Citat:
Ursprungligen postat av
mickeloovesbeef
Tycker inte att det är fair att skylla på mamman. Många unga brukar alkohol och droger. Anledningen till det är oftast inte pga. något föräldrarna gjort eller inte gjort. Dessutom är ungdomar bra på att dölja sådana saker. Sedan vet jag såklart inte om det förekom droger på festen, pratar mer allmänt nu. Tycker videon med slagsmålet är hemsk och klandervärd, men det var säkert inget pojkarna talade öppet om med sin mamma. Kanske märkte hon det dock om någon av dom kom hem blodig.
M's mamma förtjänar inte några teorier om huruvida hon har misskött sitt föräldraskap eller ej. Tror hon gjort så gott hon kunnat och av det jag sett verkar hon bry sig otroligt mycket om sina söner.
Håller fullständigt med dig.
Finns ingen som helst anledning att anklaga mamman för någonting.
Tonåringar har alltid en egen vilja och kan vara oerhört duktiga på att undanhålla saker.
Ang slagsmålen kan de lika gärna sagt att de blivit påhoppade, rånade osv så det är ingenting som hon kunde veta.
Ungdomar är bra på att ljuga.
Hon var ensamstående med två pojkar och har gjort betydligt mycket mer än fadern som stack för 8 år sedan. Hon har dragit hela lasset samt tagit helt ansvar själv och gjort det bästa hon kan. Hon verkar vara en fin och kärleksfull mamma och är i en fruktansvärd sorg och mardröm jag inte önskar någon.
Jag lider fruktansvärt mycket med henne och får ont i hela hjärtat när jag ser intervjuer med henne och hon måste ha det fruktansvärt tufft och jobbigt och kan inte föreställa mig hur hon mår. Hon genomgår den värsta tänkbara mardröm en förälder kan tänkas gå igenom.