2021-01-19, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korvstropparen
Kanske bara är jag, men på filmen där han springer, är inte dörren på andra sidan gatan öppen där. Finns det fler som sett honom springa förbi då?
Precis det jag sa
Citera
2021-01-19, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Någon på gatan som såg vem som jagade honom? Rycker man i dörrar bör väl den som jagar vara tätt bakom?
Broder Dennis kanske?
Citera
2021-01-19, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIKDaniel
Vet inte om det är för att klockan är 03:00 eller om det verkligen stämmer men satt och försökte redigera videon lite för att se ifall det gick att urskilja på något bättre sätt.
Kollat på originalet nu säkert 200 gånger och testat redigera på olika sätt

En video från det sista klippet som delades fast redigerad, någon som ser något annat eller är det jag som måste sova och trott att jag blivit en mästare på att redigera?

Ser ut som att någon står i vit hoodie(?) precis vid fönsterkarmen

https://www.mediafire.com/file/p1tt9...ender.mov/file

Edit: någon som står i bakgrunden av hon som filmar eller är jag helt snurrig?
Filmen pausad i sista stunden och ändrad lite:

https://www.bildtagg.se/bild/e5kpzg9erhe8j0bwers2l1wm
Det gjorde du bra 🙂. Jag tyckte redan i filmklippet att det såg ut som att någon sitter i bilen och pekar el är det bara en reflektion el inbillning?? För jag tycker jag ser en arm som sträcks ut. Ser inte åt vilket håll bilen står åt heller.

Tyckte först att tjejen skrattade men min spelare la av precis innan slutet men nu när jag har sett slutet när hon drar upp tröjan hela vägen och jag ser från en annan vinkel så ser det ut som en grimas och att hon är rädd som många också har skrivit.
Senast redigerad av Singlan74 2021-01-19 kl. 14:00.
Citera
2021-01-19, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ssecajabe
Te är inte en person
Han knackade på smslspåret 5 ? (Mikael) och ville komma in för att han frös och ville ha en kopp varmt te att dricka.

Hur vet vi att detta? Just att han sa att han ville ha kopp varm te?

Tjejen som lämnat info har ju gett en uppfattning om att han inte var så lugn...
Citera
2021-01-19, 14:28
Medlem
Fourhundredstrokess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minosa
Jag tycker tjejen som filmar ser vettskrämd ut. Det ansiktsuttrycket tror jag inte man får av att bara bli förvånad över att M springer förbi huset på natten. Inte heller över att man tycker han är ’full och dum’. Känns frustrerande att inte få ta del av vad hon såg mer än det vi ser i filmen, samt vad hon syftade på när hon skrev som hon gjorde (’Jag sa ju det något händer’)

Hon har ju skrivit (i nåt socialt media, ser ut som instagram stories eller snap) att dom haft inbrott i husen i hennes kvarter senaste tiden och att dom även sett ungdomar gå runt och reka inför inbrotten i trädgårdarna. Därför trodde hon först att M var en av dom och filmade honom. Men sen såg hon snabbt att hon kände igen honom och då gick hon ut och pratade med honom. Hon upplevde honom förvirrad och försökte visa honom vilket håll han skulle gå för att komma till "vad det nu var", hem eller till annat ställe han frågade efter (hon nämner inte vad). Och då hade han svarat "På återseende!" och dragit.
Citera
2021-01-19, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatabaka
Hur vet vi att detta? Just att han sa att han ville ha kopp varm te?

Tjejen som lämnat info har ju gett en uppfattning om att han inte var så lugn...

Jag tycker det låter så jävla skumt. Pratar 17-åringar så? "Får jag komma in på en kopp te?" och "På återseende!"
Citera
2021-01-19, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fourhundredstrokes
Hon har ju skrivit (i nåt socialt media, ser ut som instagram stories eller snap) att dom haft inbrott i husen i hennes kvarter senaste tiden och att dom även sett ungdomar gå runt och reka inför inbrotten i trädgårdarna. Därför trodde hon först att M var en av dom och filmade honom. Men sen såg hon snabbt att hon kände igen honom och då gick hon ut och pratade med honom. Hon upplevde honom förvirrad och försökte visa honom vilket håll han skulle gå för att komma till "vad det nu var", hem eller till annat ställe han frågade efter (hon nämner inte vad). Och då hade han svarat "På återseende!" och dragit.
Ok! Det hade jag missat, tack för det. Den förklaringen kan ju motivera ansiktsuttrycken och ev texten också då.
Citera
2021-01-19, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gunghult
Så du vet vad som hände mellan att han lämnade Grabbfesten och sista iakttagelse? Tror att lösningen som vad som hänt finns där
Dom officiella fyra på grabbkvällen känns för få för att det skulle urarta. Dessutom var detta säkert krav från E att hon visste vilka som var där. Vet ingen om några som kom senare till området som bråkat med M OCH D innan. Kan det va så att m och d tröttnat på denna "fight klubb" men vissa inte gav sig å ville hetsa.. E har sagt att m hade haft det jobbigt innan..
Senast redigerad av Grusisnus 2021-01-19 kl. 14:50.
Citera
2021-01-19, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minosa
Ok! Det hade jag missat, tack för det. Den förklaringen kan ju motivera ansiktsuttrycken och ev texten också då.

Igår 17.28 la nån ut det här
Citera
2021-01-19, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Han letade efter en viss tjej enligt tidigare uppgifter.
Behöver man springa dit.? .. Ville han söka skydd där? Han visste väl kanske att han kanske fick nån slags hjälp där i såfall..
Citera
2021-01-19, 15:29
Medlem
Rubberduckies avatar
Någon med barn i rätt ålder eller insyn ändå som kan berätta om det går någon ny korkad "challenge"? Typ "hot water challenge" "skulbreaker challenge" eller att "hånka"? Man ÄR inte slug i sjuttonårsåldern och saknar ofta konsekvenstänk. Kan frågan om te mm ha varit delar i en sådan utmaning? Är det något gatlopp, våld inkluderat?

Själv har jag ingen koll, men kanske någon annan har.
Citera
2021-01-19, 15:38
Medlem
finns en ny artikel i smålänningen, gratis i 20 min till
https://www.smalanningen.se/artikel/...svunne-mattias
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in