby
Citera
2020-12-06, 16:35
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Det känns som att han blivit hotad på den där festen, varför skulle man annars springa ut sådär utan att ta med varesig skor eller jacka?
Jag hade flytt så som han gjorde om jag var rädd för livet.
Citera
2020-12-06, 17:00
Medlem
Rampljus-horans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sofiajadetarjag
Det känns som att han blivit hotad på den där festen, varför skulle man annars springa ut sådär utan att ta med varesig skor eller jacka?
Jag hade flytt så som han gjorde om jag var rädd för livet.

Jag tror samma. Tror de andra på festen (eller vad det nu var) inte har berättat hela sanningen... Någonting fick honom att lämna väldigt hastigt och antingen har han blivit hotad = rädd eller fått reda på någonting chockartat och därför sprungit sin väg. Hoppas ändå att han sitter o trycker någonstans på en trygg plats men inser att oddsen börjar se rätt dåliga ut.
Citera
2020-12-06, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Kan vara läge att redan nu gå igenom såväl mobil som datatrafik, men det lär nog dröja något.
Kombinationen alkohol och nära till vatten gillar jag inte och då menar jag inte vatten att dricka.

Men snälla nån, vill inte låta sur och tvär nu. En person är försvunnen, man har 0 aning om vilket håll han gått. Även många insatser igång och försvarsmakten är till viss del med också. Polis får spegla telefon och allt därtill utan åklagarens beslut. Tror du på fullaste allvar att dom sitter och väntar med att kolla hans lur?

Dessutom om han rykt i bilar och dragit igång larmen så är det ju tecken pä "fara" iaf. Aldrig hört talas om ett fyllo som går från en fest utan sina ytterkläder när det är kallare än rövhålet på en isbjörn ute, för att ha skoj vid en parkering 20m bort.

I min värld tyder det tyvärr på att man lämnat en fest fortare än fan utan ytterkläder + dra igång larm, ett desperat tecken på hjälp. Området han va i är ett helt vanligt block där det finns en del skummisar och jag hade iaf inte rykt igång larm ensam sådär för skojs skull så jag anar att vittnen sitter på mer info än dom talar om tyvärr.

Oavsett hoppas jag VERKLIGEN att dom finner honom vid liv för jag könner på mig att en person skulle hört av sig vid detta laget om det va fylledrill. Jag misstänker att något fuffens är igång när dom är så förtegna...

Jag får iallafall smått kalla kårar.
Senast redigerad av johngold 2020-12-06 kl. 17:42.
Citera
2020-12-06, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Det börjar se dystert ut detta va? Så himla tråkigt... 17 år.
Ja ja tyckte det såg mörkt ut redan när ja läste om det i morse. Ingen jacka i denna kylan. Förmdligen full. Oavsett om han skadat sig själv eller blivit påhoppad så ser de svårt att klara kylan utan jacka ;( Men man ska aldrig säga aldrig de sista som sviker är hoppet. Kanske är han hos en bekant och håller sig undan självmant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in