2020-12-16, 22:15
Citat:
Ursprungligen postat av r_o_n
Denna bunker ligger i Hovdinge, typ en halv mil väster om Ljungby. Från "festen" är det till Kennets hus (Hovdinge gamla skola) lite öbver sex km.

https://www.google.se/maps/dir/%C3%8...92!1m0!3e0!5i1

Hur är det med urban explorer i området då? (Där festen var)
Att spårhunden leder till 25 :an och spår finns på andra platser ... kan ju vara att M varit på platserna innan han försvann.

Det ska finnas 12 olika .. för ungdomar kallade spökplatser i Ljungby. .. vilka är dessa?
Senast redigerad av Massonite 2020-12-16 kl. 22:31.
Citera
2020-12-16, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atcjoooo
Dom vet nog mycket, mycket mer än vad vi vet men ligger han i vattnet i Tutaryd så får naturen ha sin gång. Det är strömt och djupt. Polisen har lagt de resurser de kan undvara de första dygnen han försvann så vad jag antar är det nog upp till anhöriga och frivilliga att fortsätta.

Vad menar du? Det är max 5m och snitt 2m djupt. Strömt??? Den sjön ligger så stilla den kan.. https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Stor...,_Sm%C3%A5land

Hunden slutade söka där men fortsätter man så kan han likaväl hamnat i Bräkentorpsjön! Inte ett hus i närheten. All info och iakttagelser är viktiga. Sök vidare och häng inte upp er på droger och skit. Viktigt att han hittas.
Citera
2020-12-16, 22:24
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Hur är det med urban explorer i området då? (Där festen var)
Att spårhunden leder till 25 :an och spår finns på andra platser ... kan ju vara att M varit på platserna innan han försvann.
Vad för utbildning har M ? Gymnasium?
Citera
2020-12-16, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Barfota och i thsirt din åsna. Och det behöver inte röra sig om ”bara några timmar”. Han kan ha gått vilse i skogen hög som ett hus. Han är ju uppenbarligen fortfarande försvunnen. Sedan finns risken att han druttat i ån.

Vinden är ju det farligaste brukar man säga, därav vikten av att hitta vindskydd snabbt.

Någon som vet hur blåsigt det var just den natten i Ljungby? Kollade SMHI, men det tar en stund innan det sammanställs och publiceras verkar det som så man kan bara få data som är äldre än 3 månader.
Citera
2020-12-16, 22:26
Medlem
Citat:
Vad för utbildning har M ? Gymnasium?

Han är ju 17, så andra året på gymnasiet om vi antar en ostörd skolgång.
Citera
2020-12-16, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X6
Ta av dig kläderna och gå ut 4 timmar så får vi se om du lever..

Vid mild nedkylning har man en kroppstemperatur på 32–35 °C, förhöjd puls, blodtryck samt andningsfrekvens och huden är kall. Ibland är personen förvirrad. Medelsvår nedkylning, 28–32 °C, leder till sjunkande puls och blodtryck, blek hud och lägre andningsfrekvens, för energidepåerna börjat ta slut. Vid svår nedkylning, med kroppstemperatur under 28 °C, är personen medvetslös och det kan vara svårt att mäta några livstecken överhuvudtaget
Man springer.!!!.skulle lätt klara 6 timmars löpning själv i dessa goda löptemperaturer.. Ni verkar inte tro att man kan överleva i plusgrader.. gissar att han blivit trött efter tre mil ungefär..sen är det kanske det värre har inträffat
Citera
2020-12-16, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X6
Sök vidare och häng inte upp er på droger och skit. Viktigt att han hittas.

Ingen som ”hänger upp sig” på droger. Vilken sorts drog han eventuellt tagit kan ge en bild av hur hans rus var, hur tungt påverkad han kunnat bli och hur pass irrationellt han skulle kunnat ha betett sig. Det kan hjälpa när man försöker få ett hum om hur han kan ha rört sig.
Citera
2020-12-16, 22:34
Citat:
Ursprungligen postat av dronesoul
Han är ju 17, så andra året på gymnasiet om vi antar en ostörd skolgång.
Vilken gymnasie utbildning?
Citera
2020-12-16, 22:37
Medlem
Citat:
Vilken gymnasie utbildning?

Det har jag ingen aning om. Hur så?
Citera
2020-12-16, 22:40
Citat:
Ursprungligen postat av dronesoul
Det har jag ingen aning om. Hur så?
Tänker mig om han är tekniskt lagd.
Citera
2020-12-16, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rolle76
Ni verkar inte tro att man kan överleva i plusgrader

Kanske om det är vindstilla, men är det blåsigt överlever man inte många timmar hur mycket man än springer skulle jag tro. Speciellt inte om man är ganska tunn i kroppen och är ute i bara T-shirt.

Nu vet jag dock inte om det var blåsigt.
Citera
2020-12-16, 22:45
Medlem
Hade han dyrbar jacka och skor? Skulle han träffa någon som han var i skuld till och lämnade medvetet persedlarna på festen för att inte bli rånad på dem men blev istället bortförd? Vet inte hur det är i Ljungby men i Göteborg är det tyvärr väldigt vanligt att ungdomar rånas på dyra kläder. Hur var det med mobilen, var den också kvar på festen? Nu tänker jag att blev uppringd av någon som krävde pengar av honom och att han bara skulle ut och ”prata” med dem men de överföll honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in