2020-12-06, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AggressivtMongo
Han måste varit rejält borta om det tog honom en timma att förflytta sig 250-300m.
Drabbade mig på väg till nyårsfest, jag och polarn var berusade, fast inte supermycket, gick och gick, missade tolvslaget med en kvart. Tog 45 min att gå 800 meter.

Efter det har jag förståelse för sån här tidsaspekt.
Citera
2020-12-06, 01:30
Medlem
exoticspices avatar
Polisen säger att dom gärna vill hitta honom välmående. Vid andra fall där personer försvinner brukar dom väl inte uttala sig på det sättet, utan mer att hitta honom/henne vid liv.

Mattias ser ut som vilken ung kille som helst på bilden, men innerst inne kanske han inte mådde så bra och därför gick dom ut så snabbt som dom gjorde och började söka efter honom. Han lämnade festen på ett väldigt underligt sätt, utan mobil, plånbok, jacka och skor.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...unnen-17-aring
Citera
2020-12-06, 05:30
Medlem
Från mammans facebook i kommentarerna ang smalspåret 8:
Citat:
Hej [mammas namn] ,jag /Vi bor på Smalspåret 8. Där er son sågs sist vi har varken hört eller sätt något desvärre. Jag var ute i morse och bad min man och kolla o vår lekstuga och i vårt uterum efter vi läste Smålänningen..
Vill bara tillägga att vi har inte filmat eller sätt något. Då rykterna går att vi har gjort det. Vi log och sov.

https://www.facebook.com/*rika.b*rg1
*=eo

Så jag antar att det är fel adress som mamma skrev i sitt inlägg, eller att det är en felaktig rykte som mamma hört. Eller att det blev filmat från ett hus bredvid, men det låter konstigt då man brukar väll inte rikta sin övervakningskamera mot andras tomtar.
Senast redigerad av gdamian 2020-12-06 kl. 05:33.
Citera
2020-12-06, 08:30
Bannlyst
Jag har hört lite rykten att Mattias skulle vara död, självmord. Vi får se om det ligger någon sanning där. Hoppas inte!
Citera
2020-12-06, 08:37
Medlem
EdKempers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iAmLane
Jag har hört lite rykten att Mattias skulle vara död, självmord. Vi får se om det ligger någon sanning där. Hoppas inte!
Det misstänker jag med tyvärr. Hade en bekant som gjorde precis likadant. Han bara sa ”nej nu går jag”, och så sköt han sig bara sådär. Han va också på fest och va väldigt berusad....
Citera
2020-12-06, 08:38
Medlem
Rubberduckies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iAmLane

06.40 dd letade Polisen fortfarande enligt deras händelsesida, men klart, saker kan komma fram på ett par timmar.
Citera
2020-12-06, 09:06
Medlem
Hamsterbolls avatar
Vet man varför han sprang ut? Antar att han var ledsen och arg? Hade de bråkat eller hade de ett kärleksförhållande?
Citera
2020-12-06, 09:10
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokolle
Pratade med en som var på festen, Mattias hade bara ställt sig upp och sagt ”jag drar nu”. Inget onormalt i rösten, inte uppriven, allt frid och fröjd. Sen gick han ut ur rummet de satt i och försvann, men hans skor, plånbok, mobiltelefon samt jacka var kvar efter han hade lämnat.

Kan de ha knarkat och han dog? Och de andra fick panik och hittade på detta?

Om han var utan skor och mobil... känns som om han aldrig lämnade lägenheten?
Citera
2020-12-06, 09:22
Medlem
Får tyvärr självmordsvibbar av det här. 😢
Citera
2020-12-06, 09:40
Medlem
Polisen avbryter allt sökande just nu...
Citera
2020-12-06, 09:45
Medlem
Polisen ska fortsätta sökandet men vill inte ha hjälp av FIKK
Citera
2020-12-06, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caporegime
Polisen ska fortsätta sökandet men vill inte ha hjälp av FIKK

Då tror dom sig veta vad som hänt.
Citera