2021-01-06, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissBlanche
Vad hjälper det att använda dessa hundrar om de befinner sig på fel sida av stan?

Ja, att de inte söker på andra sidan kraftverket i ån
Citera
2021-01-06, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ssecajabe
Jag har sett videon. Då uppfattar vi det olika helt enkelt.

"Jag vill bara att en bror ska få sin bror tillbaka... Eller iallafall att han ska hittas."
Låter inte som att han tänker att det är i livet, tycker jag. Men du har rätt, vi kan tolka del olika.
Citera
2021-01-06, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runarviking
Ja, att de inte söker på andra sidan kraftverket i ån

Har tänkt samma tanke flera gånger. Vad är det som säger att han inte kan ta trillat i på andra sidan? Vem har sagt att det måste vara där de söker? Varför kollar de inte runt mer
Citera
2021-01-06, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monsterbitchen
"Jag vill bara att en bror ska få sin bror tillbaka... Eller iallafall att han ska hittas."
Låter inte som att han tänker att det är i livet, tycker jag. Men du har rätt, vi kan tolka del olika.

Förstår absolut hur du tänker. Funderar mest på hur han uttryckte sig på flera ställen i videon och han sa flera gånger i stil med att Mattias ska hittas och komma hem. Han behöver absolut inte vara i livet men kändes på sättet han pratade och utryckte sig om att det ev fanns en stor chans att han är i liv. Typ som att någon har honom. Sedan att han uttrycker sig om att det finns ungdomar som har fruktansvärt dåligt samvete mm så kanske de vet att han är i livet och att någon har honom och varför. De kanske är skyldiga pengar ihop och han fick sota för det?

Eller så är de inblandade på ett eller annat sett för varför ska de ha dåligt samvete? Det har msn ju inte om msn inte är skyldig till något????
Citera
2021-01-06, 20:07
Medlem
Citat:
Förstår absolut hur du tänker. Funderar mest på hur han uttryckte sig på flera ställen i videon och han sa flera gånger i stil med att Mattias ska hittas och komma hem. Han behöver absolut inte vara i livet men kändes på sättet han pratade och utryckte sig om att det ev fanns en stor chans att han är i liv. Typ som att någon har honom. Sedan att han uttrycker sig om att det finns ungdomar som har fruktansvärt dåligt samvete mm så kanske de vet att han är i livet och att någon har honom och varför. De kanske är skyldiga pengar ihop och han fick sota för det?

Eller så är de inblandade på ett eller annat sett för varför ska de ha dåligt samvete? Det har msn ju inte om msn inte är skyldig till något????

”Vill bara att en bror ska få en bror tillbaka” säger msn väl inte om en person är avlides?
Då säger msn väl mer typ ” vill att han ska hittas så familjen får ett avslut och kan gå vidare och sörja”? Typ mer något sådant?????

Eller har jag fel.
Tycker bara ordvalen är lite konstiga?
Citera
2021-01-06, 20:12
Citat:
Ursprungligen postat av monsterbitchen
Tycker det låter mer som att , bröderna kommer återförenas varvid en av dem är sur på den andre.
Jag tycker inte det låter som om M är skadad , tvärtom försöka ge sin bror en ordentlig örfil emotionellt.
Jag tror M kommer hem snart.
Citera
2021-01-06, 20:20
Citat:
Har tänkt samma tanke flera gånger. Vad är det som säger att han inte kan ta trillat i på andra sidan? Vem har sagt att det måste vara där de söker? Varför kollar de inte runt mer
Sökhundar skulle leda till andra sidan av kraftverket isåfall, klart att polisen sökt i ån där också.
Citera
2021-01-06, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Sökhundar skulle leda till andra sidan av kraftverket isåfall, klart att polisen sökt i ån där också.
Det är galler där som gör att större grenar, småträd mm stannar kvar. Omöjligt att en människa kommer igenom.
Citera
2021-01-06, 20:39
Det finns en möjlighet att M finns i den gamla plastfabriken i Kärda (Det finns många rum där).
De som förut huserade i Ljungby och kallade sig Dark Forest.

Jag tror att M är där. Finns det något fönster som är täckt med plywoodskiva på andra våningen?
Citera
2021-01-06, 20:42
Citat:
Ursprungligen postat av atcjoooo
Det är galler där som gör att större grenar, småträd mm stannar kvar. Omöjligt att en människa kommer igenom.
Jag förstår hur du menar. Vad jag syftar på är att om han M skulle gått till andra sidan för att där isåfall trilla i.
Det är garanterat undersökt redan. . Polis kollar hela området plus närområden.
Citera
2021-01-06, 20:45
Medlem
Citat:

Kan ju vara så att de kanske bjudit på droger eller mycket sprit vilket gjort att han flippat eller nåt. Därmed ha dåligt samvete, har inte följt tråden men de första jag tänkte på när han lämna festen som han gjorde var droger.

Killgissar på att han gått ner till ån påverkad för att kissa och trillat i plurret. Såg ju hur det söktes efter hon tjejen nere i Landskrona som hamna i vattnet och spolades upp på strand en bra bit från ”brottsplatsen”.
Citera
2021-01-06, 21:01
Medlem
Någon som vet om några hjälp organisationer eller polis sökt på Ljungby semesterby?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in