Citat:
Ursprungligen postat av
X6
Ja nu vet vi inte om han sprang eller inte i strumpor flera mil för att hålla värmen?! Han gick troligtvis vilse ibland husen med syfte att ta sig till klotvägen. Hypotetiskt klarar man sig inte länge i 2+ med vind. Det låg delvis snö den natten.
Personer har pratat med honom under senare delen av natten, om han var irrationell kan de bero på hypotermi likaväl. Ingen vet vad eller om HAN tagit droger 100%.
Och det hjälper inte ett dugg!! om du vet att han tog E eller Benzo,ghb ... Annars kan du säga vad han är eller vad man tar vägen på dom olika drogerna? Hypotermi infaller snabbt även med droger! Hitta annat fokus.
Fokuserar på vad jag vill.
Sluta tramsa, det man vill veta är om han var kraftigt förvirrad eller ej, oavsett orsak. Med det menar jag att saker som man normalt kan utesluta om han var bevisat nykter och frisk mentalt, som att skulle ha sprungit rakt in i skogen mitt i natten, inte kan uteslutas då.
Var han förvirrad/psykotisk kan man göra sådana grejer, var han fullt normal kan man dock utesluta det.
Det är alltså inte drogerna i sig som är det centrala, utan vad som skulle kunnat ha bidragit till ett sådant konstigt beteende. För mig ligger det närmare att tro att han var påverkad av något eller akut psykiskt sjuk, än att han skulle ha drabbats av hypotermi så snabbt, även om det inte är omöjligt så klart. Han var väl o härjade bland husen relativt kort tid efter han stuckit från festen?
Varför utesluta en möjlig anledning helt? Jag håller hellre dörren öppen för flera tills de går att utesluta med konkreta bevis.