2021-08-08, 21:14
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymousFucker
Jag har pratat med kommunen, de har kollat varenda brunn.

Det finns brunnar som är väldigt gamla som inte är registrerade längre väll eller?
Är privata brunnar registrerade? Någon som vet?
Läste nämligen någonstans att gamla brunnar som inte längre fungerar inte är registrerade.
Kan ha fel.
Mvh
Citera
2021-08-08, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjenahalloj123
Förstår, jag frågade bara om shadmans spekulationer om vart han trodde Mattias va och om han visste nånting vi inte visste. Han Svarade med att han visste lika mycket som alla andra men att han var ”brutalt ärligt” jag tror alla här i tråden nästan kan hålla med honom. Det finns väldigt lite hopp om att Mattias är vid liv. Man vet aldrig men som mamman har sagt själv så vore det ett mirakel om han en vacker dag hittas vid liv. Har sett väldigt mycket spekulationer kring den här shadman och jag tror att han är helt oskyldig. Fattar dock inte varför han skrev så respektlösa saker på mammans instagram. Hur tänkte han där kan man ju fråga sig själv. Jag har sagt till honom att det inte va så smart och att han borde tänka på Ms familj,vänner osv. Man behöver inte säga allt rakt ut. Men det här är nog det alla tänker, skillnaden är bara att vi har respekt och inte gör någon ledsen och håller hoppet uppe.

Men denna brutala ärlighet om övrigt är den vetskapen sann.. tänker på hur M har ”lokaliserats” till att vara i en brunn/kloak eller liknande..
Citera
2021-08-09, 09:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hatabaka
Men denna brutala ärlighet om övrigt är den vetskapen sann.. tänker på hur M har ”lokaliserats” till att vara i en brunn/kloak eller liknande..

Tänker också så.. vad han fick de ifrån vet jag inte. Tror de e för att få allting o låta mer hemskt o skrämmas. Skum kille iallafall, han verkade tro på nån religion och prata rätt mycket om gud också. Att han trodde att M var hos gud osv.
Citera
2021-08-09, 09:54
Medlem
Citat:
Hur kan han ens ha sett nånting på vägen där strumpan ligger undrar man också, mitt ute i skogen på en väg där inga lyktstolpar finns på natten? Det borde vara helt kolsvart där ute. Håller med dig, varför bara en strumpa och inte den andra också kan man ju undra. Känns som att någon har ryckt av den, vet inte men det bara känns så.

Hur då rykt av tänker du, i vilken situation?
Citera
2021-08-09, 09:56
Medlem
Citat:
Tänker också så.. vad han fick de ifrån vet jag inte. Tror de e för att få allting o låta mer hemskt o skrämmas. Skum kille iallafall, han verkade tro på nån religion och prata rätt mycket om gud också. Att han trodde att M var hos gud osv.

Någon religös verksamhet i Ljungby?
Citera
2021-08-09, 10:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Det är inte säkert. Det beror på vart och när han blivit skjuten?

Detta fall är så mystiskt så antingen så ligger han nånstans i skogen eller Lagan, man har bara missat honom, eller så kan vad som helst ha hänt, mest troligt vet någon på festen vad som hänt. Tycker fortfarande Sh@dm@n-spåret är intressant, även om det teoretiskt kanske är mindre troligt. Känslan är dock att killen blivit jagad av någon eller några? Empatilös galning? Alternativt varit hög som ett hus eller extremt nedkyld.

Spekulationer.

Ja jo visst, men de är inte de smartaste sättet att döda nån på. Om dom som jagade honom har röjt undan alla spår efter där allting hände så vore det konstigt om dom döda han me ett skott för det hörs och polisen borde kunna kolla vem som äger en pistol i området eller så, smartare att döda m med kniv då för de hörs inte lika bra eller så. Att han blev strypt tror jag på. Kan det vara så att hundarna markerar på död människa fast han inte behöver ligga i vattnet. Dom kanske dränkte honom på den platsen men inte kunde lämna honom där för då skulle han hittas och då skulle gänget åka fast, kan vara så att partiklar från skogen har åkts med i vattnet men konstigt att hundarna reagerar på exakt samma plats och inte lite varsom i Lagan, utan det är EXAKT samma plats/ område.
Citera
2021-08-09, 10:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hatabaka
Någon religös verksamhet i Ljungby?

Finns faktiskt en tråd här på Flashback om det. Om du söker på Ljungby så är det de första som kommer upp.
Citera
2021-08-09, 10:44
Medlem
Wooqiprwos avatar
Sh@dm@n känns lika aktuell för mig som innan du skrev allt detta. Verkar vara en person att kolla upp åtminstone.
Citera
2021-08-09, 11:45
Medlem
Citat:
Finns faktiskt en tråd här på Flashback om det. Om du söker på Ljungby så är det de första som kommer upp.

Hittar inte. Mer än den om förbannelse. Stämmer det?
Citera
2021-08-09, 22:45
Medlem
Är det någon som vet vem av tjejerna som lade upp "sista videon" på M? Har sett att det finns flera tjejer minderåriga tjejer som bor där. Tack!
Citera
2021-08-09, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niss99
Kan festdeltagaren gått i mattias skor till tutaryd? hoppas polisen vänt upp och ner på det huset. Jävligt skumt

Viket hus ?????
Citera
2021-08-09, 23:08
Medlem
Både spåren mot Tutaryd och mot Lidhult går via väg 25, där spårhunden spårade till men stannade. Jag undrar fortfarande om polis undersökt där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in