2021-08-30, 08:22
Medlem
32åringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenahalloj123
Han ska ha taggat en kompis i en video.. hur gör man det på discord?

Discord är en chattkanal. Du kan tagga andra medlemmar i kanalen. Ungefär som när du taggar någon på Facebook eller Twitter.
Citera
2021-08-30, 09:07
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 32åringen
Det som framkommit av Erika.

Och i podden nämns att det är på discord.

Jag tänker också att det kan finnas ett samband där. Men vem kompisen är och vilka övriga som finns på den discord servern har inte framkommit.
.

Den där dungen är intressant, kan han ha träffat någon där för narkotikaköp och lämnar dungen utan att betala?
Citera
2021-08-30, 09:49
Medlem
landbandys avatar
Om han nu var i dungen ,varför var det ingen där som undrade över varför han var i strumplästen ??
Citera
2021-08-30, 09:51
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Den bilden har jag också, har aldrig hört något om att någon skulle varit med honom.
Otroligt vad alla i det där gänget verkar ha dålig koll på varandra .....
Citera
2021-08-30, 12:06
Medlem
ying-CreUyangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maskoten
Har inte Mattias kostat tillräckligt med skattepengar nu?? Droger dödar, live with it !

Att söka efter en försvunnen ungdom kostar aldrig förmycket.
Citera
2021-08-30, 12:13
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Otroligt vad alla i det där gänget verkar ha dålig koll på varandra .....
Dom var väl påverkad den kvällen, både minne och omdöme sviktade nog.
Citera
2021-08-30, 20:09
Moderator
OYs avatar
I poden pratas det om hål i den upphittade strumpan. Vi har också fått till oss att E och brodern hörde en skällande hund i riktning Midsommarvägen, om jag inte har missförstått någonting.

Det kan gå hål i en strumpa om man promenerar utomhus utan skor, men också om till exempel en hund biter tag i strumpan och drar loss den från foten.

Är det uteslutet att en hund har burit omkring på M ena strumpa i riktning Tutarud?

Det måste inte tvunget vara M som har rört sig mot och till Tutaryd, det kan också vara hans tillhörighet som har förts genom skogen av någon, tänker jag.

Den där kompisen i Tutaryd, har han eller hon en hund?
Citera
2021-08-30, 20:10
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Dom var väl påverkad den kvällen, både minne och omdöme sviktade nog.

Ja antagligen .
Sen var det ju otur för M då när han ringde på hos folk ; att de som bodde i husen var extra vaksamma pga inbrottstendensen varit igång där ,så M hamnade i en extra svår situation när han knackade på ....
Men naturen är inte vänlig mot oss människor när vi inte har tak över huvudet eller skor på fötterna så tror kylan slog ut honom !?
Så sorgligt .
Spekulation givetvis .

Det som gnager är de där skriken !?
Hmm ...?
Och som OY skriver ; den där hunden som skall ?
Vems var den ?
Och hålet i strumpan ?
Fanns det hund- DNA på den ?
Senast redigerad av landbandy 2021-08-30 kl. 20:14.
Citera
2021-08-30, 20:14
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Ja antagligen .
Sen var det ju otur för M då när han ringde på hos folk ; att de som bodde i husen var extra vaksamma pga inbrottstendensen varit igång där ,så M hamnade i en extra svår situation när han knackade på ....
Men naturen är inte vänlig mot oss människor när vi inte har tak över huvudet eller skor på fötterna så tror kylan slog ut honom !?
Så sorgligt .
Spekulation givetvis .

Det som gnager är de där skriken !?
Hmm ...?

Ja det gnager, kan det vara så att M attackerades av en hund, skriker man inte hjälp i ett sådant läge?
Citera
2021-08-30, 22:19
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja det gnager, kan det vara så att M attackerades av en hund, skriker man inte hjälp i ett sådant läge?

Jo det klart ....
undrar vilket håll hunden skällde ,var det åt det håll de hade sett M ?
Citera
2021-08-30, 23:16
Medlem
32åringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
I poden pratas det om hål i den upphittade strumpan. Vi har också fått till oss att E och brodern hörde en skällande hund i riktning Midsommarvägen, om jag inte har missförstått någonting.

Det kan gå hål i en strumpa om man promenerar utomhus utan skor, men också om till exempel en hund biter tag i strumpan och drar loss den från foten.

Är det uteslutet att en hund har burit omkring på M ena strumpa i riktning Tutarud?

Det måste inte tvunget vara M som har rört sig mot och till Tutaryd, det kan också vara hans tillhörighet som har förts genom skogen av någon, tänker jag.

Den där kompisen i Tutaryd, har han eller hon en hund?
Det står ingen hund registrerad på den familjen och jag tror inte dom har med saken att göra.

Strumpan låg vid Midsommarvägen, det är långt ifrån Tutaryd. Sökhunden Sonja spårade så vitt jag har förstått Mattias från Smalspåret ut till Midsommarvägen och vidare ut mot cykelvägen som löper längs 25:an via kraftledningsgatan och sedan i riktning mot Tutaryd.
Möjligt att Mattias var på väg till sin kompis med aldrig kom ända fram. Det är viltstaket mellan 25:an och cykelvägen men det finns flera öppningar i staketet om man vill korsa vägen. Kolla Google Maps street view så ser ni.

Om jag inte minns fel så sades det i podden att Erika och Dennis hörde hundskall som kom från Replösaområdet när dom stod nere vid järnvägsbron. Det är långt ifrån Midsommarvägen, tror inte det hade hörts så tydligt ända dit.

Min gissning är att han blev skrämd i skogsdungen vid Bondegatan tidigare på kvällen och sedan försökte gömma sig från dom som var efter honom då han försökte öppna dörrar vid Smalspåret. När han lämnat Smalspåret tänkte han istället glömma sig vid Midsommarvägen där det byggdes nya villor. Men han blev hittad och flydde genom skogen. Sedan plockade hans förföljare honom ute vid 25:an där han redan var i dåligt skick pga kylan och avsaknad av skor.

Detta är endast mina spekulationer. Kanske har jag läst för många deckare och låter fantasin skena iväg, men efter så här långt tid och så omfattande sökinsatser tycker jag det är osannolikt att han skulle ligga kvar synlig i skogen.
Nedgrävd nära ett tillflöde till ån eller invirad i någonting och sänkt i ån med tyngder skulle ev förklara varför hundarna markerar i ån utan att dykarna hittar någon kropp.

Men som sagt bara spekulationer. Jag undrar hur mycket polisen har forskat, det verkar mest som dom stirrat sig blinda på att han druttat i ån av egen kraft.
Citera
2021-08-31, 03:24
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 32åringen
Det står ingen hund registrerad på den familjen och jag tror inte dom har med saken att göra.

Strumpan låg vid Midsommarvägen, det är långt ifrån Tutaryd. Sökhunden Sonja spårade så vitt jag har förstått Mattias från Smalspåret ut till Midsommarvägen och vidare ut mot cykelvägen som löper längs 25:an via kraftledningsgatan och sedan i riktning mot Tutaryd.
Möjligt att Mattias var på väg till sin kompis med aldrig kom ända fram. Det är viltstaket mellan 25:an och cykelvägen men det finns flera öppningar i staketet om man vill korsa vägen. Kolla Google Maps street view så ser ni.

Om jag inte minns fel så sades det i podden att Erika och Dennis hörde hundskall som kom från Replösaområdet när dom stod nere vid järnvägsbron. Det är långt ifrån Midsommarvägen, tror inte det hade hörts så tydligt ända dit.

Min gissning är att han blev skrämd i skogsdungen vid Bondegatan tidigare på kvällen och sedan försökte gömma sig från dom som var efter honom då han försökte öppna dörrar vid Smalspåret. När han lämnat Smalspåret tänkte han istället glömma sig vid Midsommarvägen där det byggdes nya villor. Men han blev hittad och flydde genom skogen. Sedan plockade hans förföljare honom ute vid 25:an där han redan var i dåligt skick pga kylan och avsaknad av skor.

Detta är endast mina spekulationer. Kanske har jag läst för många deckare och låter fantasin skena iväg, men efter så här långt tid och så omfattande sökinsatser tycker jag det är osannolikt att han skulle ligga kvar synlig i skogen.
Nedgrävd nära ett tillflöde till ån eller invirad i någonting och sänkt i ån med tyngder skulle ev förklara varför hundarna markerar i ån utan att dykarna hittar någon kropp.

Men som sagt bara spekulationer. Jag undrar hur mycket polisen har forskat, det verkar mest som dom stirrat sig blinda på att han druttat i ån av egen kraft.

Kan de som möjligen följde efter honom (om nu så var fallet ?) ha haft en kamphund med sig i bilen ? Som de bussade på honom och han blev rädd ?
Bara en tanke och spekulation bland alla andras spekulationer ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in