2020-12-13, 00:57
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
Källa?
Ingen bra källa, denna tråd.
Om det skapats i tråden så är det ju inget att ha, men.....
https://www.flashback.org/sok/?so=pd...t=3287002&sp=1
Citera
2020-12-13, 01:01
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trullsaa
Är boende i Ljungby ute och letar efter honom? Missing People och Fikk?
MPS och FIKK var ute lördagen. De har utökat sitt sökområde, även mot Tutaryd, enligt lokaltidningen.
Citera
2020-12-13, 01:04
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna
Det borde väl inte ta mer än 5-10 minuter att springa mellan fastigheterna i lugn takt. Dennis kanske inte ville ringa och oroa henne i onödan om nu Mattias hade vart hemma.
Enligt google maps är det 1,5 kilometer och det tar 18 minuter att gå sträckan.
Citera
2020-12-13, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King-of-Insight
Det låter vettigt rent logiskt. Ett av problemen verkar vara att om man ser på varje aspekt logiskt så kan de verka rimliga i sig själva, men sätter man ihop dem i ett sammanhang så blir det en massa motsägelser. Tex så kan en aspekt, en del av händelsekedjan förklaras på ett logiskt sett, men då medför detta att något annat blir ologiskt.

Hans beteende att lämna alla saker och gå ut låter som du säger som något man kan göra i panik, för att fly något. Alternativt pga drogutlöst förvirring. Men, om man antar detta, så stämmer det inte med sammanhanget särskilt väl. Ingen av killarna har antytt att han verkar vara i sådan sinnesstämning. Har han drogat sig i smyg på festen, och sedan, från att ha varit normal hela tiden tills dess, och lugnt meddelat att han går. Då skulle det ha utlösts en panikreaktion på ett mycket kort ögonblick där han varit utom synhåll från de andra på väg till dörren, tills att han går ut utan sina grejer. Och vad skulle kunna ha skrämt upp honom på en fest med brorsan och andra kompisar, i ett hus där föräldrarna dessutom varit hemma. Det talar emot att något bråk har uppstått.

Möjligen möjligen om han haft mobilen i jackfickan i hallen vid dörren, och tittat på den och där sett något meddelande som försatt honom i ett uppjagat tillstånd, och han bara instinktivt sprungit ut. Det är inget jag själv tror, Men det är ungefär såna små tangerade logikområden som man får om man ska sätta ihop hans beteendelogik med situationslogiken, tyvärr.

PS Undrar dock om mobilen kollats, om de kommit in i den, har inte hört något om det.

Jaha okej. Har som sagt inte läst allt noga. Jag trodde han varit i ett annat hus och sprang ifrån bror och vänner i panik för att springa hem till mamma och att han då försvunnit på vägen dit... sen om någon tagit honom eller ja vad det nu kan vara...
Jag har helt missat att han var hemma med sin bror vänner OCH mamma...
Väldigt märkligt alltihop. Men då kanske din tes stämmer?!
Citera
2020-12-13, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubberduckie
Ser att enligt sidan Drogvarningar på Facebook varnas det bl a för oren/falsk alprazolam och diazepam, dvs benso, i Helsingborg. Skall orsaka skada och t o m död. Tänker att det inte är långt bort geografiskt. Bara ett uppslag för de som liksom jag tror att han kan ha fått i sig något, medvetet eller omedvetet.

Om de har tagigt Ksasol på festen så kan det med stor sannolikhet vara från Helsingborg. Det vet jag. Källa osv tänker jag inte att nämna.
Citera
2020-12-13, 01:32
Ljungb* FIK
P13
Stafett 5x60m Plats:
Fredriksskan* IP, Kalma*

Luca* Johansso*-03 (På festen)
Jaco* Thelande*-03
Vill* Andersso*-03
Mattia* Bor*-03 (På festen)
Denni* Bor*-03 (På festen)

Fattas 3 st till på festen vilka var dom?

https://docplayer.se/28167565-Kval-2...vaxjo-vit.html

Drogpolicy Ljungb* FIK
https://www.ljungbyfriidrott.se/glob...2009-11-11.pdf

Senast kända löpning som MB gjorde var klubbmästerskapet 7 Maj 2019,

https://www.ljungbyfriidrott.se/glob...m_ljungby1.pdf
Senast redigerad av sherlocksnake 2020-12-13 kl. 02:02.
Citera
2020-12-13, 01:32
Medlem
cordelias avatar
Jag började tänka på en sak nyss. En orsak till att han gick iväg utan mobilmskulle kunna vara att han inte ville att mamman skulle se att han inte var kvar på Ågårdsgatan. Han visste antagligen om att hon ”positionerar” bröderna. Hon har berättat i en intervju att hon kollade flera gånger under natten att ”han var där han skulle vara”.

Detta förklarar dock inte skorna och jackan.

Jag vet inte om det även finns skäl att inte ta med mobilen om man ska ut och köpa nåt olagligt?
Citera
2020-12-13, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jokri85
Jaha okej. Har som sagt inte läst allt noga. Jag trodde han varit i ett annat hus och sprang ifrån bror och vänner i panik för att springa hem till mamma och att han då försvunnit på vägen dit... sen om någon tagit honom eller ja vad det nu kan vara...
Jag har helt missat att han var hemma med sin bror vänner OCH mamma...
Väldigt märkligt alltihop. Men då kanske din tes stämmer?!

Nä jag kanske skrev lite otydligt, men nej inte hemma med brorsan och mamman i deras eget hus. Festen med killarna, inkl brorsan var i en kompis hus, på Ågårdsvägen. Jag bara la till en uppgift som kom in någon av de senaste dagarna, att föräldrarna i DET HUSET, alltså kompisens föräldrar, påstås ha varit hemma när killarna varit där. Vilket talar lite emot ett initialt tänkbart scenario att någon form av bråk skulle uppstått mellan killarna. Tjafsat kan de ju ha gjort lite men verkar inte varit något högljutt slagsmål direkt utan verkar ha gått lugnt till enligt både övriga killar och föräldrarna i huset har inte sagt något som motsäger detta. Så hela detta sammanhang gör det svårt, men kanske inte omöjligt, att få ihop med att han flytt ut i panik.
Citera
2020-12-13, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r_o_n
Enligt google maps är det 1,5 kilometer och det tar 18 minuter att gå sträckan.
Han hade cykel men den var också kvar.
Citera
2020-12-13, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
Vilken bro är det det ska ha hörts bråk/ståhej 10 min efter besöket hos en boende på Smalspåret?
Måste vara stora bron över Ringvägen.
Citera
2020-12-13, 02:48
Citat:
Ursprungligen postat av atcjoooo
Måste vara stora bron över Ringvägen.
Namn på bron?

https://leif-photo.se/ljungby%20bridges.html
Citera
2020-12-13, 03:38
Medlem
Min tanke om det hela är att han dött av Fentanyl om han nu tagit de på festen, han har möjligen gått hem och upplevt smärta eller att han mått illa och sprungit nånstans och fått ett hjärtstopp, fentanyl ska man absolut inte leka med 50x starkare änn heroin. Kan räcka med 3mg för dö av den drogen, Sen att såna här unga personer ska använda sånt är tragiskt förmodligen har de ingen koll på vad det är. Hoppas de hittar han snarast men känns som de blir inga trevliga besked :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in