Citat:
Ursprungligen postat av
sherlocksnake
Det hela är ett vågspel mellan föräldrar och barn. Det som kan tyckas så naturligt när friktionen är liten mellan föräldrarna och barnet kan bli desto jobbigare när det börjar gnissla. Något vi inte heller ska glömma är att anhöriga är så vedervärdigt noga med att behålla sin fasad. Fasaden är viktig för efterlevande. Eftersom att fasaden ska upprätthållas så får man en information som inte speglar hur relationen kanske verkligen har sett ut. Är man inte myndig så står man under en förälder och man har både skyldigheter och rättigheter. Här ställer jag mig frågan hur såg relationen M o övrig familj ut?. Har det drogats en längre tid och E har valt att inte se det.
https://www.umo.se/familj/vald-och-o...igheter-hemma/
Har tänkt detsamma och tycker att mamman brustit i sitt föräldraskap, kanske genom att lämna tvillingarna vind för våg, ensamma många timmar, i början hette det att iaf M var så duktig i skolan och friidrott, det sistnämnda verkar de ha lagt ner 2015 då de började med blodiga slagsmål istället, varför märkte inte mamman något av detta?
Sen tänker jag på föräldrarna i festhuset som påstods vara hemma och som inte verkade bry sig ett dugg. Hade jag bott där hade jag gått in och kollat läget flera gågnger under kvällen och ifrågasatt var alkokoholen, drogerna kom ifrån, stoppat festen...