2020-12-11, 15:05
Medlem
Babydolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrianna
Jag bara funderar på om det kan ha varit tvillingbrodern som sprang runt och knackade på? Har han något att dölja? Vittnen borde ju ha reagerat på om en barfota kille utan jacka knackade på. Har dom sagt något om det?

Var kommer uppgifterna från att han skulle ha varit barfota?

Visserligen finns uppgifter om att han lämnade festen utan skor, men de flesta brukar ha sockor på sig när de går på fest?
Om han lämnade festen i sockor och om dessa sockor dessutom vore svarta, så lär det i en mörka natten inte synas så tydligt att det inte var vanliga skor.
Citera
2020-12-11, 15:09
Medlem
Frihet2010s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misshuddinge72
Håller med! Helvete vilken saftig historia om det skulle visa sig att det är tvillingen som irrat runt utan skor och knackat på hos folk mitt i natten för att förvilla för att M ska ha varit ”synlig” någon annanstans än på festen. I själva verket är M ihjälslagen redan i lägenheten och ”kompisarna” har gjort sig av med honom. Förmodligen nedgrävd eller kastat i vattnet.

Har tvillingarna samma frisyr?
Citera
2020-12-11, 15:28
Medlem
Frihet2010s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babydoll

Visserligen finns uppgifter om att han lämnade festen utan skor, men de flesta brukar ha sockor på sig när de går på fest?
Om han lämnade festen i sockor och om dessa sockor dessutom vore svarta, så lär det i en mörka natten inte synas så tydligt att det inte var vanliga skor.

Eller så kanske han tagit någon annans skor (i ett hushåll finns ju ofta mååånga par skor på en skohylla och dyl.)
Citera
2020-12-11, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frihet2010
Har tvillingarna samma frisyr?

De har liknande frisyrer.
Citera
2020-12-11, 15:40
Medlem
Missing People har skickat ut om ny sökning imorgon, kl 09.00
Citera
2020-12-11, 15:42
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babydoll

Jag har också tänkt på det där, eller ja... Inte just det, men hade han strumpor eller var han barfota? Nu kommer det spekulationer från min sida som jag själv inte tror på men ändå, helt osannolika är dom inte.

Mattias kanske skulle möta upp någon/några han har/haft en oförätt med för att lösa problemet. Dessa säger åt honom att komma till bron bakom huset utan jacka och skor, folk är ju kreativa med allt möjligt nu för tiden.

De tjafsar ett tag på bron, Mattias blir allt mer frusen och rädd vilket de han mött upp utnyttjar i nån form av förnedringssyfte och tvingar honom att ringa på hos folk och fråga om the. Efter ett tag springer Mattias tillbaka till dom han mött upp som nu är irriterade och det blir lite högljutt, vilket kan vara det "bråket" grannar vittnat om att de hört.

Allt har eskalerat och de släpar med sig Mattias till en bil de parkerat i närheten. Att de inte parkerat vid Åsgårdsvägen kan bero på att de trodde att det kunde bli bråkigt och vill inte kunna bli spårade pga bilen.

Man vet ju aldrig... Det skulle iaf förklara en del gällande de olika tiderna.
Senast redigerad av Silverfiskarna 2020-12-11 kl. 15:48.
Citera
2020-12-11, 15:44
Medlem
whatthefucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frihet2010
Eller så kanske han tagit någon annans skor (i ett hushåll finns ju ofta mååånga par skor på en skohylla och dyl.)

Jag tänkte också på att han tagit någon annans skor. Men jag tycker även att de som bor där borde tänkt på det och kollat av sina skor om några fattas. Men vi vet ju heller inte hur deras "sko situation" ser ut i just det hemmet. Kan ju vara jätte många skor i en enda röra. Men det kan ju också vara ordningsamt i sko hyllan med koll på vad de har för skor framme.
Citera
2020-12-11, 15:51
Medlem
Har för mig att jag läste någonstans att de som var på festen hade alla sina tillhörigheter såsom skor och jacka.

Citat:
Ursprungligen postat av whatthefuck
Jag tänkte också på att han tagit någon annans skor. Men jag tycker även att de som bor där borde tänkt på det och kollat av sina skor om några fattas. Men vi vet ju heller inte hur deras "sko situation" ser ut i just det hemmet. Kan ju vara jätte många skor i en enda röra. Men det kan ju också vara ordningsamt i sko hyllan med koll på vad de har för skor framme.
Citera
2020-12-11, 15:59
Medlem
Här är vad jag ser . Jag är en medial person och jag får bilder när jag läser om fallet. 17 åringen går ut från ett hus och jag känner förrvirring lite rund om fötterna. Han samtalar med två stycken som kommer i en röd bil , jag ser honom i bilen och de kör sydväster ut. Han ligger inte i vatten han är i skogen men tyvärr ser jag inget liv i honom. Den ena personen som samtalar med honom är äldre mellan 25-30 år jag ser att de skrattar för att han är utan skor. 17 åringe skulle inte hem han skulle bara ut och ta luft från festen men kom inte tillbaka.

Detta är så tragiskt!!
Citera
2020-12-11, 16:03
Medlem
Jag lider med hans anhöriga.
Min grabb försvann för ett år sedan, han hittades avliden i skogen.
Ynka 500 meter från där han sågs senast... Jag vet hur detta känns. Fy fan.
Citera
2020-12-11, 16:15
Medlem
Nu artikel i Smålänningen.

Där står det

” Den i nuläget senast säkra iakttagelsen av Mattias är på Sickingevägen mellan klockan 01.45 och 02.00. ”
Citera
2020-12-11, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beloc
Jag lider med hans anhöriga.
Min grabb försvann för ett år sedan, han hittades avliden i skogen.
Ynka 500 meter från där han sågs senast... Jag vet hur detta känns. Fy fan.
Hemskt att behöva uppleva ngt sådant ! Har man tonåringar som är iväg på galej vet man ju hur orolig man blir när de inte dyker upp som förväntat och man inte får tag i dem. Så lättad man blir när det ordnar upp sig och vilken fasa och sorg när det inte gör det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in