2021-08-05, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Du har rätt inställning och det är jättebra att kolla med kommunen om deras brunnar etc. Likaså borde man försöka komma i kontakt med arbetsledare/chef på det här bygget det talas om. Hen kanske har funderingar kring någon på bygget som betett sig konstigt. Om det nu stämmer med tiden för försvinnandet.
Det har blivit så mycket fantasier i tråden kring det här så det hindrar en från att orka försöka reda ut vad som är realistiskt.
Slagsmål som av mer eller mindre avsikt leder till att han dör, är inte orealistiskt. Att försöka dölja det är inte heller omöjligt. Men då är det sannolikt mycket få inblandade, kanske ingen mer än GM.
Drogrelaterat kan det vara men då är det troligare med överdos eller att han själv orsakat sin död under psykos, än att maffian tagit honom.
Självmord är tyvärr tänkbart men då är det märkligt att han inte, oavsiktligt, lämnat spår och borde hittats.
Rymning kräver gott om pengar för att hålla sig borta så här länge, då är pappan ett hett tips, att han håller sig undan hos honom.
Mord är absolut inte uteslutet, även unga män blir våldtagna och utnyttjade, det är ofta väldigt skambelagt och båda parter kan vilja hålla det hemligt. Går något överstyr och slutar i mord är behovet att dölja troligen mycket stort. Då är antagligen få, om ens någon mer, inblandade eller vet. Men kanske någon haft aningar eller funderingar kring det.

Ja det är mycket fantasier och utsvävningar, på ett sätt kan man förstår att det blir det i o m att det är knäpptyst från polisens sida. Såg nyss att det drag igång nya sök nu, inte i vattnet utan i skogen. Jag har försökt att tänka logiskt men ibland kan man ju spåra ur lite.....så mycket spår och man vet inte vad som är sant och inte, och då följer man upp så många som går.
Om det är olycka/självmord så håller jag med, var är spåren? Om M dessutom är så pass påverkad så lär han väl inte ha smugit i skogen som en gasell, borde ramlat ett flertal gånger och inte kunnat ta sig så pass långt så ingen hittar honom. Om han tog av sig själv en strumpa borde han tagit av den andra med. Jag har varken fb eller insta så jag är inte uppdaterad på var man har sökt, men MP har gjort betydligt mer än polisen.
Citera
2021-08-05, 17:50
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymousFucker
Ja det är mycket fantasier och utsvävningar, på ett sätt kan man förstår att det blir det i o m att det är knäpptyst från polisens sida. Såg nyss att det drag igång nya sök nu, inte i vattnet utan i skogen. Jag har försökt att tänka logiskt men ibland kan man ju spåra ur lite.....så mycket spår och man vet inte vad som är sant och inte, och då följer man upp så många som går.
Om det är olycka/självmord så håller jag med, var är spåren? Om M dessutom är så pass påverkad så lär han väl inte ha smugit i skogen som en gasell, borde ramlat ett flertal gånger och inte kunnat ta sig så pass långt så ingen hittar honom. Om han tog av sig själv en strumpa borde han tagit av den andra med. Jag har varken fb eller insta så jag är inte uppdaterad på var man har sökt, men MP har gjort betydligt mer än polisen.

Det som är synd nu, är att även om det var ett mord, är det inte säkert det syns på kroppen.
Citera
2021-08-05, 18:01
Medlem
r_o_ns avatar
Notis idag på lokaltidningen Smålänningens sida

Citat:
Frivilliga sökinsatser för Mattias drar igång igen: "Kroppen kan vara i skogen".
Facebookgruppen "Hjälp oss att hitta Mattias" kommer att börja söka igen efter sommaruppehåll. De jobbar ännu på att söka av området i skogen mellan Ljungby och Tutaryd.
Citera
2021-08-05, 18:02
Medlem
Citat:

Tänker lite som dig och försöker också tänka logiskt, har lyssnat på podden många gånger och tänker om mamma och broder hör någon skrika på hjälp i närheten av bron som de är på så måste ju M på något sätt transporterats till dit där strumpan hittades, ja menar om det var M de hörde så hade han ju inte bara tystnat utan det måste hänt något med honom där och då och sedan måste han på något sätt hamnat där strumpan hittades eller tänker jag helt fel?! Tänker nog ändå att han blev bortförd dit strumpan hittades!
Citera
2021-08-05, 18:06
Medlem
https://ljungby.maps.arcgis.com/apps...8aa4336907755f

Skulle någon vilja vara vänlig att förklara var man har sökt? Har läst "från den adressen till den" men om man fick se på en karta vore enklare. Vore snällt tack
Senast redigerad av AnonymousFucker 2021-08-05 kl. 18:14. Anledning: edit
Citera
2021-08-05, 18:37
Medlem
Tror inte sh@dm@n har gjort något, ev vet något i så fall.

Tidslinjen stämmer inte som jag sagt förut och det hade varit intressant hur polisen ställer sig till den. Dessutom ändrades tiden när han försvann från festen då det inte stämde men det stämmer inte ännu.

Mycket annat som är märkligt i detta.

Dessutom vem var liket som hittades?
Branden i stugan?

Polisen verkar inte söka efter andra vägar. De var fast beslutna söka i ån bara.
Citera
2021-08-05, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlickanNr1
ja precis. Vilka hus byggdes i närheten av där strumpan hittades?

Eller vilka hus byggdes i närheten av bron där de hörde att någon skrek på hjälp?
Citera
2021-08-05, 18:43
Bannlyst
Citat:
Man undrar om utredare från polisen läser här på flashback, man kan ju hoppas. Tänker också på detta:
1. Om man är jagad så kan man i panik ringa på valfritt hus och fråga vad som helst för att man är livrädd. Om personen pekade åt ett håll och M sprang åt "fel" håll kanske det är för att de som jagade honom kom från "rätt" håll
2. Har polisen gått igenom ungdomarnas transaktioner? Swish, banköverföringar mm Om de köpte droger så borde det synas. Även om de använde kontanter (vanligt) så borde det finnas på kontoutdrag om pengar tagits ut i automat. Vissa automater har ju också övervakningskameror, detta borde ha kollats?

Precis. Jag har frågat Erika om man har kollat igenom Ms telefon och hon svara att man redan hade gjort det. Det är ju bekräftat att kompisarna har testat narkotika förut. Dom har erkänt det själva. Men dom visste inte om han hade gjort det, dom hade inte sett honom göra sånna saker den här kvällen men förut vet jag inte. Annars kanske han hade pengar hemma från förut och tog med dom eller så. Han hade ju jeans på sig, dom flesta jeans ( typ alla ) har väl fickor. Där kan han ha lagt pengarna isåfall
Citera
2021-08-05, 18:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SagtVar
- Jag drar nu!

Enligt vännerna på festen var det M yttrade innan han reste sig och gick ut ur huset där han lämnade sin mobil på laddning, sina skor och sin överrock.

Någon eller några på festen i huset har sagt att det var vad M sa innan han försvann.

Frågan är då, vad fick M till svar?

Typ;
- Drar du hem nu?
- Sticker du ner på stan?
- Tillbaka till Klotvägen?
- Kommer du tillbaka hit sen?
- Ska du inte ta mobilen med dig?
- Varför så bråttom?
- Tar du cykeln eller apostlahästarna?
- Rocken och skorna?
- Fixar du lite droger till oss?
- Har du pengar till köpet på dig?
- Plånbok? Cash?
- Hur mår du?

Har en känsla av att man inte ställt alla dessa enkla frågor till festdeltagarna...

Jaaa, varför frågade ingen ” vart ska du? ” eller ” vadårå? ” ” har det hänt nåt eller”
Väldigt märkligt, han ba drog och ingen brydde sig typ. Va dom andra för fulla? Man vet ju bara hur mycket Mattias drack men man har inte fått veta hur mycket D eller dom andra drack. Om dom inte frågade honom vart han skulle nånstans då kan han mest sannolikt sagt det andra alternativet, ” jag drar hem ” fast dom på festen borde väl veta vad han sa exakt och inte vad han kanske sa. Det är ju ”sista orden” innan han försvinner, eller iallafall på festen.
Citera
2021-08-05, 18:58
Bannlyst
Citat:

Hur kan han ens ha sett nånting på vägen där strumpan ligger undrar man också, mitt ute i skogen på en väg där inga lyktstolpar finns på natten? Det borde vara helt kolsvart där ute. Håller med dig, varför bara en strumpa och inte den andra också kan man ju undra. Känns som att någon har ryckt av den, vet inte men det bara känns så.
Senast redigerad av tjenahalloj123 2021-08-05 kl. 19:02.
Citera
2021-08-05, 19:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Det som är synd nu, är att även om det var ett mord, är det inte säkert det syns på kroppen.

Jättesynd. Det är nog endast ett skelett kvar och då kan man nästan inte se nånting..
Citera
2021-08-05, 19:48
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenahalloj123
Jättesynd. Det är nog endast ett skelett kvar och då kan man nästan inte se nånting..

Man kan ibland se strypning, skottskador förstås och annat våld som skadat skelettet, eventuellt skador från kniv om det nuddat skelettet, i övrigt nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in