Citat:
Ursprungligen postat av
OY
I poden pratas det om hål i den upphittade strumpan. Vi har också fått till oss att E och brodern hörde en skällande hund i riktning Midsommarvägen, om jag inte har missförstått någonting.
Det kan gå hål i en strumpa om man promenerar utomhus utan skor, men också om till exempel en hund biter tag i strumpan och drar loss den från foten.
Är det uteslutet att en hund har burit omkring på M ena strumpa i riktning Tutarud?
Det måste inte tvunget vara M som har rört sig mot och till Tutaryd, det kan också vara hans tillhörighet som har förts genom skogen av någon, tänker jag.
Den där kompisen i Tutaryd, har han eller hon en hund?
Det står ingen hund registrerad på den familjen och jag tror inte dom har med saken att göra.
Strumpan låg vid Midsommarvägen, det är långt ifrån Tutaryd. Sökhunden Sonja spårade så vitt jag har förstått Mattias från Smalspåret ut till Midsommarvägen och vidare ut mot cykelvägen som löper längs 25:an via kraftledningsgatan och sedan i riktning mot Tutaryd.
Möjligt att Mattias var på väg till sin kompis med aldrig kom ända fram. Det är viltstaket mellan 25:an och cykelvägen men det finns flera öppningar i staketet om man vill korsa vägen. Kolla Google Maps street view så ser ni.
Om jag inte minns fel så sades det i podden att Erika och Dennis hörde hundskall som kom från Replösaområdet när dom stod nere vid järnvägsbron. Det är långt ifrån Midsommarvägen, tror inte det hade hörts så tydligt ända dit.
Min gissning är att han blev skrämd i skogsdungen vid Bondegatan tidigare på kvällen och sedan försökte gömma sig från dom som var efter honom då han försökte öppna dörrar vid Smalspåret. När han lämnat Smalspåret tänkte han istället glömma sig vid Midsommarvägen där det byggdes nya villor. Men han blev hittad och flydde genom skogen. Sedan plockade hans förföljare honom ute vid 25:an där han redan var i dåligt skick pga kylan och avsaknad av skor.
Detta är endast mina spekulationer. Kanske har jag läst för många deckare och låter fantasin skena iväg, men efter så här långt tid och så omfattande sökinsatser tycker jag det är osannolikt att han skulle ligga kvar synlig i skogen.
Nedgrävd nära ett tillflöde till ån eller invirad i någonting och sänkt i ån med tyngder skulle ev förklara varför hundarna markerar i ån utan att dykarna hittar någon kropp.
Men som sagt bara spekulationer. Jag undrar hur mycket polisen har forskat, det verkar mest som dom stirrat sig blinda på att han druttat i ån av egen kraft.