2021-08-05, 19:56
Medlem
https://www.bra.se/download/18.1f8c9...tt_v%209_2.pdf

Enligt ny lag i våras så är det ett brott att ouppmärksamma någon som har planer på att begå självmord. Eller att uppmana till självmord. Så jag antar, att om polisen tror att M begått självmord, och att någon vet om detta, så är det ett brott. Då borde ärendet rubriceras som ett brott och utredas som det! Då kan polisen sluta snacka om att de inte kan utreda ärendet som ett brott eftersom de tror att M begått självmord.
Citera
2021-08-05, 20:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Man kan ibland se strypning, skottskador förstås och annat våld som skadat skelettet, eventuellt skador från kniv om det nuddat skelettet, i övrigt nej.

Asbra, tror inte han har blivit skjuten för då hade någon hört det.
Citera
2021-08-05, 21:14
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenahalloj123
Asbra, tror inte han har blivit skjuten för då hade någon hört det.

Det är inte säkert. Det beror på vart och när han blivit skjuten?

Detta fall är så mystiskt så antingen så ligger han nånstans i skogen eller Lagan, man har bara missat honom, eller så kan vad som helst ha hänt, mest troligt vet någon på festen vad som hänt. Tycker fortfarande Sh@dm@n-spåret är intressant, även om det teoretiskt kanske är mindre troligt. Känslan är dock att killen blivit jagad av någon eller några? Empatilös galning? Alternativt varit hög som ett hus eller extremt nedkyld.

Spekulationer.
Citera
2021-08-05, 21:55
Medlem
Citat:
Jättesynd. Det är nog endast ett skelett kvar och då kan man nästan inte se nånting..
Kan finnas tecken på våld, det kan man se på skelettet.
Citera
2021-08-06, 03:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Det är inte säkert. Det beror på vart och när han blivit skjuten?

Detta fall är så mystiskt så antingen så ligger han nånstans i skogen eller Lagan, man har bara missat honom, eller så kan vad som helst ha hänt, mest troligt vet någon på festen vad som hänt. Tycker fortfarande Sh@dm@n-spåret är intressant, även om det teoretiskt kanske är mindre troligt. Känslan är dock att killen blivit jagad av någon eller några? Empatilös galning? Alternativt varit hög som ett hus eller extremt nedkyld.

Spekulationer.

Jag har chattat med Shadman och han verkar vara någon som bara tycker att man ska ge upp och inse att han är död. Visst, han är läskig. Men han verkade inte veta speciellt mycket eller påstå nånting.
Citera
2021-08-06, 03:39
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Jag har chattat med Shadman och han verkar vara någon som bara tycker att man ska ge upp och inse att han är död. Visst, han är läskig. Men han verkade inte veta speciellt mycket eller påstå nånting.

Pratar vi om ägaren till kontot på instagram?
Citera
2021-08-06, 05:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Pratar vi om ägaren till kontot på instagram?

Japp.
Citera
2021-08-06, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r_o_n
Notis idag på lokaltidningen Smålänningens sida

Så man skall alltså äntligen börja leta på det ställe han mest troligt finns på. (Näst efter i Lagan). Var liksom 8 månader sent, men bättre sent än aldrig. Att han i sitt förvirrade tillstånd (hypotermi?) rusat till skogs ungefär där spåren upphör är naturligtvis mer troligt än trådens diverse vanvettiga diskussioner om allehanda varianter av mord.

Tror de bara behöver några få timmar, om de är ett stort gäng. Sedan har de hittat honom en kort bit in. Som man hittar de flesta andra som försvunnit vid skogsområden. Att man inte ens verkar ha gjort enklare sök i skogen pga ”den är jobbig att gå i” kommer visa sig ha varit en stor tabbe. Det är i alla fall mitt tips.
Citera
2021-08-06, 09:19
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Så man skall alltså äntligen börja leta på det ställe han mest troligt finns på. (Näst efter i Lagan). Var liksom 8 månader sent, men bättre sent än aldrig. Att han i sitt förvirrade tillstånd (hypotermi?) rusat till skogs ungefär där spåren upphör är naturligtvis mer troligt än trådens diverse vanvettiga diskussioner om allehanda varianter av mord.

Tror de bara behöver några få timmar, om de är ett stort gäng. Sedan har de hittat honom en kort bit in. Som man hittar de flesta andra som försvunnit vid skogsområden. Att man inte ens verkar ha gjort enklare sök i skogen pga ”den är jobbig att gå i” kommer visa sig ha varit en stor tabbe. Det är i alla fall mitt tips.

Men nog har de sökt i skogen ett flertal gånger. Även på sankmark.
Citera
2021-08-06, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Men nog har de sökt i skogen ett flertal gånger. Även på sankmark.

Jo, man får ju anta det. Men varje gång skogen nämns så följer nästan alltid "där är svårframkomligt" eller "går inte göra sök där pga terrängen" eller liknande. Nu har jag inte läst varenda inlägg eller varenda detalj om fallet, men jag har aldrig läst något konkret om att man faktiskt gjort ett ordentligt sök i skogen. Syftar alltså på Missing People eller annat organiserat. Rätta mig gärna (med länk) om jag har fel.
Citera
2021-08-06, 14:56
Medlem
Citat:

I vilket syfte har du pratat med denna person och vad grundar du din slutsats på?

Det låter som du skryter, trollar eller avleder om du inte ger något mer kring detta samtal med denna person.
Citera
2021-08-06, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatabaka
I vilket syfte har du pratat med denna person och vad grundar du din slutsats på?

Det låter som du skryter, trollar eller avleder om du inte ger något mer kring detta samtal med denna person.

Inte att förglömma att det kan finnas fler än en som kallar sig sh@dm@n. Eller som heter det. Om personen haft något att göra med detta så tror jag inte heller att den skulle skriva det till en främmande människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in