Citat:
Ursprungligen postat av
Babydoll
Var kommer uppgifterna från att han skulle ha varit barfota?
Visserligen finns uppgifter om att han lämnade festen utan skor, men de flesta brukar ha sockor på sig när de går på fest?
Om han lämnade festen i sockor och om dessa sockor dessutom vore svarta, så lär det i en mörka natten inte synas så tydligt att det inte var vanliga skor.
Jag har också tänkt på det där, eller ja... Inte just det, men hade han strumpor eller var han barfota? Nu kommer det spekulationer från min sida som jag själv inte tror på men ändå, helt osannolika är dom inte.
Mattias kanske skulle möta upp någon/några han har/haft en oförätt med för att lösa problemet. Dessa säger åt honom att komma till bron bakom huset utan jacka och skor, folk är ju kreativa med allt möjligt nu för tiden.
De tjafsar ett tag på bron, Mattias blir allt mer frusen och rädd vilket de han mött upp utnyttjar i nån form av förnedringssyfte och tvingar honom att ringa på hos folk och fråga om the. Efter ett tag springer Mattias tillbaka till dom han mött upp som nu är irriterade och det blir lite högljutt, vilket kan vara det "bråket" grannar vittnat om att de hört.
Allt har eskalerat och de släpar med sig Mattias till en bil de parkerat i närheten. Att de inte parkerat vid Åsgårdsvägen kan bero på att de trodde att det kunde bli bråkigt och vill inte kunna bli spårade pga bilen.
Man vet ju aldrig... Det skulle iaf förklara en del gällande de olika tiderna.