2021-11-08, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
Om han nu träffade på en bekant på smalspåret där han drog igång ett billarm är väl risken stor att hon förde den infon vidare till andra gemensamma bekanta. Kanske genom att skriva på Facebookchatt eller liknande "M var här och var påverkad drog igång billarmet, farsan hotade ringa snuten". Detta kommer då till någons kännedom som använder infon för att åka och plocka upp M. Kanske den som försett honom med droger och som inser att M:s beteende kan komma att föranleda att han blir inplockad av snuten och att det då kan framkomma vem som dealat. Hoppas polisen haft kontakt med tjejen om huruvida hon fört info om att hon sett M i det skicket vidare den kvällen. Han kan till och med ha blivit upplockad vid mammans bostad enligt denna teori. I det skick han befann sig i borde han blivit funnen vid det här laget om brott inte ligger bakom.

Man får ju hoppas att polisen verkligen har kollat upp detta noga!
Citera
2021-11-09, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnR.Sweden
Kvarlevorna som finns i ån verkar inte förflyttas. Utan ligger någorlunda fast.

Vi gör ju detta helt ideellt så saker kommer alltid att saknas då vi inte har oändliga resurser.

Har kollat på era videos och det är verkligen svårsökt vatten. Men jag undrar, är det inte läskigt att dyka i sådant vatten och kanske finna en död människa? Vad kan finnas kvar av honom nu? Är det bara skelett eller fortfarande en människokropp i dåligt skick?
Citera
2021-11-09, 10:05
Medlem
Citat:
Massa medium som skrivit både här och där. Dom flesta vill ha en massa pengar för att berätta var han finns....

Att han inte hittats behöver inte betyda att ett brott ligger bakom. Både på land och i vatten kan de tvära extremt svårt att hitta en kropp. Finns många fall där en kropp hittad efter flera år i områden som varit riktigt väl genomsökta för att det helt enkelt räcker att man gått en meter vid sidan av och kroppen ligger dold i lite vatten eller under vegitarion.

Du har absolut rätt i detta du skriver . En kille från mina trakter for genom isen med skotern för x antal år sedan . Skotern fick de upp men kroppen hittades inte . För ett år sedan hade kroppen flutit upp och hittades . Den hade legat om jag inte minns fel 4-5 år i vattnet . De identifierade killen på kläderna ( skoteroverallen ) och att han hade sitt körkort / skoter i overallen . Detta blev en chock för familjen och som de sa …. Vi hade gjort ett slags avslut redan och nu dras allt i gång igen med ännu en begravning . Lika med Lucas ( Jämtland / Strömsund hittades efter kroppen flöt upp ett år efter försvinnandet . Och det behöver inte vara ett brott för att kroppen inte hittats utan ibland finns det orsaker även fast de är märkliga men naturliga .
Citera
2021-11-09, 11:09
Medlem
SnR.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wiihoo
Har kollat på era videos och det är verkligen svårsökt vatten. Men jag undrar, är det inte läskigt att dyka i sådant vatten och kanske finna en död människa? Vad kan finnas kvar av honom nu? Är det bara skelett eller fortfarande en människokropp i dåligt skick?

Det är troligtvis en kropp vi letar efter som är dåld i dyn. Vi vet vad vi gör och det är inte första gången vi letar efter sådant här.

Mvh SnR Sweden
Citera
2021-11-09, 12:32
Medlem
Liberty75s avatar
Ny tråd idag om en 20-åring som blivit knivskuren i Ljungby. Två tonåringar anhållna.
Det verkar vara väldigt tyst om saken och inga pratar om det.

På samma sätt har det ju varit märkligt tyst gällande M:s försvinnande.
Tänker att det kanske är samma gäng/samma individer involverade. Vem vet. (Jo, någon vet)
Citera
2021-11-09, 16:34
Medlem
BlameItOnAcons avatar
Citat:
Du menar den där ån som är flera mil lång, 40-70m bred och på vissa ställen 30m djup? Ja det är ju en liten piss å verkligen. Nu har vi lyckats begränsa området till 150x40m och 18m djupt. Men om du anser att det är väldigt lätt att hitta något där så får du gärna komma och visa oss.

Mvh SnR Sweden

Kunde man hitta Kim Walls kroppsdelar ute på havet med hjälp av likhundar ska det väl inte vara svårare att hitta en kropp med likhundar i lagan om han ligger där eller vad är det som är så speciellt i det här fallet?
Citera
2021-11-09, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Ny tråd idag om en 20-åring som blivit knivskuren i Ljungby. Två tonåringar anhållna.
Det verkar vara väldigt tyst om saken och inga pratar om det.

På samma sätt har det ju varit märkligt tyst gällande M:s försvinnande.
Tänker att det kanske är samma gäng/samma individer involverade. Vem vet. (Jo, någon vet)
När det blir så där "tyst" så brukar det bara betyda en sak.
Citera
2021-11-09, 16:41
Medlem
SnR.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlameItOnAcon
Kunde man hitta Kim Walls kroppsdelar ute på havet med hjälp av likhundar ska det väl inte vara svårare att hitta en kropp med likhundar i lagan om han ligger där eller vad är det som är så speciellt i det här fallet?

Sikten, strömmen och att botten rör på sig är största skillnaden. Hundarna har begränsat området väldigt mycket. Så det är hundarnas markeringar man dyker på hela tiden. Så någon typ av mänskliga kvarlevor finns i zonerna som dyks av allt efter som.

Mvh SnR Sweden
Citera
2021-11-09, 19:25
Medlem
Citat:
Sikten, strömmen och att botten rör på sig är största skillnaden. Hundarna har begränsat området väldigt mycket. Så det är hundarnas markeringar man dyker på hela tiden. Så någon typ av mänskliga kvarlevor finns i zonerna som dyks av allt efter som.

Mvh SnR Sweden

Ni gör en beundransvärd insats. Lider så med mamman och brodern. Måste vara fruktansvärt att inte veta. Bättre att få ett avslut och svar än att leva i ovisshet.
Citera
2021-11-09, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElimGarak
Det hedrar dig att du är med i sökandet.

Däremot tycker jag att det är polisens sak. En person har försvunnit under märkliga omständigheter som tyder på att ett brott begåtts. Att då polisen kan påstå att det inte är något brott bakom försvinnandet är ytterst märkligt vilket får mig att tvivla på polisens arbete i detta ärende.

Jämför med damen som försvann i närheten av Skellefteå i vintras. Där var polisen mer aktiv i sökandet.

jag tycker att polisen borde pressa medlemmarna i det där gänget som Mattias och hans brorsa var med i. Jag är ganska säker på att svaret på gåtan finns där.
Absolut. Menar att polisen inte orkar ta tag i detta och säger att det inte finns misstanke om brott. Står bara en fet polis o glor när dom söker.
Citera
2021-11-10, 12:28
Medlem
ying-CreUyangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sniper33
Absolut. Menar att polisen inte orkar ta tag i detta och säger att det inte finns misstanke om brott. Står bara en fet polis o glor när dom söker.

Varje dag läser jag här. Det berör mig så djupt att han fortfarande är borta.
Hur ofta gör ni dykningar?
Det är beundransvärt det ni gör.
Jag hoppas att det snart ska få ett slut, att Mattias hittas.
För mamman och broderns skulle.
Jag brukar swisha en slant för att göra något, i sökarbetet.
Citera
2021-11-10, 12:57
Medlem
SnR.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ying-CreUyang
Varje dag läser jag här. Det berör mig så djupt att han fortfarande är borta.
Hur ofta gör ni dykningar?
Det är beundransvärt det ni gör.
Jag hoppas att det snart ska få ett slut, att Mattias hittas.
För mamman och broderns skulle.
Jag brukar swisha en slant för att göra något, i sökarbetet.

Vi dyker varannan helg så som det är nu.
Brukar bli runt 15h i vattnet varje dykhelg.

Mvh SnR Sweden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in