2021-11-07, 22:06
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Oavsett allting annat, hur kan han inte reagera på att han går utan skor när det är kallt utomhus och svårare att gå utan skor? Han sade ju att han skulle gå hem, vem går hem utan skor och jacka?
Varför gick han inte tillbaka när han märkte att han glömt sina skor, hur man nu kan glömma det när man inte är full eller hög på droger. Med tanke på hans skumma beteende att springa omkring utan ytterkläder och dra i handtag, fråga efter te och sedan inte prata/förklara ordentligt med de som kommer i hans väg, lutar det åt att han fått någon mikropsykos av något slag.

Om han letade efter ett hus han varit i, varför frågade han då inte bara de som kom ut när han höll på att ränna omkring? Och vem fan vinkar åt den som bor i huset om man dragit i handtaget?

Hans beteende är ju helt bisarrt under flera timmar. Kan någon ha drogat honom på festen av misstag eller han fått i sig något som ingen senare vill kännas vid?
Japp så är det. MB har med sitt uppträdande visat att han var helt j-a fucking crazy. Lika dum som en vilsen hund eller varför inte en hjort. Blev han hänvisad med en hand i vilken riktning hans hem låg svarade han med att springa i motsatt riktning. Han kunde lika gärna varit ett djur i det tillstånd han var.

Så med det sagt så skulle man då kunna se på var kan han ha tagit vägen. Om man tänker sig i en sökradie ifrån där han senast sågs Sickingev, så skulle man där behöva lägga in en logisk parameter i hur långt kan en 17 åring vältränad kille utan skor transportera sig själv innan han stupar.

Här får man då även väga in att MB inte har setts utav någon sedan sista mötet med paret på Sickingev.

Då är frågan hur långt kan MB ha sprungit?. Mellan tummen och pekfingern- han kan ha sprungit allt mellan 100m - 10 mil. Jag tycker det verkar så otroligt om han skulle ha lyckats att inte ha blivit sedd utom en 10 mils radie så skulle det vara så då är det i så fall helt omöjligt att förutspå var han är.

Så en rund cirkel med en 10 mils radie ifrån Sickingev. Där är MB.

I annat fall finns ett brott bakom.
Senast redigerad av sherlocksnake 2021-11-07 kl. 22:08.
Citera
2021-11-07, 22:16
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Japp så är det. MB har med sitt uppträdande visat att han var helt j-a fucking crazy. Lika dum som en vilsen hund eller varför inte en hjort. Blev han hänvisad med en hand i vilken riktning hans hem låg svarade han med att springa i motsatt riktning. Han kunde lika gärna varit ett djur i det tillstånd han var.

Så med det sagt så skulle man då kunna se på var kan han ha tagit vägen. Om man tänker sig i en sökradie ifrån där han senast sågs Sickingev, så skulle man där behöva lägga in en logisk parameter i hur långt kan en 17 åring vältränad kille utan skor transportera sig själv innan han stupar.

Här får man då även väga in att MB inte har setts utav någon sedan sista mötet med paret på Sickingev.

Då är frågan hur långt kan MB ha sprungit?. Mellan tummen och pekfingern- han kan ha sprungit allt mellan 100m - 10 mil. Jag tycker det verkar så otroligt om han skulle ha lyckats att inte ha blivit sedd utom en 10 mils radie så skulle det vara så då är det i så fall helt omöjligt att förutspå var han är.

Så en rund cirkel med en 10 mils radie ifrån Sickingev. Där är MB.

I annat fall finns ett brott bakom.

Och efter att han hade pratat med paret, började han tokspringa bort. Vem börjar plötsligt att springa i stället för att gå efter en konversation med någon annan och som inte är ute och motionerar?

Av vad jag har hört har modern inte kommenterat det uppenbart bisarra som började redan i huset när han gick därifrån utan skor och jacka. Det tyder ju på att något har hänt inne i huset som gjort M snurrig i skallen eller att han råkade vara där när han fick sin psykos.
Citera
2021-11-07, 22:32
Citat:
Och efter att han hade pratat med paret, började han tokspringa bort. Vem börjar plötsligt att springa i stället för att gå efter en konversation med någon annan och som inte är ute och motionerar?

Av vad jag har hört har modern inte kommenterat det uppenbart bisarra som började redan i huset när han gick därifrån utan skor och jacka. Det tyder ju på att något har hänt inne i huset som gjort M snurrig i skallen eller att han råkade vara där när han fick sin psykos.
Det är det jag menar. Först får man inse att läget är sådant att MB i sin sinnesnärvaro är förlorad. Om man har det som utgångspunkt så får man i alla fall någon sorts bas att stå på. Man får helt enkelt lägga bort MB som person och istället se vad som är möjligt för en 17 årig människa att rent fysiskt kunna prestera. Det är för att på något sätt kunna finna en begränsning av sökområdet som är rejält tilltaget i dessa 10 mil.

Sedan att avsöka denna 10 milsradie kommer aldrig att bli verklighet, utan tiden får väl utvisa om bärplockare,jägare,skogsvandrare, dykare är dom som kommer finna honom. Med garderingen för ett brott.
Senast redigerad av sherlocksnake 2021-11-07 kl. 22:34.
Citera
2021-11-07, 22:35
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Det är det jag menar. Först får man inse att läget är sådant att MB i sin sinnesnärvaro är förlorad. Om man har det som utgångspunkt så får man i alla fall någon sorts bas att stå på. Men får helt enkelt lägga bort MB som person och istället se vad som är möjligt för en 17 årig människa att rent fysiskt kunna prestera. Det är för att på något sätt kunna finna en begränsning av sökområdet som är rejält tilltaget i dessa 10 mil.

Sedan att avsöka denna 10 milsradie kommer aldrig att bli verklighet, utan tiden får väl utvisa om bärplockare,jägare,skogsvandrare, dykare är dom som kommer finna honom. Med garderingen för ett brott.

Var det inte någon som sa att M själv hade sagt att han tänkte pröva typ Alla droger han fick chansen till ? Eller annars är det en trådsanning ,läste det här inne i tråden i vilket fall....Och ; Jägermaister + tabletter är väl inte den bästa blandningen om vi säger så ...hmm ...för hans beteende var inte helt normalt ...
Citera
2021-11-07, 22:36
Medlem
-GGs avatar
Kan han ha fått i sig något amfetaminpreparat eller liknande uppåt-medel?
Det skulle förklara hans vilja att hastigt lämna huset. Dessutom känner man sig varm i kroppen av sådant och det skulle kunna vara en förklaring till varför han inte tänkte på att ta sin jacka och att han lämnade kvar skorna. Han kan mycket väl ha märkt att han rörde sig i strumpor, men det blev en periferi, för hans tankar var på annat håll; att ut och "upptäcka" med alla de förstärkta sinnesintryck han nu upplevde. Att man vill springa och röra sig snabbt kan också förklaras av uppåt-droger. Ett dörrhandtag kan då upplevas som jättespännande och man bara måste dra i det, och att han senare kom tillbaka till samma hus men då drog i en annan dörr, skulle ett uppskruvat sinne kunna ge svar på, och att han rände runt i samma kvarter som en vettvilling mellan husen. För om han letade efter ett hus och fösta gången såg en tjej som han vinkade åt, då såg han ju att det var fel hus. Varför skulle han ens gå tillbaka dit en andra gång och dra i en annan dörr? Så jävla förvirrad blir man inte av att leta efter ett hus och kommer det ut någon så frågar man på ett normalt sätt. Och varför ringde han inte på dörren om han trodde sig ha funnit rätt hus?

Han kanske kollapsade långt mycket längre fram än vad folk kan föreställa sig. Även om det är mest sannolik att han finns i närheten av var han sist sågs.
Senast redigerad av -GG 2021-11-07 kl. 22:40.
Citera
2021-11-07, 22:37
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Det är det jag menar. Först får man inse att läget är sådant att MB i sin sinnesnärvaro är förlorad. Om man har det som utgångspunkt så får man i alla fall någon sorts bas att stå på. Man får helt enkelt lägga bort MB som person och istället se vad som är möjligt för en 17 årig människa att rent fysiskt kunna prestera. Det är för att på något sätt kunna finna en begränsning av sökområdet som är rejält tilltaget i dessa 10 mil.

Jag håller med!
Citera
2021-11-07, 22:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Var det inte någon som sa att M själv hade sagt att han tänkte pröva typ Alla droger han fick chansen till ? Eller annars är det en trådsanning ,läste det här inne i tråden i vilket fall....Och ; Jägermaister + tabletter är väl inte den bästa blandningen om vi säger så ...hmm ...för hans beteende var inte helt normalt ...

Det stämmer. Det va jag som skrev det i tråden. Har hört de får en säker källa.
Citera
2021-11-07, 22:51
Citat:
Jag håller med!
Jag har funderat mycket på detta fall. Det är oerhört tragiskt att en ung människa går ett sådant öde till mötes. Men om inte tiden kan läka alla sår så på något sätt så gör tiden det att man kan distansera sig till det tragiska som hänt. Iofsg är det ju en sorg men samtidigt en acceptans. Ingen tror väl idag att MB lever.

Så utifrån det så har jag landat i min teori och med den så känner i alla fall jag att så mycket längre går nog inte att komma.

Men saker och ting kan vända snabbt i ett fall så man vet aldrig.
Citera
2021-11-08, 00:13
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlickanNr1
Det stämmer. Det va jag som skrev det i tråden. Har hört de får en säker källa.

Så otroligt sorgligt att M ville testa på - för det kan ju vara fara för livet ....särskilt när det gäller nedkylning pga att omdömet brister i de flesta drogpåverkningar....

Tack för att du påpekade att det jag läst om hans uppfattning stämde.
Det är nog många ungdomar som gått ödet /döden till mötes just när det gäller användningen utav droger .....
Citera
2021-11-08, 02:46
För att slutföra min teori så är här den beryktade 10 mils radien gällande sökområde efter MB.

Sannolikheten för att MB finns inom detta område är hög om inte brott har inträffat.

Praktiskt ej genomförbart, gigantiskt område inkl sjöar en brutal ekonomisk kostnad vilket gör att det kommer aldrig att inträffa.

http://www.laddy.se/visa-bild/1507/

Baserat på hur långt en vältränad 17 åring max skulle kunna gå/springa innan han stupar. (strumplästen).
Senast redigerad av sherlocksnake 2021-11-08 kl. 02:59.
Citera
2021-11-08, 11:00
Medlem
Citat:
För att slutföra min teori så är här den beryktade 10 mils radien gällande sökområde efter MB.

Sannolikheten för att MB finns inom detta område är hög om inte brott har inträffat.

Praktiskt ej genomförbart, gigantiskt område inkl sjöar en brutal ekonomisk kostnad vilket gör att det kommer aldrig att inträffa.

http://www.laddy.se/visa-bild/1507/

Baserat på hur långt en vältränad 17 åring max skulle kunna gå/springa innan han stupar. (strumplästen).

Teorin låter inte orimlig.
Det som ifrågasätts är hur dessa eventuella droger har tillkommit och varför ingen pratar om det.
Citera
2021-11-08, 19:46
Medlem
ElimGaraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sniper33
Fel. Inte polisens jobb att leta efter någon när det inte är ett brott som begåtts. Dom har lagt ner mer tid och resurser än vad som behövs. Dom kan leta om något nytt framkommer men annars inte. Enl polis så är det inget brott bakom försvinnandet. Jag själv tror att någon i villorna där Mattias sprang har gjort något. En flicka på dagis såg en bild på Mattias och sa att (det är han pappa slog).....detta är säkerligen kollat av polisen,. Annars tycker jag detta var ett märkligt uttalande av flickan....självklart ska Mattias hittas....men verkar inte så. Ska ut med en kompis i morgon mellan Ljungby och tutaryd och leta. Tar en semesterdag till detta.

Det hedrar dig att du är med i sökandet.

Däremot tycker jag att det är polisens sak. En person har försvunnit under märkliga omständigheter som tyder på att ett brott begåtts. Att då polisen kan påstå att det inte är något brott bakom försvinnandet är ytterst märkligt vilket får mig att tvivla på polisens arbete i detta ärende.

Jämför med damen som försvann i närheten av Skellefteå i vintras. Där var polisen mer aktiv i sökandet.

jag tycker att polisen borde pressa medlemmarna i det där gänget som Mattias och hans brorsa var med i. Jag är ganska säker på att svaret på gåtan finns där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in