Så bra du vet bättre, vad är din teori? Sen skrev jag inte att han åkt iväg direkt.
Kan han hållit sig gömd och fanns det någon hotbild? (Man kan spekulera eller?) Pappans deltagande var måttligt. Var det nu säkert Mattias och inte brodern som sprang runt ”psykosaktigt”?
Låt oss höra på dig själv! Han skulle dyka upp till våren skrev du..
Dessa emoys..från lägre till lågt.
Jag har också funderat på om det verkligen var Mattias och inte brorsan... Svaret finns i det som hände innan någon (M eller D) sprang ut. Sanna mina ord - om inte vännerna vet vad som hände ska jag äta upp min hatt.
Så bra du vet bättre, vad är din teori? Sen skrev jag inte att han åkt iväg direkt.
Kan han hållit sig gömd och fanns det någon hotbild? (Man kan spekulera eller?) Pappans deltagande var måttligt. Var det nu säkert Mattias och inte brodern som sprang runt ”psykosaktigt”?
Låt oss höra på dig själv! Han skulle dyka upp till våren skrev du..
Dessa emoys..från lägre till lågt.
Jag har inte följt fallet sedan vintern då han försvann och redan då var jag av åsikten att han ligger i ån någonstans. Det lite som jag har läst ikapp mig så ser jag inte att något mycket nytt har kommit fram heller.
Det mest logiska svaret är oftast det rätta och det tror jag också i detta fall
Jag tror han var väldigt hög/full/psykos av något slag så han hamnade i vattnet. Han kanske bara skulle och pissa före han for över till den andra festen eller hem. Om man ska lita på vittnenas uttalanden så var ju något verkligen fel med honom just då han försvann från den första festen.
Är dock överraskad att kroppen inte har dykt upp ännu. Han kan lika bra har tappat bort sig i skogen och bara fortsatt att gå i sitt psykos-stadie.
Spekulera kan man ju såklart men känns dumt att spekulera om man inte har någon grund alls för dem.
Han har gått/sprungit runt i strumpor, i kyla på grusade vägar och stigar och även i terrängen. Varför finns eller fanns det inga blodspår?? Han borde ju fördärvat fotsulorna.
Sedan tror jag oxå att han ramlat i Lagan. , vet inte hur hundarna markerar. Dom följer spåret ner till Lagan, men om han föll i och åkte iväg med strömmen fort nerför mot olika kraftverk. Finns det ingen chans att han passerat utan att fastna i något galler? Kan inget om kraftverk, men är det helt avstängt med galler tvärs över ån? Finns det ingen chans att passera? Det är många kraftverk innan havet.
Jag har inte följt fallet sedan vintern då han försvann och redan då var jag av åsikten att han ligger i ån någonstans. Det lite som jag har läst ikapp mig så ser jag inte att något mycket nytt har kommit fram heller.
Det mest logiska svaret är oftast det rätta och det tror jag också i detta fall
Jag tror han var väldigt hög/full/psykos av något slag så han hamnade i vattnet. Han kanske bara skulle och pissa före han for över till den andra festen eller hem. Om man ska lita på vittnenas uttalanden så var ju något verkligen fel med honom just då han försvann från den första festen.
Är dock överraskad att kroppen inte har dykt upp ännu. Han kan lika bra har tappat bort sig i skogen och bara fortsatt att gå i sitt psykos-stadie.
Spekulera kan man ju såklart men känns dumt att spekulera om man inte har någon grund alls för dem.
Har följt fallet sedan dag 1. Sett att du avfärdat teorier om att det skulle varit ”annat med i bilden”. Samt att du vidhåller att det är en olycka? Kan du tydligare definiera vad man ska ha för grund på Flashback för att kunna spekulera?
Kan vi avfärda att det var brodern som sprang omkring påverkad/förvirrad och inte Mattias?
Aftonbladet idag: Död person hittad i hamn. Kroppen tros ha legat i vattnet en längre tid.
Ljunby - Landskrona 10-14 mil?
Kroppen ska genomgå en rättsmedicinsk underökning
Aftonbladet idag: Död person hittad i hamn. Kroppen tros ha legat i vattnet en längre tid.
Kan det vara han? 😥🙏
Det var det första som jag tänkte. Rinner vattnet mellan städerna?
Kan det vara han? 😥🙏
Den tanken slog mig också. Vi lär få reda på det inom sin tid.
Han har gått/sprungit runt i strumpor, i kyla på grusade vägar och stigar och även i terrängen. Varför finns eller fanns det inga blodspår?? Han borde ju fördärvat fotsulorna.
Sedan tror jag oxå att han ramlat i Lagan. , vet inte hur hundarna markerar. Dom följer spåret ner till Lagan, men om han föll i och åkte iväg med strömmen fort nerför mot olika kraftverk. Finns det ingen chans att han passerat utan att fastna i något galler? Kan inget om kraftverk, men är det helt avstängt med galler tvärs över ån? Finns det ingen chans att passera? Det är många kraftverk innan havet.
Dammluckorna var faktiskt av misstag öppna uppåt 10 timmar en av de första dagarna av hans försvinnande. Så helt omöjligt är det kanske inte att han kunnat passera kraftverket här i Ljungby. Men det kanske inte hade gått att passera det ändå?
Senast redigerad av Gardenflowers 2022-10-16 kl. 02:46.
Lagan mynnar ut i Laholmsbukten i höjd med Mellbystrand
Otänkbart att han kan nått havet då det finns ett gäng kraftverk på vägen.
Däremot kan han passerat kraftverket i Ljungby och ligga mellan Ljungby och kraftverket i Traryd.
Otänkbart att han kan nått havet då det finns ett gäng kraftverk på vägen.
Däremot kan han passerat kraftverket i Ljungby och ligga mellan Ljungby och kraftverket i Traryd.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!