2021-01-23, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Candyman666
Följt tråden från början och känner mig tvingad att lägga mina två cent. Varför gör många det så förbannat invecklat... Senast igår läste jag en rusrapport om en person som tagid LSD och hör och häpna....fått snetripp och sprungit ut utan skor och jacka.... Mattias tror jag har fått i sig någon drog på festen, självvalt eller ej, fått en akut drogutlöst psykos och sprungit iväg... i paniken fått för sig att simma ifrån sina imaginära angripare eller gömma sig i vattnet... detta efter att ha knackat på hos personen där han bad om ett glas vatten. Han har med största sannolikhet drunknat. Case closed.
Det som gör det konstigt är att d å dom andra verkar mer eller mindre nyktra . D har ju sprungit hem å kommit tillbaka med E å letat.. Känns ju inte som han var helpackad I allafall.. Tog M nåt i smyg? Om m lämnar festen å han tagit nåt . Borde inte d eller l.. Kollat så han var ok?
Citera
2021-01-24, 00:02
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iAmLane
Rätt åt brorsan /ts
Varför är det rätt åt honom?
Citera
2021-01-24, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Det finns lite oklara uppgifter i sammanfattningen som borde granskas. Vi har en spikad uppgift från MP att två vittnen sett M på Sickenvägen 01:45.02:00.

I sammanfattningen har vi detta.

- Polisen: mycket tyder på att 17-åringen har knackat på hemma hos en person på Replösa mellan väg 25 och Ringleden och frågat efter ett glas vid två-tre tiden på lördagsnatten (oklart om det är Smalspåret 5 som avses). "Men sista spåret är vid Smalspåret."

- Mamma E berättar att hon själv var vid Replösa under natten, vid den plats där Mattias senast hade observerats, och att hon då hörde skrik på hjälp. Var skriket kom ifrån gick inte att lokalisera, och det gick heller inte att se någon (mamman berättar detta i media).

Här är två motstridiga uppgifter. Den första, polisen. Polisen måste tidigt känt till att M varit på Smalspåret vid 01.30. Här pratas det om tider mellan 02:00-03:00. Här näms helt andra uppgifter både platser och tider. (Är detta galematias eller kan det finnas möjlig info?)

Den andra. Här uppger E att hon själv var vid Replösa under natten vid den plats där M senast observerats.

Så då skulle enligt E M ha observerats vid Replösa som sista observation.

Detta blir ju lite märkligt för då går polisen och hennes historia någorlunda ihop medans vår spikade sista observation är Sickenvägen då troligen i närheten av korsningen Sickenv.-Smalsp.

Kan det vara så att vi skulle behöva flytta fram vittnena Sickenv mycket närmare Replösabron?.
Det blir väldigt konstigt om dom mötts nära korsningen Sickingevägen /ringleden . Dvs att M frågar efter vägen till centrum och går mot 25:an som dom sagt.. Borde man inte skrikigt till han
-Öh, det är fel väg!
Eller vänt sig om å kollat åtminstone om han inte gick över Replösabron..
Citera
2021-01-24, 00:19
Citat:
Ursprungligen postat av Grusisnus
Det blir väldigt konstigt om dom mötts nära korsningen Sickingevägen /ringleden . Dvs att M frågar efter vägen till centrum och går mot 25:an som dom sagt.. Borde man inte skrikigt till han
-Öh, det är fel väg!
Eller vänt sig om å kollat åtminstone om han inte gick över Replösabron..
Vi har skrotat hela det resonemanget. Var tidigt i fallet och polisen hade noll koll. Det var absolut felaktig info. I sammanfattningen idag på sid 1 står det att Sickingevägen är senaste observation.
Senast redigerad av sherlocksnake 2021-01-24 kl. 00:23.
Citera
2021-01-24, 00:25
Medlem
Fourhundredstrokess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dansksubba
Dennis Har Inte Dödat Sin Egen Bror! Fatta Det! Dom älskar Varandra! Han Mår Skit Nu Naturligtvis Och Det är Fan Inte Schysst Att Anklaga Honom För Att Va Inblandad I Försvinnandet Av Sin Egen Bror!! Lägg Ner Det Snacket Nu!!!!!

Tror du fortfarande på de somaliska bröderna?
Citera
2021-01-24, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fourhundredstrokes
Menar du han som skriver skit till mammans instakonto? Shadman.

Ingen aning haha vill ja en sammanfattning på allt som hänt typ
Citera
2021-01-24, 00:38
Medlem
Fourhundredstrokess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enihs
Ingen aning haha vill ja en sammanfattning på allt som hänt typ

Allt? Alltså sammanfattning av hela tråden? Ja det var ju en annan sak... Det är nog svårt! För det finns så jävla mycket information men inte ens hälften är bekräftat. Det ändras och skapas trådsanningar om vartannat så det är en jävla röra. Till och med dom mest engagerade är förvirrade.
Citera
2021-01-24, 00:53
Medlem
Kanske dags kolla i skorstenar?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ga...ast-i-skorsten
Citera
2021-01-24, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andath
Kan det då har varit så att M var vid Replösabron då vid den tidpunkten ? Eller kan han varit vid Jörnvägsbron/barnvallsleden ?
Tänkte på en sak också om M finns någonstans på land och att han är död och att det rinner ner vatten från diken och bäckar ner i ån och att det är därför hundar markerar i ån ? Eller brunnar, rinner de ner i ån ?
Intressant, men om han ligger nånstans på land där det rinner vatten så är jag rätt säker på att likhundarna skulle dras till platsen där liklukten är som starkast, alltså om han ligger nånstans på land där det rinner vatten så skulle dom ändå dras till platsen där kroppen ligger.
Men om M är islängd i en brunn och vattnet rinner ner i ån så kanske hundarna har svårt att avgöra det, men jag vet inte!
Citera
2021-01-24, 02:14
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singlan74
Intressant, men om han ligger nånstans på land där det rinner vatten så är jag rätt säker på att likhundarna skulle dras till platsen där liklukten är som starkast, alltså om han ligger nånstans på land där det rinner vatten så skulle dom ändå dras till platsen där kroppen ligger.
Men om M är islängd i en brunn och vattnet rinner ner i ån så kanske hundarna har svårt att avgöra det, men jag vet inte!

Jag har inte följt tråden i detalj, så vet ni det.

Har funderat lite på det där med att mamman hörde rop men kunde inte lokalisera det. Vinden var inte hård 01:50 aktuell natt, dock var riktningen SO 2. Kan det vara så att det hon hörde kom från öster om Lagan?

Hur som helst, det du skriver(fetade) skulle jag hoppa in här och skriva men ser att du har gjort det, och du har rätt för dig.

Ponera att M ligger i ett dike, brunn eller annorstädes där kroppen utsätts för vatten som sedan förs vidare till Lagan, då kan det göra att hundar markerar vid Lagan, och handlar det om kulvertar/dagvattenledningar kan hundarna naturligtvis inte söka sig mot och fram till doftkällan.

Kanske vore det en god idé att titta på platser öster om Sickingevägen?

Om jag inte minns fel så försvann en kille i Linköping(LIU) för något år sedan(tråd finns), hundar markerade i någon damm eller dagvattenmagasin i närheten av universitetet, det visade sig senare att killen låg i en damm inne på en närliggande golfbana. Doft kan färdas långt via vatten, ville bara nämna det, kanske kan ge nya uppslag.

EDIT; Kommer man Sickingevägen norrifrån fram till korsningen väg 25 finns det en vägskylt, Ljungby Ö, Centrum, Idr pl, till vänster om den finns det en brunn till att börja med. Vart leder den tro?
Senast redigerad av OY 2021-01-24 kl. 02:25.
Citera
2021-01-24, 04:29
Avstängd
Jag hoppas och antar att polisen kommit in på M lur och undersökt den. Vet någon hur långt tid det tar för farbror blå att låsa upp? och även hur långt tid de kan få tillgång till Snapchat konversationer & skickade snaps?? Denna app är ju en vardagsyssla där folk spenderar X antal timmar, man kanske kan få fram något timmar/minuter innan han begav sig ut från festen.

Om han nu stoppat in sig något brukar barn fota dessa substanser eller kanske t.om ta en selfie när man är påtänd och spara på Snap (memories) så vart jag vid tidig ålder. Kanske man kan lokalisera om han varit kontakt med någon langare (dagar innan) osv..
Citera
2021-01-24, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag har inte följt tråden i detalj, så vet ni det.

Har funderat lite på det där med att mamman hörde rop men kunde inte lokalisera det. Vinden var inte hård 01:50 aktuell natt, dock var riktningen SO 2. Kan det vara så att det hon hörde kom från öster om Lagan?

Hur som helst, det du skriver(fetade) skulle jag hoppa in här och skriva men ser att du har gjort det, och du har rätt för dig.

Ponera att M ligger i ett dike, brunn eller annorstädes där kroppen utsätts för vatten som sedan förs vidare till Lagan, då kan det göra att hundar markerar vid Lagan, och handlar det om kulvertar/dagvattenledningar kan hundarna naturligtvis inte söka sig mot och fram till doftkällan.

Kanske vore det en god idé att titta på platser öster om Sickingevägen?

Om jag inte minns fel så försvann en kille i Linköping(LIU) för något år sedan(tråd finns), hundar markerade i någon damm eller dagvattenmagasin i närheten av universitetet, det visade sig senare att killen låg i en damm inne på en närliggande golfbana. Doft kan färdas långt via vatten, ville bara nämna det, kanske kan ge nya uppslag.

EDIT; Kommer man Sickingevägen norrifrån fram till korsningen väg 25 finns det en vägskylt, Ljungby Ö, Centrum, Idr pl, till vänster om den finns det en brunn till att börja med. Vart leder den tro?
Hej moderator, kul att du kikar in här 🙂.
Jag läste om den stackars killen (Victor). Polis och MP hade gjort massiva sökningar men så kom det två spårhundar från Sthlm och den ena hunden fick vittring och blev så uppjagad att han hoppade i dammen som låg på en golfbana och där låg kroppen. Polisen hade gjort sök på golfbanan innan och dammen var bara 2-3 m djup (!) så dom tyckte det var konstigt att kroppen inte hade flutit upp.

Har verkligen ingen aning om ropen kan ha kommit öster om men antar att det skulle kunna vara så 😐.

Ang brunnen där så hoppas jag att någon som är boende i Ljungby kan svara på vart den leder. Han kanske helt enkelt har ramlat i där om det är möjligt?
Jag undrar också om ropen på hjälp hördes lika starkt tills det upphörde? Tänker om M ramlat i ån och drivit iväg av strömmar så borde ju ropen blivit svagare ju längre bort han drev. El om ropen lät ihåliga om han hamnat i en brunn?
Hördes några andra röster? El en bil?
Om det stämmer att E och D hörde rop på HJÄLP så borde det ju vara M som skrek, kan inte tänka mig nåt annat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in