Citat:
Ursprungligen postat av
Singlan74
Intressant, men om han ligger nånstans på land där det rinner vatten så är jag rätt säker på att likhundarna skulle dras till platsen där liklukten är som starkast, alltså om han ligger nånstans på land där det rinner vatten så skulle dom ändå dras till platsen där kroppen ligger.
Men om M är islängd i en brunn och vattnet rinner ner i ån så kanske hundarna har svårt att avgöra det, men jag vet inte!
Jag har inte följt tråden i detalj, så vet ni det.
Har funderat lite på det där med att mamman hörde rop men kunde inte lokalisera det. Vinden var inte hård 01:50 aktuell natt, dock var riktningen SO 2. Kan det vara så att det hon hörde kom från öster om Lagan?
Hur som helst, det du skriver(fetade) skulle jag hoppa in här och skriva men ser att du har gjort det, och du har rätt för dig.
Ponera att M ligger i ett dike, brunn eller annorstädes där kroppen utsätts för vatten som sedan förs vidare till Lagan, då kan det göra att hundar markerar vid Lagan, och handlar det om kulvertar/dagvattenledningar kan hundarna naturligtvis inte söka sig mot och fram till doftkällan.
Kanske vore det en god idé att titta på platser öster om Sickingevägen?
Om jag inte minns fel så försvann en kille i Linköping(LIU) för något år sedan(tråd finns), hundar markerade i någon damm eller dagvattenmagasin i närheten av universitetet, det visade sig senare att killen låg i en damm inne på en närliggande golfbana. Doft kan färdas långt via vatten, ville bara nämna det, kanske kan ge nya uppslag.
EDIT; Kommer man Sickingevägen norrifrån fram till korsningen väg 25 finns det en vägskylt, Ljungby Ö, Centrum, Idr pl, till vänster om den finns det en brunn till att börja med. Vart leder den tro?